خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۴۷۳۹

رئیس اتحادیه فناوران رایانه خبر داد:

ممنوعیت جدید در بازار آی تی/ واردات سوییچ شبکه ممنوع شد

ممنوعیت جدید در بازار آی تی/ واردات سوییچ شبکه ممنوع شد

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از ممنوعیت واردات سوییچ شبکه خبر داد و گفت: یک تولیدکننده مدعی شده که امکان تولید سوییچ سه لایه یا مدیریتی و اجزا آن را دارد این در حالی است که کمپانی آمریکایی تولیدکننده این قطعات است!

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، مصرف‌کننده اصلی سوییچ‌های شبکه دستگاه‌های دولتی هستند، به گفته فعالان بازار وزارت صمت با رفتارهای پوپولیستی مدعی شده که یک تولیدکننده امکان تولید سوییچ‌های شبکه‌ای و اجزای آن را دارد.این در حالی است که آمریکا تولیدکنندهCISCO است. ژاپن، ‌چین و روسیه هم خریدان اصلی این برند هستند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به تجارت‌نیوز گفت: وزارت صمت بدون مکاتبه با اتحادیه جلوی ثبت سفارش سوییچ‌های شبکه‌ای را بسته است، چرا که یک فرد ناشناخته مدعی شده که ظرفیت تولید سوویچ‌های شبکه‌ای در ایران وجود دارد.این در حالی است که تولیدکننده سوییچ‌های شبکه‌ای دیگر کمپانی‌های دنیا هستند.

محمدرضا فرجی تهرانی اظهار کرد: استدلال وزارت صمت بابت بسته شدن ثبت سفارش‌ها این است که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی باید به تولیدکنندگان توجه شود. این در حالی است که هیچ یک از فعالان آی تی هنوز سوییچ شبکه با برند ایرانی را در بازار مشاهده نکرده‌اند.

به گفته او، وزارت صمت با این اقدامات نه تنها به تولید و اشتغالزایی کمک نمی‌کند، بلکه با این رفتارهای پوپولیستی مانع بیشتری را پیش‌روی فعالان اقتصادی قرار می‌دهد.

فرجی تهرانی معتقد است: مصرف‌کننده اصلی سوییچ‌های شبکه‌ای ارگان‌های دولتی هستند.افراد عملا با بسته شدن ثبت سفارش‌ها هزینه بیشتری را برای بخش بیت‌المال می‌تراشند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در پیش‌بینی گفت: چنانچه ثبت سفارش سوییچ‌های شبکه و اجزای آن باز نشود در دو‌ماه آینده با کمبود و جهش قیمت‌ها رو به رو هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احتمالا همون چینی ها هستن و مربوط به قرارداد ۲۵ ساله هست.میخواهند بازار دست خودشون باشه.اون تولید کننده که دعا کرده ماشین حساب نمیتونه تولید کنه چه برسه به سوییچ……

  • ناشناس

    هدف هم دقیقا همینه … افزایش انفجاری قیمت برای اون تاجر فاسدی که قبل از این مصوبه، انبارش رو از سوییچ های وارداتی پر کرده.

  • ناشناس

    چقدر عالی که ظرفیت تولیدش در کشور وجود داره.

  • سیدجعفر سیدی - مدیرعامل شرکت تحقیق و توسعه ارتباط

    یا سلام و احتراماز تجارت نیوز انتظار بیشتری می رود! مخاطب می تواند قضاوت کند که کدام حرف پوپولیستی است.۱٫ “یک فرد ناشناخته”: ادعای تولید داخل سوییچ شبکه توسط چند شرکت از شرکت های سندیکای صنعت مخابرات کشور از جمله شرکت تحقیق و توسعه ارتباط انجام شده است. شرکت تحقیق و توسعه ارتباط، شرکت سهامی خاص تاسیس ۱۳۶۸ است و عضو رسمی و قدیمی سندیکای صنعت مخابرات کشور، اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات و خدمات مخابراتی و سازمان نظام صنفی رایانه کشور و انجمن شرکت های نرم افزاری (آشنا) است و به همراه سایر شرکت های هم گروه از جمله شرکت آزمون کیفیت و پیام گستر ابران، محصولات و خدمات بسیار گسترده و متنوعی را به مجموعه ICT کشور طی بیش از ۳۰ سال گذشته ارائه کرده است.۲٫ “هیچ یک از فعالان آی تی هنوز سوییچ شبکه با برند ایرانی را در بازار مشاهده نکرده‌اند”: این محصولات در نمایشگاه های متعدد در دو سال گذشته اعم از نمایشگاه تلکام دو سال گذشته، همایش های دستاوردهای شبکه بومی اطلاعات کشور، نمایشگاه های توانمندی های تولید کشور و موارد دیگر ارائه شده است. سندیکای صنعت مخابرات کشور و وزارت خانه های محترم صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان تولید این محصولات قرار گرفته اند. این محصولات در حال حاضر در شبکه در حال استفاده و بهره برداری است و به مدت طولانی بدون وقفه و با حجم ترافیک بسیار بالا در حال کار هستند. قاعدتا عدم اطلاع یک اتحادیه جانبی و رئیس آن قابل تعمیم به کلیه فعالین بازار نیست.
    ۳٫ “ادعای تولید قطعات و اجزای سوییچ در ایران”: چنین ادعایی نشده است. تولید کننده چیپ ست های شبکه که وظیف اصلی بخش سخت افزاری این تجهیزات را به عهده دارد شرکت های دیگری هستند. این شرکت های معروف و معتیر همچون برودکام عمدتا امریکایی و چینی هستند. برندهایی مثل سیسکو نیز از چیپ ست های این کمپانی ها استفاده می کنند. همانطور که به عنوان مثال، در برخی تجهیزات شرکت تحقیق و توسعه ارتباط نیز همان چیپ ست های کمپانی برودکام استفاده شده که در تجهیزات سری نکسوس سیسکو بکار گرفته شده است.۴٫ “اطلاعات ناقص و اشتباه در خصوص بازار تولید و مصرف”: گزاره های بکار رفته در این گزارش نشان از نا آگاهی فرد مصاحبه شونده و مصاحبه کننده دارد. سیسکو تنها یکی از برندهای تولید کننده تجهیزات شبکه است. در حال حاضر تقریبا ۶۰ درصد بازار در اختیار وندورهای بسته ای چون سیسکو هستند و ۴۰ درصد بازار، به سمت استفاده از تجهیزات با ساختار باز جدید رفته است. فناوری، در حال گذر از حالت سکون و انحصار است و جوامع مختلف و شرکت های متعدد در حال ایفای نقش در این ساختار و اکوسیستم هستند. اینکه شرکت هایی ایرانی هم جایگاه خود را در این اکوسیستم پیدا کرده اند و در تولید تجهیزات موثر واقع می شوند باید باعث افتخار و مورد حمایت اصناف باشد نه اینکه باعث واکنش تند و عجولانه و بدون تحقیق افراد غیر مرتبط و انعکاس آن توسط خبرگزاری های غیر تخصصی شود.
    ۵٫ “با جهش قیمت‌ها رو به رو هستیم”: این پیش گویی اعجاب آور نیز بیشتر تلاش به ایجاد جو ناسالم و ذهنیت اشتباه دارد. قیمت های تولیدات داخلی به مراتب از قیمت تجهیزات وارداتی و تجهیزات بسته و غیر قابل توسعه ای چون سیسکو کمتر است. این تلاش بیشتر به حمایت بدون منطق و هیجانی از مافیای واردات شباهت دارد تا شفاف سازی و کمک به روانسازی عرضه و تقاضای بازار!۶٫ این نوشته تنها از سمت یکی از شرکت های تولید کننده سیستم عامل شبکه تجهیزات سوییچ ارائه شده است و اگرچه موضوعاتی مرتبط با و علیه وزارت محترم صمت و اصناف مرتبط با موضوع بیان شده است، در این نوشته به آن موضوعات پرداخته نشده است و قاعدتا بهتر است که ایشان، خودشان موضع و تصمیمات خود را تبیین کنند.

  • کتک خورده بورس

    جوک خنده داری بود ..یه سوزن تونستین تولید کنید بعد بیاین قطعه کامپیوتر درست کنید