کد مطلب: ۵۳۷۹۹۰

هشدار رئیس بانک مرکزی انگلستان درباره ارزهای دیجیتال

هشدار رئیس بانک مرکزی انگلستان درباره ارزهای دیجیتال

رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آماده باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندور بیلی، گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آماده باشند.

ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتروم و حتی داج‌کوین امسال با رشد سرسام‌آوری روبرو شده‌اند که این سرمایه‌گذاران را به یاد حباب بازار ارز دیجیتال در ۲۰۱۷ می‌اندازد که در آن تنها یک سال پس از رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار، قیمت آن تا ۳,۱۲۲ دلار سقوط کرد.

رئیس بانک مرکزی انگلستان در یک کنفرانس خبری در مورد ارزش ارزهای مجازی گفت: این ارزها ارزش ذاتی ندارند بلکه ارزش خارجی و غیرذاتی به آنها داده شده است.

او ادامه داد: من یک بار دیگر با قاطعیت کامل می‌گویم؛ اگر برای از دست دادن تمام پول خود آمادگی دارید، این ارزها را بخرید.

پیش از این هم ناظر خدمات مالی انگلستان، اف‌سی‌ای، در ماه ژانویه در مورد معامله ارزهای دیجیتال هشدار داده بود. اف‌سی‌ای در بیانیه‌ای گفته بود: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و یا سرمایه‌گذاری‌ها و وام‌های مرتبط با آنها پول سرمایه‌گذاران را در معرض ریسک‌های بسیار بالایی قرار می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده بود: اگر مصرف‌کنندگان در این نوع کالا سرمایه‌گذاری کنند باید آماده این باشند که تمام پول خود را از دست بدهند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منبع خبر را نگفتید

  • ناشناس

    انگلیس اگر راست میگفت وضع کشور ما این نبود…. پول امریکا چه پشتوانه ای داره؟یورو چی؟ریال چی؟الان اعتبار به ارز پشتوانه میده.هرچقدر افراد بیشتری روی بیارن به ارزی اون ارز اعتبار بیشتری پیدا میکنه درک این هن خیلی ساده هست

  • ناشناس

    با سلام. احترام. واقعا برای رئیس بانک متاسفم. اتفاقا ارز دیجیتال روز به روز مستحکم تر میشه. پیش بینی میشه ظرف دو سال آینده آرزوهایی به وجود خواهند آمد علاوه بر اعتبار دهی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی. گشتوانه خدمات قرار خواهند گرفت یعنی حرف این آقا میشه زررررر خالی. برید بخونید. بله درست الان نوسان داره اما ارزهای دیجیتالی حتمااااا مرزها رو خواهد شکست. و هر کسی وارد نشود شکست خواهد خورد. قیمت واقعی دلار بعد از 2027 بالای 1200000 دلار خواهد بود.

  • ناشناس

    خیلی مثل اینکه ارز دیجیتال بهشون فشار آورده به هذیون گویی افتادن

  • دادا

    به لحاظ استفاده شورشیان و رادیکال ها در جهان شاید کشور های توسعه یافته در این مورد سنگ اندازی نمایند ولی در بلند مدت آینده شاید تبدیل به واحد پولی مشترک جهانی شود.

  • بهزاد

    عقل یک مدیر سنتی با دانش قدیمی بیشتر از این به این مسائل قد نمیده. همونطور که اگر یک دی وی دی نرم افزار رو به یک فرد عادی نشون بدید و بگید پنج میلیون تومن خریدم، سریعا توی ذهنش با یک نیم سکه بهار آزادی مقایسش میکنه و میگه ارزشی نداره و پولمون رو دور ریختیم. دارایی های فیزیکی پشتوانه فیزیکی دارند و دارایی های دیجیتال هم طبیعتا پشتوانشون دیجیتاله و ارزششون به وسعت شبکه ایه که ایجاد کردند و خدماتی که در بستر اون شبکه ارائه میکنند. همونطور که یک سایت اینترنتی یا یک بازی کامپیوتری چیزهای فیزیکی نیستند که بخوایم وزنشون کنیم و معادل فیزیکی براشون بعنوان پشتوانه در نظر بگیریم بلکه مشتی صفر یک هستند که به ترتیبی کنار همدیگه قرار گرفتند که چیز با ارزشی در دنیای خودشون ساختند.

  • علی

    آقایون صرافی ارزینجا یک دزده کلاهبرداری.وقتی میخای ارزهای دیجیتالی رو بفروشی باید به آدرسی که اونا میدن ارسال کنی اما وقتی آدرس رو کپی میکنی یک آدرس دیگه کپی پیست میشه.همینجوری بیت کوین های منو دزدین.هیچ‌راهی برای برگردوندن و یا پیگیری قضایی وجود نداره

  • ناشناس

    بیت کوئین سوخت پرواز دلار بود ….

  • ناشناس

    ریپل و ترون مثل دوج خواهد شد

  • ناشناس

    درآینده ترون۵دلار
    و ریپل تا ۸دلار رشد خواهد نمود
    رشد این دو ارز با توجه به کاهش شدید
    از سقف تاریخی خود
    بسیار محتمل هست