کد مطلب: ۳۹۰۵۱۵

هوندا CRV بخریم یا سانتافه؟

هوندا CRV بخریم یا سانتافه؟

اگر از برخی محصولات خاص چشم‌پوشی کنیم، هوندا CRV و هیوندا سانتافه دو محصول با شرایط خاص و برجسته از دو شرکت مطمئن و قدیمی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌های هوندا و هیوندا در آسیا و حتی در دنیا شناخته شده هستند و کیفیت محصولات آنها قابل توجه است. به همین دلیل است که هم خرید هوندا CRV و هم خرید هیوندا سانتافه این اطمینان را در ما ایجاد می‌کند که صاحب یک خودروی با کیفیت و بهینه هستیم.

اما اگر شما قصد پرداخت قیمت هوندا سی آروی را داشته باشید یا بخواهید هیوندا سانتافه را انتخاب کنید در این مطلب ما به مقایسه شرایط مختلف آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

مقایسه قیمت هوندا CRV با قیمت هیوندا سانتافه

قبل از هر چیزی به سراغ مقایسه قیمت دو خودرو خواهیم رفت تا ببینیم که برای داشتن هر کدام از این خودروهای هیکلی ما نیاز به چه سرمایه‌ای داریم. البته قبل از هر چیز این نکته را متذکر شویم که در این مقایسه ما مدل ۲۰۱۶ هر دو خودرو را در نظر خواهیم گرفت که مقایسه بهتری داشته باشیم.

با این تفاسیر در حال حاضر قیمت هوندا CRV در بازار ایران در حدود ۸۰۰ میلیون تومان است و قیمت هیوندا سانتافه هم در حدود ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. نزدیک بودن سطح قیمت دو خودرو نشان می‌دهد که رقیب مناسبی برای هم هستند.

کلیاتی در مورد خودروی CRV

هوندا CRV به عنوان یک خودروی زیبا و بهینه به بازار عرضه شده است که نسل اولیه آن سال ۱۹۹۵ و نسل جدید آن در سال ۲۰۱۶ تولید شد. شرکت گلرنگ موتور در سال ۲۰۱۶ امکان خرید و فروش این خودرو را برای ایرانی‌ها فراهم آمد و در حال حاضر نمونه کار کرده‌اند در بازار ایران وجود دارد.

خرید هوندا CRV شما را صاحب یک خودروی کراس اوور کامپکت می‌کند که بدنه‌ای زیبا و دلنشین دارد. باید اعتراف کنیم که زیبایی این خودرو به اندازه هیوندا سانتافه نیست، اما استفاده از زبان طراحی جدید برای قسمت جلوی خودرو و همچنین استفاده موضوع از برجستگی‌ها باعث شده که خودرو زیباتر به نظر برسد و تأثیر مهمی بر بازار خرید و فروش هوندا سی آروی داشته باشد.

112

پیشرانه یکی دیگر از مهم‎ترین فاکتورها در مقایسه دو خودرو است. وجود یک پیشرانه با حجم ۲۳۵۶ سی‎سی با قابلیت تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی هوندا CRV است.

نیروی متحرک استفاده شده در این خودرو به صورت دو دیفرانسیل انتقال داده می‌شود که چهار چرخ خودرو را درگیر می‌کند و یکی گیربکس CVT برای آن استفاده شده است. ضمن اینکه مصرف ترکیبی خودرو در حدود 8.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب آن هم در حدود 8.5 ثانیه برآورد می‌شود.

خودروی هیوندا سانتافه را بیشتر بشناسیم

اگرچه نسل اولیه هیوندا سانتافه در سال ۲۰۰۱ معرفی شد، اما باید اعتراف کنیم که نسل جدید این خودروها بسیار پیشرفته‌تر و زیباتر هستند. ورود این خودروها به بازار ایران در سال ۲۰۱۲ شروع شد و هنوز هم نمونه کار کرده آن‌ها در بازار وجود دارد.

حقیقتاً می‌توان سانتافه را یکی از زیباترین خودروهای بازار ایران معرفی کرد که هم از لحاظ طراحی عضلانی و هم از لحاظ ظرافت در طراحی نمره بالایی می‌گیرد. استفاده موزون از برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها در بغل خودرو، به کار بردن چراغ‌های زیبا و فانتزی در قسمت جلو و عقب خودرو و همچنین هماهنگی بین اندازه لاستیک و اندازه بدنه از جمله نکات دوست داشتنی در هیوندا سانتافه هستند.

113

طرفداران خرید هیوندا سانتافه با یک پیشرانه با حجم ۲۳۵۹ سی‌سی روبرو می‌شوند به که چهار سیلندر v شکل و ۱۶ سوپاپ در آن به کار گرفته شده است. این پیشرانه خاص می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند که قادر به حرکت دادن وزن ۱۵۰۰ کیلویی سانتافه است.

محور متحرک این خودرو از نوع دو دیفرانسیل است که چهار چرخ آن را درگیر می‌کند و از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک بهره می‌برد. قرار دادن این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر یعنی ما با یک خودرو با شتابی در حدود یازده ثانیه مواجه هستیم که مصرف سوخت ترکیبی آن بالاتر از ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در انتها باید قبول کنیم که خرید هوندا سی آروی ما را صاحب یک خودروی ارزان‌تر و بهینه‌تر می‌کند، اما در هر صورت هیوندا سانتافه یک خودروی زیبا و هیکلی است که برای خودنمایی در خیابان فوق‎العاده است.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.