کد مطلب: ۱۶۶۷۱۱

همکاری ایران و آذربایجان در تولید اتوبوس

همکاری ایران و آذربایجان در تولید اتوبوس

امروز در دیدار وزرای اقتصاد ایران و آذربایجان به تجهیز کارخانه مشترک در حال ساخت تاکید و قرار شد به ساخت اتوبوس هم بپردازند.

امروز در دیدار وزرای اقتصاد ایران و آذربایجان به تجهیز کارخانه مشترک درحال ساخت تاکید و قرار شد به ساخت اتوبوس هم بپردازند.

به گزارش تجازت‌نیوز ، به نقل از آذرنیوز، شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد آذربایجان امروز اعلام کرد که می‌توان در کارخانه اتومبیل مشترک ایران-آذربایجان اتوبوس تولید کرد. این مسئله در نشستی که وزیر اقتصاد ایران با وزیر اقتصاد آذربایجان داشت بررسی شد.

وزیر اقتصاد آذربایجان به خبرنگاران گفت: ما مذاکرات اولیه را روی این مسئله آغاز کرده‌ایم در مرحله نخست تولید خودرو در کارخانه‌ آغاز می‌شود اما در آینده ما در نظر داریم تولید مشترک اتوبوس داشته باشیم.

تشریفات زیرساخت‌های کارخانه در اواسط 2016 انجام و برنامه‌ریزی شد که از دسامبر 2107 اجرایی شود.

وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: ساختمان و خط ارتباطی در حال حاضر آماده است و ما در نظر داریم که کارخانه را در ماه نوامبر به وسایل لازم تجهیز کنیم و می‌خواهیم کارخانه در ماه دسامبر افتتاح شود و احتمالا همه کارها طبق برنامه پیش نخواهد رفت و شاید افتتاح به سال آینده موکول شود.

ظرفیت سالانه کارخانه مشترک ایران-آذربایجان که در «نفت‌کالا» ساخته می‌شود به میزان 10 هزار خودرو در سال خواهد بود که 20 درصد این وسیله به کشورهای CIS و کشورهای آسیای مرکزی صادر خواهد شد.

این پروژه توسط شرکت آذیورکار آذربایجان و ایران‌خودرو اجرا می‌شود.

این کارخانه تکنولوژی مدرن دارد، و خودروهایی نظیر رانا، سمند، سورن،‌ دنا، پژو 206، پژو 207، تندر و رنوپیکاپ تولید خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.