کد مطلب: ۱۰۱۱

هفته کارگر را امسال با شکوهتر برگزار کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفته کارگر امسال باید با شکوهتر نسبت به سالهای گذشته برگزار شود و مسائل جامعه کار بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،علی ربیعی در نخستین نشست سال جدید با نمایندگان تشکلهای کارگری که در محل این وزارتخانه برگزار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفته کارگر امسال باید با شکوهتر نسبت به سالهای گذشته برگزار شود و مسائل جامعه کار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،علی ربیعی در نخستین نشست سال جدید با نمایندگان تشکلهای کارگری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: توجه به مسایل تشکل های کارگری از جمله برنامه هایی است که به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.
وی افزود: مشارکت بیشتر تشکل های کارگری و نقش آفرینی آنان در مسائل جامعه و نیز درک متقابل از مسائل جامعه، دولت را در حل مشکلات کمک خواهد کرد .
ربیعی در خصوص چگونگی فعالیت موثر تشکلهای کارگری نیز گفت: این تشکل ها با ارایه طرح ها و ایده های مختلف و همچنین حضور نمایندگان جامعه کارگری در اتاق های فکر، سهم موثرتری در این فرآیند خواهند داشت.
وی اهتمام به دیدگاههای نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی را یک راهکار موثر در تدوین برنامه ها عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از نخبگان مسایل آسیب شناسی خواهد شد و امیدوارم با توسعه تشکل ها و مشارکت بیشتر آنان، دولت بتواند از خدمات آنان در رونق فضای کسب و کار نیز بهره مند شود.
ربیعی توسعه ارتباطات میان تشکل های کارگری و کارفرمایی را از یک سو و شکل گیری گفت و گو میان دولت و تشکل ها را لازمه حرکت در مسیر توسعه دانست و یادآور شد: توسعه و تقویت تشکلها، موجب شکل گیری ارتباطات حرفه ای میان تشکل ها می شود.
وی با تاکید بر اصل سه جانبه گرایی گفت: نشستهای مشترک با نمایندگان تشکلهای کارگری باید تداوم یابد.
ربیعی به موضوع اشتغال و بیکاری در کشور نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اتاق های فکر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه های اشتغال ، تعاون و … شکل گرفته که امیدواریم اتاق فکر روابط کار نیز به زودی راه اندازی شده و از ظرفیتهای نمایندگان تشکلهای کارگری در این بخش استفاده شود .
ربیعی خاطر نشان کرد: سیاستهای رفاهی از وظایف ما است و بنابراین در این مسیر نیز به همکاری و همدلی شرکای اجتماعی نیاز داریم .
نمایندگان تشکلهای کارگری کشور در دیدار سه ساعته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبریک فرا رسیدن سال جدید به تشریح دیدگاههای خود و بیان مسایل جامعه کارگری پرداختند.
سپس علی اولیا بیگی رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: معتقدم امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است، دغدغه های رهبری باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم با همدلی سایر شرکای اجتماعی بتوانیم گامهای موثری در این زمینه برداریم .
وی اظهار داشت: خوشبختانه در آخرین روزهای پایان سال 92 شاهد این همدلی و هم افزایی در بحث تعیین دستمزد ها بودیم . عامه کارگران از دستمزد تعیین شده رضایت حداکثری دارند و آنچه که ما از کارگران شنیده ایم رضایتمندی است .بی تردید این موضوع حاصل تعامل و همدلی جناب عالی با سایر تشکلهای کارگری و کارفرمایی است .
* دفاع تشکلهای کارگری از تعیین دستمزدهای کارگران در سال 93
غلامرضا عباسی دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: افزایش دستمزدها نتیجه چانه زنه هایی بود که شرکای اجتماعی با یکدیگر داشتند و ما از نتیجه آن که با درایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وفاقی که میان تشکلهای کارگری و کارفرمایی وجود داشت، دفاع می کنیم .
وی افزود : هفته کارگر در پیش است از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می کنیم که نماینده کارگران نیز در حضور مقام معظم رهبری سخنرانی داشته باشند .
*برگزاری جلسات سه جانبه گرایی زمینه ساز تفاهم و همدلی در نشست شورای عالی کار
ابوالفضل فتح اللهی عضو کانون انجمن صنفی کارگران ایران به عنوان دیگر نماینده تشکلهای کارگری به تشریح دیدگاه خود پرداخت و گفت : برگزاری جلسات سه جانبه گرایی زمینه ساز تفاهم و همدلی در نشست شورای عالی کارشد که این مسئله جای بسیار خوشحالی است .
** قالب بندی، پیرایش و بازبینی ظرفیتهای تشکلهای کارگری
آرش فراز دبیر مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور دیگر سخنران این نشست، گفت: حسن انتخاب معاون روابط کار از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باعث همدلی بیشتر میان تشکلها شد .
وی افزود : در حوزه روابط کار درخواست داریم که تشکلهای صنفی بتوانند به جایگاه خود بازگردند. بنابراین لازم است این قالب بندی ، پیرایش و مورد بازبینی قرارگیرد.
وی گفت : جامعه کارگری کشور می تواند در سطوح رفاه و تعاون و نیز حضور در این مجامع به نقش آفرینی بپردازد. لذا این ظرفیت باید به کارگرفته شود.
فراز افزود : یکی از موضوعاتی مهمی که جامعه کارگری با آن مواجه است بحث امنیت شغلی است. با توجه به خلایی که در این زمینه وجود دارد امیدواریم به این دغدغه کارگران نیز توجه شود .
* لزوم توجه به دیون دولت به تامین اجتماعی
محمد یاراحمدیان از مجمع عالی نمایندگان کارگری در این نشست گفت: موضوع بیمه شدگان یکی از محورهایی است که درخواست داریم نشستهایی نیز در این زمینه برگزار شود . همچنین بحث دیون دولت به تامین اجتماعی نیز از دغدغه های ما است که لازم است در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود .
وی افزود: همچنین به دلیل آرامشی که در سازمان تامین اجتماعی بوجود آمده و دغدغه بیمه شدگان تامین اجتماعی کمتر شده، تشکر می کنیم.
** تسریع در تشکیل کمیته مزد و بهره وری
فرامرز توفیقی مشاور مجمع نمایندگان کارگران کشور گفت : برای ارتباط بهره وری و مزد پیشنهاد می کنیم که کارگروه ویژه تشکیل شود .
وی افزود : ما نیز به نقش آفرینی تشکلهای کارگری اعتقاد داریم و در خواست می کنیم که کارگروههای مشترک با وزارت کار و صنعت و معدن تشکیل شود .
* دفاع از افزایش 25 درصدی مستمری ها
علی اصغر بیات رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی دیگر نماینده ای بود که دیدگاه خود را بیان کرد وگفت : افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری اقدامی ارزشمند است و این در حالی است که هزینه های جاری هنوز بالا است و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز با هزینه ای بسیار بالای زندگی مواجه هستند.
رحمت الـله پور موسی مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی بر اجرای ماده 10 لایحه نوسازی و بازسازی صنایع تاکید کرد تا از این طریق نیروهایی که دارای 25 سال سابقه کار هستند بتوانند بازنشسته شوند.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که داریم موضوع مراکز ملکی برای درمان بیمه شدگان است که امیدواریم با تدابیری که بکار گرفته می شود تکلیف مرکز ملکی درمانی نیز مشخص شود .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.