کد مطلب: ۳۰۳۷۷۲

رئیس انجمن شیرخشک به تجارت‌نیوز خبر داد:

واردات مشکوک شیرخشک آمریکایی

واردات مشکوک شیرخشک آمریکایی

رئیس انجمن شیرخشک و غذای کودک از واردات مشکوک شیرخشک آمریکایی به کشور خبر داد.

رئیس انجمن شیرخشک و غذای کودک درباره شرایط فعلی صنعت شیرخشک به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه مشکلات گذشته در صنعت شیرخشک کودکان همچنان ادامه دارد. شب گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور مهمان گمرکی‌ها بود و اعلام کرد که مواد اولیه شیرخشک به زودی ترخیص خواهد شد، با این نوع اظهارنظرها امروز منتظر واکنش این خبر هستیم.

هانی تحویل‌زاده در بخش دیگر سخنانش از واردات شیرخشک آمریکایی خبر داد و افزود: تولیدکنندگان شیرخشک ایرانی نیز تحت لیسانس کشورهای اروپایی کالاهای مورد نظر کودکان را تولید می‌کنند. اخیرا شاهد واردات شیرخشک‌های آمریکایی به کشور هستیم؛ نحوه مجوز گرفتن برای واردات شیرخشک‌های آمریکایی معمایی است که ذهن تولیدکنندگان را به خود درگیر کرده است. سوال ما از سازمان غذا و دارو این است که این شرکت‌ها مجوزها را از کدام دستگاه‌ها اخذ کرده‌اند؟ این نوع اقدامات مشکوکی است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن پاسخگو باشند.
او اظهار کرد: سوال ما از مسئولان این است که چرا ارز مورد نیاز به این صنعت اختصاص داده نمی‌شود؟ چه پشت پرده‌ای برای سنگ‌اندازی‌ها در این صنعت وجود دارد؟

تحویل‌زاده درباره سرنوشت تخصیص ارز به صنعت شیرخشک گفت: هنوز در رابطه با اختصاص ارز هیچ‌خبری در دسترس نیست. حرف‌های مسئولان به‌طور ضد و نقیض مطرح می‌شود. سازمان غذا و دارو تقصیر را به گردن بانک مرکزی می‌اندازد و اما این متولی پولی کشور مقصر را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌داند. ما هم در این میان نمی‌توانیم بگوییم که مقصر 100 در صدی این چالش‌ها کدام دستگاه‌ها هستند.

او درباره سیستم بانک مرکزی توضیح داد: هفته گذشته از سوی بانک مرکزی به تولیدکنندگان شیرخشک اعلام شد که ثبت سفارش‌ها بازگشته و ما هم این موضوع را از سازمان غذا و دارو پیگیری کردیم و متوجه شدیم که سیستم‌های بانک مرکزی باگ دارد و نمی‌توان حواله‌ها را به کشورهای مقصد ارسال کرد.

این سخنان رئیس انجمن شیرخشک و غذای کودک در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش کاوه زرگران، دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نسبت به توقف عرضه شیرخشک هشدار داده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقا شما که زوی نام کشورها حساسیت ایجاد میکنید.اگر میتوانید تولید کنید.شکم گرسنه بچه شیر ایرانی ،امریکایی و …را تشخیص نمیدهد .
    به جای ایراد بی مورد . بیایید اقتصاد را سرو سامان دهید.