کد مطلب: ۵۸۷۲۳۷

هشدار وزیر کشور درباره پیک ششم کرونا / آخرین مهلت واکسیناسیون اصناف

هشدار وزیر کشور درباره پیک ششم کرونا / آخرین مهلت واکسیناسیون اصناف

وزیر کشور با بیان اینکه نباید وارد پیک ششم شویم، گفت: اصناف برای ادامه فعالیت باید واکسینه شوند و اگر تا پایان مهر واکسن نزنند نمی‌توانند فعالیت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: فقط افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، می‌توانند در اصناف فعالیت کنند و آخر مهر پایان فرصت واکسیناسیون اصناف است.

فاصله گذاری اجتماعی، ۴۵ درصد و نگران کننده

وزیر کشور گفت: هم اکنون در کشور میانگین فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، ۴۵ درصد و بسیار نگران کننده است.

وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: با این روند موج تازه شیوع بیماری ویروس کرونا متصور و نگران کننده است و مردم نیز کامل رعایت نمی‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید وارد موج ششم شویم، گفت: این موضوع حتما آثار سوئی دارد و البته واکسیناسیون نیز باید تسریع شود که کمک کننده است، اما به معنای رعایت نکردن شیوه نامه‌ها نیست و به هیچ وجه نباید وارد پیک ششم شویم و باید رعایت کنیم.
وی ادامه داد: البته برخی از استان‌ها مشکلاتی دارند که باید برطرف شود.

حدود ۵۲ درصد فعالان حوزه اصناف واکسن کرونا زده اند

وزیر کشور گفت: حدود ۵۲ درصد فعالان اصناف واکسن کرونا زده اند که باید تا آخر مهر همه واکسینه شوند.

وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونا در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موضوع‌هایی که در جلسه مطرح شد بحث اصناف به ویژه اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند.

وی گفت: از یک تاریخ به بعد باز بودن آن‌ها منوط به این است که واکسن زده باشند.

وحیدی افزود: حدود ۶ میلیون نفر در حوزه اصناف فعال هستند که حدود ۳ میلیون نفر از آن‌ها واکسن کرونا زده اند و ۳ میلیون نفر دیگر تا آخر مهر فرصت دارند.
وی با بیان اینکه با وزارت بهداشت تعامل کرده ایم که اصناف برای ادامه فعالیت باید واکسینه شوند و در واقع بعد از زدن واکسن در محل کار خود حضور داشته باشند، گفت: برای واکسینه شدن آن‌ها تاریخ تعیین شده است و اگر تا پایان مهر واکسن نزنند نمی‌توانند فعالیت کنند.

وزیر کشور گفت: بنابر این اصناف باید هر چه سریعتر برای واکسینه شدن فعالان خود اقدام کنند و وزارت بهداشت برای واکسینه کردن افراد آمادگی دارد به ویژه که اکنون در طول روز ۳ میلیون دوز واکسن کرونا زده می‌شود و کمبودی در بحث واکسن نداریم و اصناف نیز ۱۰ تا ۱۱ روز فرصت دارند خود را واکسینه کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.