کد مطلب: ۷۴۹۴۴۲

واردات هفت میلیون آنتی بیوتیک به کشور

واردات هفت میلیون آنتی بیوتیک به کشور

وزیر بهداشت در حاشیه سفر به شهرستان خاتم از واردات هفت میلیون واحد آنتی بیوتیک به کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین اللهی امروز جمعه ۲۳ دیماه در حاشیه بازدید از بیمارستان ایت الله خاتمی شهرستان خاتم، از ورود بار جدید آنتی بیوتیک به کشور خبر داد.

وزیر بهداشت از واردات هفت میلیون واحد انتی بیوتیک به کشور خبر داد و گفت: همچنین به صورت سه شیفت تولید انتی بیوتیک در کشور در حال انجام است.

او ادامه داد: در حال حاضر در کشور چهار میلیون آنتی بیوتیک ذخیره وجود دارد که آماده توزیع است. به مقدار کافی سرم تامین شده است. در این مورد مشکلی وجود ندارد.

عین اللهی تاکید کرد: در صورتی که داروخانه پیش بینی لازم را انجام بدهد و درخواست را به موقع ثبت کند در تامین انتی بیوتیک مشکلی نخواهد داشت و در حال حاضر در مراکز دولتی و بیمارستان ها کمبودی وجود ندارد.

وزیر بهداشت همچنین از توزیع مکمل‌ها و تقویتی‌ها در مراکز خدمات روستایی به صورت رایگان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای زنان باردار در این مراکز توزیع می‌شود که یکی از کارهای مهم در وزارت بهداشت می باشد.

او همچنین به گران بودن خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات دندان پزشکی در سطح یک یعنی مراکز خدمات جامع سلامت مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر اغاز شده است و هزینه‌ها تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.