کد مطلب: ۴۸۸۵۱۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پاسخ داد:

واردات خودرو توسط خودروسازان چقدر جدی است؟

واردات خودرو توسط خودروسازان چقدر جدی است؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: واردات خودروهای خارجی از سوی خودروسازها جدی نیست و اجرا نخواهد شد. واردات خودرو باید توسط نمایندگی‌های مجاز خودرو انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا ستاد حمل و نقل سوخت در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح واردات خودروهای سواری توسط خودروسازان و قطعه‌سازان خبر داده است. همین موضوع واکنش برخی از کاربران فضای مجازی را راه به همراه داشته است.

یک واردکننده خودرو در این باره در صفحه توییترش نوشته است: « خبرهایی از طرحی شوم به گوش می‌رسه مبنی بر دادن مجوز واردات خودرو به خودروسازها چرا چون تولیدات تا دو تا سه سال آینده‌شون رو پیش فروش کردن.»

حال آیا واقعا واردات خودروهای خارجی باید توسط خودروسازان و قطعه‌سازان انجام شود؟ در این طرح چه گروه‌هایی اجاره واردات خودرو را دارند؟

آن طور که در این طرح پیداست نخست به خودروسازان و قطعه‌سازان اشاره شده است که می‌توانند مجوز واردات خودروهای خارجی را داشته باشند. همچنین نماینده‌های رسمی در حوزه خودروهای تجاری و مراکز اسقاط و بازیافت امکان واردات خودروهای خارجی را دارند. هر چند که در این طرح سقفی درباره میزان واردات خودروهای خارجی در نظر گرفته نشده و آن طور که اشاره شده ثبت سفارش توسط گروه‌های بالا نیز متفاوت است.

واردات خودرو خارجی جدی نیست

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با رد این موضوع که خودروسازان و قطعه‌سازان امکان واردات خودروهای خارجی را به کشور دارند به تجارت‌نیوز گفت: واردات خودروهای خارجی از سوی خودروسازها جدی نیست و این طرح اجرا نخواهد شد.

مهدی دادفر افزود: واردات خودرو باید توسط نمایندگی‌های مجاز خودرو انجام شود. نامه‌ای از سوی ستاد حمل و نقل سوخت به وزارت صمت صادر شده و در این باره قرار شد نظر واردکنندگان را جویا شوند. معتقدیم این طرح دارای نواقصی است. شرکت‌های خودروسازی دنیا هیچ‌گاه با خودروسازان دولتی به دلیل برخی بی‌نظمی‌ها وارد مذاکره نخواهند شد؛ چرا که خودروسازان هیچ‌گاه نتوانستند خدمات پس از فروش و همچنین مسائل مربوط به محیط زیست را رعایت کنند.

چقدر از کارمندان نمایندگی‌های خودرو تعدیل شدند؟

در زمان قبل از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی نمایندگی‌های رسمی واردکننده خودرو 15 هزار کارمند داشتند؛ این در حالیست که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تعداد کارکنان در نمایندگی‌های وارد کننده در کل کشور اکنون به 682 نفر می‌رسد.

دادفر در ادامه اظهار کرد: در زمان ممنوعیت واردات خودرو واردکنندگان سکوت نکردند حالا هم چنانچه قرار باشد این طرح بدون نظر کارشناسی واردکنندگان اجرا شود باز هم واردکنندگان سکوت نخواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خودروساز هزینه های چند میلیون دلاری صندوق عقب ۲۰۶ فیس لیفت سمندو … بیرون میاد همه سکوت میکنن خودروساز با توجه به اینکه انحصار بازار رو داره عرضه شو کم میکنه همه سکوت میکنن خودروساز هزینه سازی غیر واقعی میکنه که بگه من ضرر میدم ( براساس تحقیق مجلس هزینه ها از تولید شرکت های خارج از کشور هم بیشتره) باز هم همه سکوت میکنن و باز هم هست… خودروساز هر بلایی بخواد سر مردم میاره و هیچ کسی اهمیتی نمی ده انگار که یه کشور دیگه زندگی می کنن فقط با همین خط ادامه بدین که موفق میشین

  • ناشناس

    واردات خودرو؟
    این ماشینهای از رده خارج چینی را اسمش را میذارید واردات؟
    هروقت ماشینهای بنز،بی ام و ، شورولت ، لینکولن ، فورد ، فولکس ، آئودی ، اوپل ، تویوتا های هیبرید ، هیوندای هیبرید ، پوخ ، جگوار ، کومودور ، سئات( اسپانیا) ، وولو ، سات (سوئد)، کادیلاک ، رنو ، استون مارتین ، مای باخ ، و …… به ایران وارد شد اونوقت لطف کنید بگوئید واردات.

  • مهران

    توهر جای کره زمین باافزایش قیمت مردم سراغ اون قلم جنس نمیرن نمیخرن تاارزون بشه مردم ما هرقیمتی گذاشتن روخودرو صف کشیدن واسش.بیشتر از دفعات قبل.نمیدونم این مردم چه مرگشون شده نه به نالیدنتون نه به خرید کردنتون.اینو من بااون دسته هستم که بنام کله طایفش میره ثبتنائم میکنه که شانسش بزنه ماشین بنامش دربیاد یه قرونش بشه دوقرون ولی بااین کارتون بدترمیکنید وضعیت رو.همیشه هم انتطارنمیشه ازدولت داشت ماخودمون داریم ظلم میکنیم به خودمون