کد مطلب: ۲۳۹۸۰۶

همکاری گمرکی ایران و اروپا توسعه می‌یابد

همکاری گمرکی ایران و اروپا توسعه می‌یابد

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های گمرکی بین ایران و کشورهای اروپایی، آمادگی ایران را برای تبادل اطلاعات الکترونیکی با گمرک نروژ اعلام کرد.

فرود عسگری در دیدار با «لارس نوردوم» سفیر نروژ در تهران ضمن قدردانی از نگرش مثبت وی نسبت به گمرک ایران به ویژه سیستم‌های الکترونیکی گفت: افزایش همکاری با کشورهای اروپایی به منظور تسهیل تجارت، جزو برنامه‌های گمرک ایران است و در این زمینه با کشورهایی از جمله اتریش و فرانسه مذاکراتی داشته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل گمرک با تأکید بر افزایش همکاری‌های گمرکی و تبادل تجاری بین ایران و نروژ افزود: با توجه به اینکه گمرک ایران همه رویه‌های گمرکی به‌خصوص تبادل اطلاعات را به صورت سیستمی انجام می‌دهد، همکاری با گمرک نروژ در این زمینه می‌تواند به توسعه تبادلات تجاری و رشد همکاری‌های اقتصادی دو کشور کمک کند.

وی امضای توافق‌نامه همکاری گمرکی بین ایران و نروژ درخصوص مبادله را راهکار مناسبی دانست و گفت: افزایش سرعت ترخیص کالا در اولویت کاری گمرک قرار دارد و بر این اساس ما می‌توانیم نسبت به افزایش حجم تبادلات تجاری اقدام کنیم.

براساس این گزارش در ابتدای این دیدار لارس نوردوم سفیر نروژ در تهران با موفق خواندن برنامه مکانیزاسیون در گمرک ایران، علاقه‌مندی کشورش را برای گسترش روابط تجاری با ایران اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ما روابط اقتصادی خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم که این روابط می‌تواند مناسبات سیاسی دو کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی همچنین نقش گمرک را در توسعه روابط اقتصادی موثر خواند و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های گمرکی دو کشور در آینده افزایش یابد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.