کد مطلب: ۴۰۵۷۴۶

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بورس

بورس هفته خطرناک خود را چگونه پشت سر گذاشت؟

بورس هفته خطرناک خود را چگونه پشت سر گذاشت؟

بازار سهام در چهارمین هفته مهر ماه، نوسانات تاریخ سازی را پشت سر گذاشت؛ از رشد 9 درصدی تا افت رکورد شکن 10800 واحدی در یک روز، بورس را در وضعیتی با خطرناک قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در چهارمین هفته مهر ماه، نوسانات تاریخ سازی را پشت سر گذاشت؛ از رشد 9 درصدی تا افت رکورد شکن 10800 واحدی در یک روز، بورس را در وضعیتی با خطرناک قرار داد.

بازدهی شاخص کل در این هفته منفی یک بود و برآیند عمکلرد آن در طول هفته، افتی بیش از 3 هزار واحدی را نسبت به هفته پیشین برجای گذاشته و در کانال 309 هزار واحدی قرار گرفت.

هفته چهارم

بازار سهام در روز شنبه

هرچند هفته گذشته بازار سهام چهار درصد بازدهی منفی داشت اما امروز در اولین روز هفته سه درصد بازدهی مثبت را ثبت کرد.

امروز شاخص بورس با بیش از ۹ هزار واحد افزایش به بیش از ۳۲۲ هزار واحد رسید. فارس، فولاد و فملی بیشترین اثرگذاری مثبت را بر بازار سهام امروز داشتند.

نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه هم نشان می‎دهد که کارشناسان بازار، آخرین هفته مهر ماه را مثبت و متعادل پیش‌بینی می‌کنند. همچنین این تحلیل‌گران، کانه‌های فلزی و پالایشی را در زمره گروه‌های پیشتاز این هفته عنوان کرده بودند.

با توجه به عرضه اولیه «دتوزیع» در فردا به نظر می‌رسد سهامداران برای وضعیت سهام خود در فردا نیز خوش‌بین هستند.

بازار سهام در روز یکشنبه

در دومین روز از چهارمین هفته مهرماه، بورس همانند روز گذشته شاهد رشدی شارپی در ساعات ابتدایی آغاز به کار خود بود؛ بازار سهام در ۴۵ دقیقه ابتدایی توانست بیش از ۲ درصد بازدهی ایجاد و در آستانه ورود به کانال ۳۳۰ هزار واحدی قرار گیرد.

اما رفته رفته از فشار تقاضا کاسته و بر فروش تاکید بیشتری شد، تا جایی که شاخص کل هم وزن وارد محدود منفی شد و تا پایان ساعت معاملات، نزدیک به ۵۰۰ واحد افت داشت.

در نهایت نیز دماسنج بازار پس از افتی بیش از ۳۴۰۰ واحدی نسبت به رشد ساعات ابتدایی معاملات، در محدوده مثبت کار خود را به پایان برساند و درکانال ۳۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

برترین گروه‌های امروز بازار، فرآورده‌های نفتی، شیمیایی و بانک‌ها بودند.

همچنین در این روز، رکورد مشارکت عرضه اولیه‌های تاریخ بورس شکسته شد؛ در این عرضه اولیه بیش از ۹۱۰ هزار نفر شرکت کردند و به هر کد، ۶۶ سهم معادل ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان، رسید.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس در روز دوشنبه رفتاری نزولی در پیش گرفت و با افتی بیش از شش هزار واحد، وارد کانال ۳۱۹ هزار واحدی شد. شاخص کل هم وزن نیز در حرکت نوسانی امروز، افتی ۲۸۰۰ واحدی را تجربه کرد که نشان دهنده عمق ریزش بازار است.

همچنین نمادهای شپنا، رمپنا و اخابر بیشترین تاثیر مثبت و منفی را بر دماسنج بازار سرمایه داشتند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

شاخص بازار سهام در روز سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه یک افت تاریخی را ثبت کرد و با بیش از ۱۰ هزار واحد افت معادل ۳٫۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. اما در این روز کدام نمادها بیشترین تاثیر را داشتند؟ برای پاسخ به این سوال اینفوگرافیک تجارت‌نیوز از عملکرد بازار سهام در امروز را مشاهده کنید.

بازار سهام در روز چهارشنبه

شاخص بازار سهام پس از تجربه افت بیش از ۱۰ هزار واحدی در روز گذشته، امروز روندی متفاوت را پشت سر گذاشت و اندکی مثبت شد. اما کدام نمادها بیشترین تاثیر مثبت و منفی را داشتند؟

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با افت 3408 واحدی معادل یک درصد، از 313 هزار و 49 واحد به 309 هزار و 640 واحد کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با توجه به استراحت فعلی بورس قراره که شاخص بورس تا439هزار برسه از روز یکشنبه استقبال کنید که بخشی از ضررها کسانی که ضرر کردند جبران شود

  • farshad92

    لازم می دانم یک موضوع را به ناظر بورس یادآوری کنم ؛ شما شرکتهایی که رشد خوبی را می کردند فورا نماد را می بستید و از شرکت شفاف سازی و کنفرانس درخواست داشتین و کار خوبی بود ، اما چه فایده دارد ؟چرا فقط سهمی که رو به بالاست ؛ نماد بسته می شود؟؟؟ و از شرکت علت رشد سهم را جویا می شوید ؟؟؟ سوال اصلی اینجاست چرا وقتی سهم روبه پایین هست نماد بسته نمی شود!!! و از شرکت علت افت سهم را جویا نمی شوید ؟؟؟ الان نمادهای بازار پایه را بعضا با افت بالای ۵۰ درصدی مواجهه هستیم موقعی که سهم بالا می رود ، شرکت با شفاف سازی و کنفرانس ارائه می دهد و بورس بعد از بررسی و تایید نماد را بازگشایی می کند ، اگر رشد سهم حباب بود، بیخود کردید که شفاف سازی و کنفرانس را تایید کردید و چرا نماد را باز کردین ؟ که خیلی سهامدارها در قیمتهای خیلی بالا ورود کردند و اگر رشد سهم حباب نبود و مورد تایید شرکت بوده ، پس الان چرا شرکت هیچ غلطی نمی کند و از سهم حمایت نمی شود ، حداقل در هفته ای دوبار صف های فروش را جمع کنند ، به عنوان مثال نماد وثوق ، این سهم از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ چند بار نماد بستین و مجددا بازگشایی کردید و اجازه رشد دادید پس مورد تایید بوده است ، ناظر محترم دقیقا الان شما کجایی و وظیفه ات چیه ؟ سهم از ۲۰۰۰ اومده ۱۲۰۰ چه عکس العملی نشون دادی؟ چرا شرکت موظف نمی کنی از سهم حمایت شود ؟ ، سهامدارها این سهم بعضا بالای ۲۰۰۰ ورود کردند ، می دونی چه خسارتی روحی ، روانی و مالی به این عزیزان وارد شده است که تا سالها جبران نخواهد شد ، فقط می تونم بگم تو مسئولی که ناظر سازمان در این شرکت هستی خیلی کم کاری داری می کنی و این آه و ناله سهامدارها گربانگیرت خواهد شد

  • سیّدمحمّدزعفرانچی

    فراورده های نفتی که مافیای خودش را دارد.ولی بازار سهام کارخانجات سیمان هم این هفته در بازار نقش پررنگی نداشت

  • علی قدسی افکند

    باسلام به ناظرمحترم بورس ، کم کاری ناظر ویاهرمسئول بورسی درموردسیر نزولی سهام قابل بخشش نیست زمان بالا رفتن یک نماد بورسی انرا می بندین اما زمان ریزش سهم نمی بندین که فقط ما سهامدارا زیان ببینیم ! حتی اتفاق افتاده که شما نماد متوقف ویا فروش غیر مجازراهم تو نماد فروش گذاشته بودین مثل خادینج خدا از شما نگذ ره که به مردم بیچاره که میخوان نان حلال بخورن وبه کشورشون خدمت کنند خیانت می کنید !