کد مطلب: ۷۱۵۴۳۱

هشدار به گران‌فروشان/ فروش بالاتر از نرخ سامانه ۱۲۴ تخلف است

هشدار به گران‌فروشان/ فروش بالاتر از نرخ سامانه 124 تخلف است

فروش و قیمت‌گذاری خارج از سامانه ۱۲۴ گران‌فروشی و تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامانه ۱۲۴ سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت است. برای اطلاع از قیمت‌های رسمی می‌توانید به سامانه https://124.ir مراجعه کنید.

به نقل از خانه ملت، وزیر دادگستری در مورد اولتیماتوم قیمت گذاری کالاهای اساسی به واسطه دادگستری گفت: تمام کالاهایی که مردم خریداری می‌کنند قیمت آنها در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ثبت شده و همان قیمت ملاک است، اگر تولیدکننده‌ای خارج از قیمت تعیین شده بر روی کالایی برچسب بزند و یا فروشنده‌ای خارج از قیمت تعیین شده اقدام به فروش کالا کند؛ مرتکب گران‌فروشی شده است.

امین‌حسین رحیمی با اشاره به ثبت گران‌فروشی در سامانه ۱۲۴، تاکید کرد: بیش از ۵۲هزار کالا در اجرای مصوبه ۱۸ خرداد قیمت‌گذاری شده و وزارت صمت هم قیمت‌ها را تایید کرده است، اگر هر ذینفعی بخواهد قیمت‌ها را اصلاح کند باید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه بگیرد تا بتواند بر روی قیمت‌های درج شده اصلاحاتی را ایجاد کنند.

رحیمی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی‌که قیمت کالاها در سامانه اصلاح نشده باشد ملاک نرخ‌گذاری مصرف کالا همان مبلغ ثبت شده در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت است، در واقع اجرای مصوبه تنظیم بازار «ثبت قیمت کالا در سامانه وزارت صمت» است.

وی با تاکید به برخورد جدی با گران‌فروشان گفت: ممکن است در حال حاضر قیمت کالایی در سامانه ۱۰۰ واحد ثبت شده باشد ولی تولیدکنندگان آن را به ۱۱۰ واحد به فروش برسانند؛ در واقع تولیدکنندگان مرتکب گران‌فروشی شده‌اند.

وزیر دادگستری در ادامه تصریح کرد: اگر گران‌فروشی در بازار از طرف تولیدکنندگان صورت پذیرد و بازرسان وزارت صمت و وزرات جهاد از این گران‌فروشی مطلع شوند، باید برخورد جدی داشته باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان خاطر نشان کرد: نرخ‌گذاری متعدد بر روی کالاهای مصرفی ممکن است ناشی از قیمت‌گذاری از مسیرهای نادرست باشد و یا مسئولان تعزیرات از چنین نرخ‌گذاری مطلع نباشند در غیر این‌صورت اگر شکایتی درخصوص گران‌فروشی باشد، حتما باید مورد رسیدگی و برخورد جدی قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.