کد مطلب: ۳۰۱۹۵۲

استاندار هرمزگان:

هیات اقتصادی کشور عمان به هرمزگان سفر می‌کند

هیات اقتصادی کشور عمان به هرمزگان سفر می‌کند

استاندار هرمزگان گفت: هیئت اقتصادی کشور عمان به استان هرمزگان سفر می‌کند.

فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت مقوله صادرات و واردات، عنوان کرد: کمیته‌ای ویژه جهت رفع موانع توسعه صادرات و واردات در هرمزگان با مسئولیت معاونت اقتصادی استانداری و با حضور دستگاه‌های اجرایی از جمله گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های ذیربط تشکیل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،همتی افزود: اگر در امر صادرات و واردات استان مشکلی در گمرکات و بنادر به وجود آمد این کمیته باید با قدرت و به موقع بتواند تصمیم گیری و موانع پیش روی این بخش را مرتفع سازد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: رونق صادرات و واردات استان و حاکم شدن آرامش در گمرکات و بنادر بسیار مهم است و در مواقع حساس کمیته مذکور اقدام به تصمیم گیری های مناسب نماید تا بخشنامه نهایی از مرکز به استان ابلاغ گردد.

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی هرمزگان تصریح کرد: هر چه کمیته ویژه رفع موانع صادرات و واردات تصمیم گیری کرد، گمرک و بنادر اجرا کنند تا شاهد ایجاد خلل در امر واردات و صادرات کالاها در بنادر و گمرکات استان نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: این کمیته به صورت ویژه پیگیری تخلیه به موقع کالاهای اساسی و مواد اولیه در بنادر و گمرکات استان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: کمیته مذکور تصمیمات منطقی، توجیه پذیر و قوی اتخاذ کند تا عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر و گمرکات استان با سرعت صورت پذیرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت مقوله صادرات برای کشور، خاطرنشان کرد: محصولاتی تولیدی که به خارج از کشور از مبادی رسمی صادر می گردد ارز حاصل از آن باید وارد چرخه اقتصاد کشور شود و این منابع برای کشور بسیار مهم است و باید در خدمت توسعه کشور باشند.

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی بازار، صادرات از رونق بسیار خوبی برخوردار است ولی به تناسب آن عواید حاصل از این صادرات باید به کشور بازگردد و بازرگانان در این امر مهم باید توجیه گردند.

همتی با اشاره به تامین سوخت مورد نیاز شناورهای تجاری، تصریح کرد: شناورهایی که از طریق مبادی رسمی اقدام به واردات و صادرات می نمایند در محدوده آب های کشور از سوخت با نرخ داخلی بهره مند می گردند و در آب های بین المللی سوخت آن ها متناسب با قیمت های بین المللی محاسبه می شود.

وی گفت: شناورهایی که از طریق مبادی غیر رسمی فعالیت می کنند دولت در تامین سوخت آنها هیچ تعهدی ندارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: براساس آمار اعلامی مسئولان صادرات استان، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از هرمزگان در پنج ماهه نخست سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

همتی افزود: در زمینه واردات اندک کاهشی که وجود دارد مربوط به کالاهای اساسی و مواد اولیه نیست و کاهش واردات مربوط به کالاهای غیر ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: عملیات واردات و صادرات در استان هرمزگان با چشم انداز خوبی همراه است.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به برنامه سفر هیات اقتصادی عمان به استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هیات اقتصادی کشور عمان در مهر ماه سال جاری با هدف توسعه و تعمیق روابط اقتصادی با محوریت استانداری میهمان استان هرمزگان خواهند بود.

وی گفت: فعالان اقتصادی استان برنامه ها و پیشنهادت خود را برای توسعه روابط اقتصادی با کشور عمان به دبیرخانه این سفر ارسال کنند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.