کد مطلب: ۶۵۸۵۴۵

مالک ساختمان متروپل آبادان کیست؟

مالک ساختمان متروپل آبادان کیست؟

حسین عبدالباقی، مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند. اما حسین عبدالباقی کیست و نقش هولدینگ ساختمانی در این ماجرا چیست؟ ؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دوم خرداد ماه بخشی از ساختمان متروپل آبادان فروریخت. این حادثه تاکنون ۵ کشته و ۲۷ مصدوم بر جای گذاشته و بر اساس برخی از گزارش‌ها حدود ۸۰ نفر در ساختمان متروپل آبادان حبس شده‌اند.

تیم‌های امداد و نجات به آبادان اعزام شده‌اند. اما در این میان مردم انتقادات بسیار زیادی به مالک اصلی ساختمان و پیمانکار آن یعنی حسین عبدالباقی دارند. چراکه ساختمان متروپل در حالی فرو ریخته که هنوز افتتاح هم نشده بود و افراد بسیاری در خصوص مشکلات این ساختمان هشدار داده بودند.

ساعتی بعد از ریزش ساختمان متروپل آبادان، دادستان ویژه آبادان دستور بازداشت مالک و پیمانکار این برج را صادر کرد. اما حسین عبدالباقی کیست و انتقاداتی که به وی وارد می‌شود کدام است؟پ

برج متروپل آبادان توسط هلدینگ عبدالباقی ساخته شده بود. با مراجعه به سایت هولدینگ عبدالباقی در معرفی این شرکت آمده که این هولدینگ از سال ۱۳۳۶ در شهرستان آبادات و در قالب گروه ساختمانی مسکن شروع به فعالیت کرده است.

این هولدینگ پروژه‌های مختلفی در حوزه طراحی و احداث ساختمان‌های مسکونی، مراکز اداری- تجاری- رفاهی، انبوه سازی، مراکز درمانی و شهرک‌سازی در کارنامه خود دارد. از سال ۷۱ به این سو، شرکت عبدالباقی توسعه پیدا کرد و وارد فعالیت در حوزه‌های مدیریت کارگاه‌ها و فروشگاه‌های تولید و توزیع آجیل و خشکبار و ایجاد رستوران‌های زنجیره ای شد و هولدینگ عبدالباقی شکل گرفت.

علت ریزش ساختمان متروپل چیست؟

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه را صادر کرد.

‌تصاویر و ویدئوهایی در فضای مجازی وجود دارند که پیش بینی کرده بودند این ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول کیفی و پایداری بنا مشکل‌ساز شود.

‌‌‌طبق برخی گزارش‌ها، سازه اصلی متروپل به قدری سست بود که ستون اصلی و حمال مجتمع‌ها نشست کرده و شکم داده بود. اعتراضات به ساخت این بنای ناایمن، باعث شد که بهمن سال گذشته، کارشناسان نظام‌مهندسی آبادان از این بنا بازدید و «‌‌‌‌‌‌‌‌در خصوص ایرادات موجود، موارد و مشکلات یافت شده را صورت‌جلسه نمودند».

سایت نظام مهندسی آبادان همچنین اعلام کرده که در این بازدید، «حسین عبدالباقی مالک و سرمایه‌گذار این پروژه بر آمادگی گروه اجرایی این پروژه در خصوص رفع مشکلات یا ایرادات ابلاغ شده از جانب سازمان نظام مهندسی تاکید نمود.»

اما مشکلات این ساختمان نهایتا نشان داد که هشدارها بی مورد نبوده و این ساختمان امروز دوم خرداد ماه فروریخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خبر رو نمیخونید و نظر میدید. متن خبر داره میگه مهندس ناظر ایراد گرفته به پروژه

  • ز.ز

    همین حالا یه اتفاق دیگه ترتیب میدن که مو ضوع فراموش بشه.کلاً قضیه مشکوکه ما تو حاشیه شهرمون خونه ساختیم صد بار شهرداری تذکر داد اونوقت ساختمان با اون بزرگی این همه تذکرم داده شده جلو کارو نگرفتن معلومه طرف دستش تو دست از ما بهترونه این وسط باز مردم گوشت دم توپن

  • ناشناس

    ازخدابی خبرخداازت نگذره

  • ناشناس

    اون مرتیکه ای که میگه مالک ساختمان گناهی نداره ،مردک خو اون پول میده به گروه نظارات تاکارش روتائیدکنن

  • ناشناس

    داستان بوداره هر چقدر فکر میکنی جور در نمیاد

  • ناشناس

    احتمالا این برج تحمل گرانی ها را نداشته و آمده پائین. یا اینکه به گرانی ها معترض شده و به اشد مجازات رسیده.

  • ناشناس

    ساختمان خوبی نبود

  • ناشناس

    تا دیروز میگفتن پیمانکار دستگیر شده بعدش یک دفعه گفتن پیمانکار زیر آوار مونده و کشته شده ، چه خبره

  • ناشناس

    آمار تعددد هشدارهای صادره
    نسبت با تعدود ساختمانها
    و تعداد اصلاحات انجام شده
    و تعداد پلمپ شدن ها چقدر بوده است؟

  • ناشناس

    تسلیت به خانواده های داغدار و آسیب دیده از این حادثه