کد مطلب: ۵۵۶۰۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معاونت امور زنان، به همسر رئیسی می‌رسد؟

معاونت امور زنان، به همسر رئیسی می‌رسد؟

جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی است که در دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌کند و حالا نام او به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای معاونت امور زنان دولت سیزدهم مطرح می‌شود. ایا پست معاونت به همسر ابراهیم رئیسی می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چیزی نمانده تا ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم کار خود را آغاز کند. روز دوشنبه نیز اولین سخنرانی خود را در سمت رئیس جمهوری برگزار کرد.

آنچه این روزها مطرح است اعضای کابینه ابراهیم رئیسی است. یکی از کرسی‌های کابینه او معاونت امور حقوق زنان و خانواده است که برخی در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند یکی از گزینه‌های احتمالی این پست، جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی است.

همسر ابراهیم رئیسی کیست؟

جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی است که در انتخابات ۱۴۰۰ نیز حضور تبلیغاتی داشت. او دختر احمد علم‌الهدی، نماینده رهبری در مشهد است. فردی که مواضع تندش درباره موضوعات مختلف خبرساز شده است.

جمیله علم‌الهدی، دکتری فلسفه افتخاری تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرس دارد و اکنون عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است.

جمیله علم‌الهدی در سال ۹۲، پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را بنیانگذاری کرد و تاکنون رئیس آن است. همسر رئیسی از اسفند ۹۸، به‌عنوان دبیر «شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور» شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد

جمیله علم الهدی تالیفات متعددی دارد و در سال ۸۸ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد به‌عنوان نویسنده کتاب برگزیده سال برای کتاب «نظریه اسلامی تعلیم و تربیت» برگزیده شده است.

مواضع همسر رئیسی درباره زنان

یکی از دلایلی که گمانه‌زنی‌ها درباره حضور همسر ابراهیم رئیسی را در کابینه را تقویت کرده، فعالیت او در جریان تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ بود. و دلیل دیگر مواضع و سخنرانی او درباره زنان است.

جمیله علم الهدی در جریان تبلیعات سیزدهین دور انتخابات ریاست جمهوری در یک سخنرانی با دانشگاهیان گفت: « به‌عنوان همسر آقای رئیسی موافق حضور ایشان در انتخابات نبودم اما به‌عنوان یک هوادار در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تنها کسی که ویژگی‌های مدنظر مقام معظم رهبری برای رییس‌جمهور را دارد، آقای رییسی است.»

همسر رئیسی گفت: «آقای رییسی به عدالت مشارکتی در حوزه زنان اعتقاد دارد و معتقد است زنان باید پیشگام تحول در حوزه خویش باشند.»

او در همایش هواداران ابراهیم رئیسی در یزد درباره حجاب گفت: « همه بانوان می‌دانند که استبداد جنسی یکی از راه های باز شدن پای استکبار است و در هفت هزار سال فرهنگ ایران زمین هرگز زنان برهنه نبودند و معنویت توسط زنان در خانواده‌ها حاکم می‌شود و صیانت از خانواده و سلامت آن توسط زنان اتفاق می‌افتد از حجاب و عفاف خود حفاظت کنند.»

همسر ابراهیم رئیسی که در جریان انتخابات ۱۴۰۰ سفرهای دیگری هم داشت، در همایش هواداران رئیسی در ارومیه گفت: «کارنامه آیت الله رئیسی نشان‌دهنده ائتلاف و وحدت است و برخلاف گرایش‌های سیاسی، مذهبی و قومیتی، از تمامی ظرفیت‌ها در کار مدیریتی استفاده می‌کند چون سرباز واقعی امام و رهبری است.»

جمیله الهدی تا پیش از این سوابق اجرایی در دولت‌ها را نداشته است. باید دید گمانه‌زنی‌ها درباره حضور او در کابینه دولت ابراهیم رئیسی چقدر صحت دارد. آیا او معاونت امور زنان و خانواده را می‌گیرد یا کرسی دیگری را؟ یا هیچ سمتی سهم او نمی‌شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ول کنید. هر آدم عاقلی می دونه این خبرها برای تخریب رئیسی هست. بذارید بنده خدا شروع کنه بعد تخریبش کنید! شک نکنید رئیسی هر چی باشه دیگه از روحانی بهتره.

    • ناشناس

      حتما تو هم جیره خورش هستی واسه تو امسال سالی خوبیه شک نکن اما برای من و مردم کشور قطعا بدترین سال خواهد بود خریت بسته دیگه…

    • ناشناس

      درود به شرفت

  • ناشناس

    سال ١۴٠٠ بدترین سال برای مردم ایران خواهد بود خدایا به تو پناه می بریم.

    • ناشناس

      دقیقا همینطو خواهد بود

    • ناشناس

      ببند بابا