کد مطلب: ۴۷۴۵۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه هفته آینده چیست؟

عرضه اولیه هفته آینده چیست؟

در هفته پیش‌رو مهلت ثبت نام برای مشارکت در خرید پالایشی یکم به اتمام می‌رسد و به همین دلیل انتظار نمی‌رود برنامه سازمان بورس برای عرضه اولیه مانند هفته‌های گذشته باشد. تا پیش از این معمولا هفته‌ای دو عرضه اولیه انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برنامه سازمان بورس برای عرضه اولیه در هفته آینده چیست؟ آیا عرضه اولیه دیگری در راه است؟

در هفته پیش‌رو مهلت ثبت نام برای مشارکت در خرید پالایشی یکم به اتمام می‌رسد و به همین دلیل انتظار نمی‌رود برنامه سازمان بورس برای عرضه اولیه مانند هفته‌های گذشته باشد. تا پیش از این معمولا هفته‌ای دو عرضه اولیه انجام شده است اما احتمالا در هفته پیش‌رو حداکثر یک عرضه اولیه بیشتر نباشد.

همچنین سقف نقدینگی مورد نیاز برای خرید پالایشی یکم هم پنج میلیون تومان است.

با این حال آخرین اخبار از عرضه اولیه حاکی از تداوم این سیاست است.

در آخرین عرضه اولیه که سه‌شنبه اخیر انجام شد، در عرضه اولیه نماد بپیوند پنج میلیون و ۵۷۰ هزار و ۹۸۱ کد شرکت کردند و به هر کد ۷۸ سهم رسید. بدین ترتیب به هر متقاضی بیش از ۱۴۴ هزار تومان رسید.

دوشنبه، دهم شهریور ماه مدیر سرمایه‌گذاری و طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از نهایی شدن مراحل پذیرش و عرضه ۱۱ شرکت زیرمجموعه این هلدینگ خبر داد و گفت: شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) به زودی در فرابورس عرضه خواهد شد.

قاسمعلی جمالی با اشاره به اینکه پتروشیمی تبریز نیز در حال تکمیل مدارک پذیرش است و احتمالا طی یک ماه آینده عرضه اولیه می‌شود، افزود: علاوه بر این دو مجموعه، شرکت‌های‌ نیروگاه اکسین، بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر(هلدینگ صنعت و معدن غدیر)، فولاد نی‌ریز کاشان، فولاد شاهرود، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، تیسا کیش، خدمات انفورماتیک راهبر (هلدینگ IT)، سیمان سفید شرق و معادن زغال‌سنگ سیمان شرق در حال تکمیل مدارک پذیرش هستند.

پیش از این هم وزیر اقتصاد گفته بود: 50 شرکت در بازار سرمایه عرضه اولیه می‌شوند و سازمان بورس هم برای هفته آینده یک عرضه اولیه را اعلام کرده است.

سه هفته پیش، عرضه اولیه غکورش لغو شد و پس از آن، بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، علت لغو این عرضه «شرایط بازار» عنوان شد. با این حال محتمل است یکی از عرضه اولیه‌های هفته بعد همین نماد غکورش باشد.

19 مرداد ماه امسال نیز رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنیاد، مالک 100 درصد بانک سینا بود، گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی، یک مالک نمی‌تواند بیش از 33 درصد سهم را در بانک داشته باشد و با توجه به اینکه سهم ما اکنون در بانک سینا 72 درصد است پس متخلف هستیم و در مدت 20 روز آینده در دو مرحله هر کدام 9 درصد را در بورس عرضه می کنیم که سهم ما کاهش می یابد و دوباره بخشی از آن ها را می فروشیم تا سهم بنیاد در بانک سینا به 33 درصد برسد.

بنابراین در روزهای آینده سهامداران احتمالا شاهد عرضه اولیه مرتبط با بنیاد مستضعفان خواهند بود.

از سوی دیگر 16 مرداد ماه معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود سهام اوپال پارسیان سنگان تا پایان شهریور یا مهر عرضه اولیه می‌شود.

بدین ترتیب علاوه بر عرضه اولیه غکورش که سه هفته قبل لغو شده بود و عرضه اولیه اوپال پارسیان سنگان، عرضه اولیه‌ای مرتبط با زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان نیز از محتمل‌ترین گزینه‌های عرضه اولیه هفته آینده هستند.

آخرین اخبار مربوط به عرضه اولیه را در صفحه عرضه اولیه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن روحانی

    خب اينم از بورس ،‌ حالا كجا برم ؟!

    • ناشناس

      برو خونت

    • مهدی

      ای بابا حسن ول کن

  • محسن

    سلام چرا تو ایزی تریدر مفید تاریخچه سفارشات بالا نمیاد
    من پالایش خرید کردم خورد خورد ۱۵۰عدد و حذف کردن پولش نیومده تو داراییم.میزان بلوکه شده هم نشون نمیده و تو دارایی کل هم ای میزان پولو که ۱۵۰ تا حذف کردن نمیاره.

  • عین. الف

    کاش عرضه اولیه نداشته باشیم چون نقدینگی زیادی از بازار جمع میکنه که همه محاسبات رو به هم میریزه؛ متاسفانه تعداد سهامدار خرد هم زیاده که برای تامین اندک نقدینگی دست به فروش دارایی های سهام خودش میزنه!

  • علی از مشهد

    فقط میتونم ابراز تاسف کنم برای این همه کسانی که بدون تجربه و سواد کافی اومدن توی بورس و حساب و کتاب مارو هم به هم ریختن؛ فقط رفتار هیجانی و بس!
    دوست عزیز؛ یک عرضه اولیه شاید برای شما عدد کمی باشه؛ اما غیر از شما 6 میلیون نفر دیگه هم میخرن؛ هفتگی هم هست؛ این تقاضا میتونه سمت خرید سهام قدیمی بازار بشینه به جای اینکه از دور خارج بشه؛ بنابراین وقتی پول تازه نفس نیاد توی بازار و سهام قدیمی هم بجای نگهداری عرضه بشن این یعنی بازار منفی

  • ناشناس

    کارگزاری مهر آفرین هم یه سهم کمتر میخره

  • ناشناس

    سلام
    من وچند نفر دیگه عرضه اولیه بپیوند رو خریداری کردیم ولی به ما تخصیص داده نشد و از سفارشات حذف شده!
    کسی میدونه چرا؟

  • مهدی

    عرضه اولیه که میدن از فرداش تا مثبت 90 هر روز درخواست میدم اول صف ساعت هشت و نیم ولی موفق به خرید نمیشم ولی نا منفی میشن مثل اب خوردن میخره

  • ناشناس

    تمام شدن عتبار بورس وانکه بی زبان که جلسه دارند

  • ناشناس

    هفته قبل حقوقی ها تو جلسه ای که داشتند، هم دست شدند تا آخرین اعتماد مردم رو نسبت به بورس سلب کنند، شنبه مثبت شد، مردم بیان تو صف خرید، حالا که اومدند، خرید کردند، از دیروز منفی و امروز هم منفی، این حقوقیها ظاهراً میخواستند، بازار بره تو منفی و کلی ریزش کنه سهم بخرن، پس چرا این وسط رئیس سازمان بورس با اون جلسه کذایی، دوباره برای حقوقیها خوش رقصی کرد و وقفه ایجاد کرد چون مطمئناً شنبه حقیقیها کلی پول آوردند تو بورس، اگه روال منفی رو دست نمی زدند، حقیقیها اینقد راحت سرمایه از دست نمیدن و تصمیم گیری براشون راحت تره

  • علیرضا

    سلام دوستان نمی دونم چرا جدیدا طی ۳ عرضه اولیه ای که سفارش دادم برام اینجوری اومده.
    گدنا: قانونی ۲۰عدد. درخواست : ۲۰عدد. تحویل : ۹عدد.
    بپیوند: قانونی ۱۵۰عدد.درخواست:۱۵۰عدد.تحویل:۷۷عدد.
    ثامید:قانونی:۱۲۰۰عدد.درخواست:۱۲۰۰عدد.تحویل۷۰۰عدد.
    لطفاً پیگیری کنید.

    • ناشناس

      چون نصف ایران اومدن داخل بورس

    • ناشناس

      چون درخواست ها زیاد است بین همه تقسیم میشود

    • محمد یوسف

      به دلیل اینکه عرضه اولیه تعداد مشارکت کنندگان زیاد بوده ، از تکنیک تسهیم به نسبت استفاده کردن و این موضوع طبیعیه