کد مطلب: ۴۷۸۴۹۶

واردات از چین با شرکت خدمات بازرگانی تاجر

واردات از چین با شرکت خدمات بازرگانی تاجر

واردات از چین به صورت هوایی به دو نوع کارگو و اکسپرس انجام می‌شود. شرکت خدمات بازرگانی تاجر مدعی است که می‌تواند با بهترین قیمت حمل کالاهای نرمال را به صورت کارگو و هوایی به ایران بیاورد.

کشور چین با سیاست‌های اقتصادی و سیاسی که طی دهه‌های اخیر در پیش گرفته تبدیل به بزرگترین تولید کننده و صادرکننده در جهان شده است. در بیست سال گذشته، دولت چین هرساله رقم مشخصی را برای رشد تولید ناخالص داخلی -یا همان رشد اقتصادی- تعیین و برنامه‌هایی را برای تحقق این هدف اعلام می‌کرد. اگرچه در مواردی، از جمله پس از بحران مالی جهانی در سال 2008 میلادی، نرخ رشد مورد نظر اندکی تعدیل یافت اما طی سال‌های پیش و بعد از آن، این کشور از یکی از بالاترین نرخ‌های رشد اقتصاد در جهان برخوردار بود. پس از بیماری کرونا تولید و صادرات کشور چین کاهش چشمگیری یافت اما همچنان واردات از چین توسط اکثر کشورهای دنیا در حجم بسیار بالایی اتفاق می‌افتد.

روابط ایران و چین

سالیان زیادی است که چین یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران به حساب می‌آید. همکاری دو کشور در سال‌های پس از انقلاب و با رشد اقتصادی بالای چین گسترش یافت به طوری که حجم بالایی از واردات کشور در حال حاضر، واردات از چین می‌باشد. در سال‌های گذشته نیز آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که معمولا دو کشور چین و امارات متحده عربی به ترتیب رتبه اول و دوم را در صادرات کالا به ایران دارند. ایران و چین به واسطه منافع مشترکی که در منطقه دارند و شرایطی که دولت ترامپ به‌وجود آورده است؛ تعاملات خود را افزایش داده‌اند. نشانه آن را می‌توان در توافقی که اخیرا دو کشور با یکدیگر کرده‌اند یا حمایت چین از ایران در شورای امنیت دید.

حمل‌ونقل بین‌المللی از چین به ایران

در حال حاضر بخش عمده واردات از چین به صورت دریایی، هوایی و ریلی به ایران می‌باشد. شرکت‌های بسیار زیاد ایرانی و چینی در هر دو کشور حضور دارند و با ارائه خدمات فورواردری بارهای بازرگانان را در مبدا پیکاپ کرده و پس از حمل‌ونقل بین‌المللی به گمرک مقصد می‌رسانند. عمدتا واردات از چین به صورت دریایی می‌باشد و کشتی‌ها در بنادر زیر پهلو می‌گیرند:

بندر چابهار، بندر عباس، بندر بهنار، بندر شهید رجایی، بندر کیش، بندر لنج، بندر بوشهر، بندر قشم، بندر خرمشهر و…

همچینین بخش دیگر واردات از چین مخصوص بارهای با ماهیت پستی یا کالاهای سبک‌تر و با ارزش کالایی بالا به صورت هوایی به ایران می‌آید. واردات از چین به صورت هوایی به دو نوع کارگو و اکسپرس انجام می‌شود. شرکت خدمات بازرگانی تاجر مدعی است که می‌تواند با بهترین قیمت حمل کالاهای نرمال را به صورت کارگو و هوایی به ایران بیاورد. همچنین تاجر توانایی مدیریت کردن و ارائه خدمات مشاوره رایگان در حوزه حمل هوایی اکسپرس به بازرگانان محترم را دارا می‌باشد.

واردات از چین شرایط خاص و پیچیده خود را دارا می‌باشد. تشریفات گمرکی در مبدا، ترخیص کالا در مقصد، نرمال یا غیرنرمال بودن کالا، انبارداری در چین و… مقوله‌هایی هستند که واردات از چین را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند و بسیار لازم است که بازرگانان محترم قبل از انجام هر کاری از شرکت‌هایی نظیر تاجر جهت مشاوره و بررسی شرایط استعلام بگیرند.

png.tajer1 r8EWoKJ

واردات از چین به صورت مستقیم و غیرمستقیم

در حال حاضر واردات از چین به صورت هوایی در دو خط مستقیم و غیرمستقیم انجام می شود. با توجه به این که هواپیمایی ماهان در حال حاضر تنها ارائه دهنده خدمات کارگو از کشور چین به ایران می‌باشد و در حال حاضر از 4 شهر بزرگ چین پرواز به ایران انجام می‌شود، این شرکت با توجه به امکانات خود فقط کالاهای نرمال را اجازه ورود به هواپیما می‌دهد. لذا اگر کالایی که قرار است در پروسه واردات از چین به ایران قرار بگیرد غیر نرمال باشد (کالاهای غیر نرمال شامل: باتری، پودر، مایعات، موتور برقی و…) شرکت خدمات بازرگانی تاجر از طریق سایر ایرلاین‌های حاضر در کشور چین بار را به کشور امارات یا قطر فرستاده و سپس از طریق این کشورها پرواز به فرودگاه امام انجام می‌شود. تغییر در مسیر پروازی، هزینه‌های پیک داخلی در چین، زمان انبارداری و… جز مقوله‌هایی هستند که شرکت خدمات بازرگاتی تاجر می‌تواند واردات از چین را برای شما تسهیل و با بهترین کیفیت به شما خدمات خود را ارائه دهد.

رشد گسترده اقتصاد دیجیتال در چین و تسریع امر تجارت بین‌المللی

به نقل از رادیو بین‌المللی چین، این رسانه در مطلبی تحت عنوان "رشد گسترده اقتصاد دیجیتال و موتور جدید توسعه چین"، به این موضوع پرداخته است که شدت یافتن یکجانبه گرایی، حمایت‌گرایی و افزایش فشار در جهت رکود اقتصاد جهان باعث ورود اقتصاد چین از مرحله رشد سریع به رشد با کیفیت شده است.

در این مقاله تاکید شده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان اقتصاد دیجیتال چین ۳۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل داده و ۱۳۰۰ میلیارد یوان بوده است. صنعتی شدن اقتصاد دیجیتالی چین به توسعه سریع صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک می‌کند و دیجیتالی شدن صنایع نیز تبدیل به نیروی محرکه مورد نیاز برای تغییر الگوی اقتصاد چین شده است. اقتصاد دیجیتال فرصت‌های زیادی را برای اشتغال در چین ایجاد خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد چینی‌ها با یک برنامه اصولی و دقیق و با مدیریت سرمایه‌های انسانی خود و استفاده از ظرفیت‌های حوزه ICT پیشرفت قابل توجهی طی سالیان اخیر داشته‌اند که این امر سبب شده است تا به قطب اول صادرات در جهان تبدیل شوند و کشورهای در حال توسعه ای نظیر ایران واردات از چین با سرعت بیشتری نسبت به گذشته دنبال نمایند.

واردات از چین به صورت هوایی با شرکت تاجر

شرکت خدمات بازرگانی تاجر می‌تواند بارهای مورد نظر شما را از کشور چین با بهترین قیمت و کمترین زمان ممکن به داخل کشور حمل نماید. تاجر خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی هوایی خود را به صورت درب به درب و در دو نوع کارگو یا اکسپرس به مشتری ارائه می‌دهد. در حال حاضر گمرک فرودگاه امام خمینی مقصد بسیاری از بارهای شرکت خدمات بازرگانی تاجر می‌باشد. کارشناسان ما در شرکت خدمات بازرگانی تاجر همیشه آماده خواهند بود تا به صورت رایگان و در کمترین زمان ممکن، هزینه نهایی حمل را بر اساس مشخصات ارائه شده؛ اعلام نمایند. همچنین مشتریان گرامی می‌توانند رهگیری آنلاین مرسولات خود را نیز از طریق سایت تاجر انجام دهند. برخی خدمات تاجر در حوزه حمل‌ونقل بین المللی هوایی عبارتند از:

  • امکان بارگیری کالا از درب کارخانه در تمام شهرهای کشور چین
  • رهگیری آنلاین مرسولات از لحظه تحویل بار به تاجر تا لحظه تحویل به مشتری
  • ارتباط پیوسته کارشناسان با مشتریان
  • هماهنگی سریع با فرستنده (سندر)
  • حمل بار بدون محدودیت وزنی
  • امکان ارسال بار از تهران به سراسر کشور

برای دریافت مشاوره رایگان واردات از چین به وب‌سایت شرکت بازرگانی تاجر مراجعه کنید و یا با شماره زیر تماس بگیرید:

02188383579

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.