خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۲۷۵۴

واردات دارو به کشور ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافت

واردات دارو به کشور 500 میلیون دلار کاهش یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود افزایش مصرف دارو، واردات دارو به میزان 500 میلیون دلار کاهش یافته و صادرات نیز 2،5 برابر افزایش یافت.

تجارت‌نیوز در گزارشی اعلام کرد، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر جمعه در دیدار با مردم سبزوار گفت: در سه سال گذشته 11 میلیون ایرانی فاقد دفترچه بیمه از خدمات دفترچه بیمه بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه 12 هزار پزشک متخصص در بدنه درمانی کشور استخدام شده‌اند، افزود: در دولت یازدهم با وجود افزایش مصرف دارو، واردات دارو به میزان 500 میلیون دلار کاهش یافته و صادرات نیز 2،5 برابر افزایش یافت.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 70 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که این موضوع در خروج ارز و تامین داروی مورد نیاز بیماران موثر است.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم‌ها حوزه سلامت کشور با مشکلات زیادی مواجه شد، عنوان کرد: در آن دوران کشور برای واکسیناسیون کودکان واکسن نداشت و نشریات بین‌المللی مقالات علمی پژوهشگران و محققان ایران را چاپ نمی‌کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با شکسته شدن دیوار تحریم‌ها ایران توانسته است رتبه 16 جهانی و اول خاورمیانه را در بخش علمی کسب کند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: شهدای سبزوار از افرادی بودند که دنیاطلبی نکردند و به جای دنیا پاداش بهتری گرفتند اما امروز مشاهده می‌شود عده‌ای لباس ایثارگری و شهادت را از تن به درد کرده و دنیاطلبی پیشه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون پیشرفت‌های خوبی در کشور مشاهده می‌شود که نشان از توجه دولت یازدهم به حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و خدماتی است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر رفع دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان داشتند و این دغدغه مهم تنها در دولت یازدهم محقق شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.