کد مطلب: ۵۸۱۵۲۱

رئیس‌جمهور بیان کرد:

واردات واکسن بدون پذیرش FATF

واردات واکسن بدون پذیرش FATF

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه اگر بر توان داخلی تکیه کنیم، انجام خیلی از کارها ممکن می‌شود گفت: متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فرزندان و خانواده شهدا گفت: در زمینه توسعه کشور هیچ محدودیتی برای استفاده از تجارب کشورهای مختلف نداریم، اما بی‌تردید برای انتخاب نسخه مناسب پیشرفت، دقت زیادی می‌کنیم تا این نسخه تطبیق کامل با اقتضائات ایران اسلامی داشته باشد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دولت بتواند در شکل‌دهی به سبک زندگی تأثیر مثبتی داشته باشد، افزود: امروز فضای ارتباطی جامعه با گذشته خیلی تفاوت کرده و دایره ارتباطات افراد بسیار گسترده‌تر شده و نمی‌توان این فضای ارتباطی را محدود کرد. لذا باید تلاش کنیم تا حد امکان این عرصه را مصون‌سازی کنیم تا جوانان و آحاد مختلف جامعه به جای آنکه صرفاً متأثر شوند، ‌بتوانند مؤثر واقع شوند.

اولویت سیاست خارجی کشور، ارتباط با همسایگان است

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه اگر بر توان داخلی تکیه کنیم، انجام خیلی از کارها ممکن می‌شود، گفت: متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند.

رئیسی تصریح کرد: در فاصله کوتاه سپری شده از دولت سیزدهم اتفاق خاصی نیفتاده که باعث افزایش واردات واکسن یا پذیرش عضویت کشورمان در سازمان شانگهای بشود، الا اینکه کشورهای همسایه و دوست ما دیدند که دیگر توجه ما صرفا به غرب نیست و ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی ایران شده است.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.