کد مطلب: ۵۷۶۹۴۰

گفتگوی ایران و آلمان در مورد واکسن فایزر و برجام

گفتگوی ایران و آلمان در مورد واکسن فایزر و برجام

وزاری امور خارجه ایران و آلمان در یک گفتگوی تلفنی، در مورد موضوعات مختلفی چون نهایی شدن واردات واکسن بایون تک[فایزر]، برجام، مذاکرات وین و تحولات افغانستان، تبادل نظر کردند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی برلین برای انجام کلیه اقدامات به منظور ارسال واکسن واکسن بایون تک[فایزر] به مقصد ایران خبر داد.

هایکو ماس همچنین در این تماس تلفنی با تشکر از تسهیل انتقال اتباع آلمانی از افغانستان، درخصوص تحولات افغانستان با امیر عبداللهیان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه آلمان در خلال این گفتگو آغاز هرچه سریع‌تر مذاکرات وین را خواستار شد و آمادگی کشورش برای ارتقای همه جانبه روابط میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

اصل گفتگوهای وین قابل قبول است

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این رایزنی تلفنی از همتای آلمان خود خواست تا برای نهایی کردن مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن واکسن بایون تک[فایزر] به ایران اقدام کند.

او همچنین دورویی آمریکایی‌ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان هم موانع تحریمی ایجاد کرده‌اند، مورد انتقاد قرار داد.

عبداللهیان با اعلام اینکه آمریکایی‌ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن، به ویژه ایران ندارند، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی‌توانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه بکار می‌گیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند بلکه خود مساله‌ساز است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اعلام اینکه «اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام می‌شود، اما مذاکره‌ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم‌ها و تامین حقوق حقه ایران بینجامد»، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد که رفتار خود را تغییر داده و به بی‌عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهند.

امیر عبداللهیان در ادامه از ارتقاء‌ همکاری‌های دوجانبه میان ایران و آلمان در همه حوزه‌ها استقبال کرد.

منبع: ایسنا و پاد

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.