کد مطلب: ۱۵۰۷۲۹

هند خرید نفت از ایران را کاهش داد

هند خرید نفت از ایران را کاهش داد

هند در واکنش به عدم واگذاری توسعه میدان گازی فرزاد ب به آنها، میزان واردات نفت از ایران را 20 درصد کاهش داد که قرار است این کاهش به 25 درصد برسد. این کشور خریدش را از عراق 50 درصد افزایش داده است.

هند در واکنش به عدم واگذاری توسعه میدان گازی فرزاد ب به آنها، میزان واردات نفت از ایران را 20 درصد کاهش داد که قرار است این کاهش به 25 درصد برسد. هند خریدش را از عراق 50 درصد افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هند واردات نفت خام از ایران را این ماه 16 درصد کاهش داد که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش 20 درصدی داشته است.

هند تصمیم گرفته است میزان واردات نفت خام از ایران را تا 25 درصد کاهش دهد. دلیل کاهش واردات نفت خام هند از ایران بر اساس آنچه که پیش از این وزیر نفت این کشور اعلام کرد، اقدام تلافی‌جویانه در برابر ایران است.

مسئولان هند می‌گویند، به دلیل اینکه ایران توسعه میدان گازی فرزاد ب را به ما واگذار نمی‌کند، واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهیم.

بر اساس گزارش رویترز در حال حاضر هندی‌ها متمایل به عراق و روسیه شده‌اند. یعنی به همان اندازه که واردات نفت از ایران را کاهش داده‌اند به همان میزان از عراق و روسیه نفت ترش بیشتری وارد کرده‌اند.

رویترز بر اساس آمارهای کشتیرانی می‌نویسد، میزان واردات نفت خام هند از عراق در ماه جولای نسبت به ماه گذشته، 31.5 درصد افزایش یافت. میزان واردات هند از عراق 4 ماه متوالی است که افزایشی بوده و خریدش از ایران و ونزوئلا کاهش یافته است.

هند در ماه جولای 954 هزار و 400 بشکه در روز از عراق نفت خریداری کرده در حالی که این رقم در ماه گذشته 725 هزار و 800 بشکه بود.

بر اساس آمار ردیابی کشتی‌ها که توسط موسسه تحقیقاتی و پیش‌بینی تامسون رویترز گردآوری شده است، میزان واردات ماه جولای هند از عراق 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

علی‌رغم افزایش واردات هند از عراق میزان واردات این کشور از ونزوئلا 31.1 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش هند به دنبال متنوع کردن خریدهایش است تا طرح کاهش 25 درصدی خرید نفت از ایران را تا 31 مارس 2018 عملی کند. این اقدام در واکنش به عدم واگذاری توسعه میدان گازی فرزاد ب به آنها از سوی ایران انجام می‌شود.

میزان واردات هند از ایران در ماه جاری 16.3 درصد کاهش یافت و به رقم 414 هزار و 900 بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 207 درصدی داشته است.

هفته گذشته منابع آگاه به رویترز گفتند، بارگیری نفت خام از سوی ایران به مقصد هند احتمالا این ماه به 310 هزار بشکه خواهد رسید که کمترین رقم از فوریه 2016 محسوب می‌شود.

به منظور تامین نیاز داخلی در کنار کاهش خرید نفت از ایران پالایشگاه‌های هند به بازارهای دیگری روی آورده‌اند و نفت ترش بیشتری از عراق و روسیه خریداری می‌کنند.

میزان واردات هند از روسیه در ماه جولای از سال گذشته تاکنون بیش از سه برابر شده و به رقم 148 هزار و 600 بشکه رسیده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.