کد مطلب: ۱۳۸۹۴۸

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع:

هنوز علل دقیق فنی حادثه معدن یورت از طریق کمیته حقیقت‌یاب مشخص نشده است

هنوز علل دقیق فنی حادثه معدن یورت از طریق کمیته حقیقت‌یاب مشخص نشده است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از انتشار گزارش تیم حقیقت‌یاب حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رامین نورقلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیته حقیقت‌یاب بعد از این حادثه با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از متخصصین زبده معدن کشور تشکیل و جلساتی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

وی افزود: این تیم تاکنون دو بار به معدن سفر داشته و بررسی‌های کارشناسی انجام داده است که در نهایت بررسی‌هایی که توسط این تیم و کمیسیون صنایع و معادن مجلس انجام شد، منجر به تهیه گزارشی در این خصوص و قرائت آن در صحن علنی مجلس شده است.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و ترکمن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این گزارش نهایی نیست، تصریح کرد: ما منتظر پاکسازی دویل شماره 2 معدن هستیم تا در اسرع وقت مجددا تیم حقیقت‌یاب در محل حادثه حاضر شود و از سین کار بازدید کند.

نورقلی‌پور بیان کرد: به غیر از 2 نفر که برای خارج کردن اجساد معدنچیان از این دویل استفاده کرده‌اند، تاکنون کسی وارد این دویل نشده است. منتظریم هر چه سریع‌تر کار پاکسازی صورت بگیرد تا بتوان در محل حادثه حاضر شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به شرایط مختلفی که در محل حادثه حاکم است، موضوع بسیار پیچیده است و تا الان علل دقیق فنی حادثه از طریق کمیته حقیقت‌یاب مشخص نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.