کد مطلب: ۳۹۴۵۳۰

هشدار مهاجرت ماینرها از ایران

هشدار مهاجرت ماینرها از ایران

ماینرها بعد از در نظر گرفتن تعرفه برق صادراتی از سوی دولت کوله‌های خود را بسته‌اند و آماده سفر به کشورهای همجوار مانند قزاقستان، گرجستان و … شده‌اند.

اعتراض ماینرها به آیین‌نامه دولت درباره نرخ برق استخراج رمزارزها به دیوان عدالت اداری رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت حدود 10 روز قبل سرانجام استخراج کنندگان رمزارزها را به رسمیت شناخت و آیین‌نامه‌ای را در این زمینه ابلاغ کرد. با این حال، فعالان این صنعت به این آیین‌نامه معترض شدند و در پی اعتراض به دیوان عدالت اداری هستند.

رئیس هیات‌مدیره انجمن بلاک‌چین ایران در نشستی خبری با اشاره به در نظر گرفتن تعرفه برق صادراتی از سوی دولت برای ماینینگ‌ها گفت: درخواست ما این است که تعرفه برق رقابتی شود و اگر ماینینگ به عنوان یک صنعت شناخته شده، تعرفه صنعتی برای آن در نظر گرفته شود. وی تاکید کرد: ما بنا نداریم رفتار غیرقانونی انجام دهیم. نه می‌خواهیم فرار مالیاتی کنیم و نه به دنبال برق مجانی هستیم. اگر تعرفه رقابتی باشد، خریدار و فروشنده در بورس انرژی قیمت را تعیین می‌کنند.

به گزارش مهر، وی از زمزمه‌های مهاجرت ماینرها از ایران خبر داد و گفت: ماینرها بعد از این مصوبه کوله‌های خود را بسته‌اند و آماده سفر به کشورهای همجوار مانند قزاقستان، گرجستان و … شده‌اند. این در حالی است که کشورهای اطراف ما هزینه برق را 2 سنت محاسبه می‌کنند.

در این میان، درباره به صرفه بودن استخراج رمزارز با نرخ‌های اعلامی برق از سوی دولت نظرات متفاوتی وجود دارد. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز چند روز پیش گزارشی درباره رمزارزها منتشر کرد که در آن آمده بود: سامان‌دهی استخراج رمزارز می‌تواند علاوه بر ایجاد یک منبع درآمدی غیرقابل تحریم، درآمد شبکه برق کشور را در ایام کم مصرف که 20 هزار مگاوات از ظرفیت تولید برق بدون استفاده است، افزایش دهد و حتی درآمد مالیاتی برای دولت به همراه داشته باشد.

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.