کد مطلب: ۱۵۷۴۱۲

نماینده رشت در مجلس:

واردات گوشت اهرم مناسبی برای تنظیم بازار این محصول نیست

واردات گوشت اهرم مناسبی برای تنظیم بازار این محصول نیست

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: شرایطی که ظرفیت خودکفایی در بازار گوشت وجود دارد، واردات اهرمی مناسبی برای تنظیم بازار گوشت به شمار نمی‌آید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره واردات گوشت به کشور، گفت: واردات گوشت برای تامین بازار مصرفی و پروتئینی کشور نمی‌تواند خبر مناسبی باشد، زیرا قاعدتا با توسعه واردات، ارز از کشور خارج می‌شود و خروج ارز از کشور به طور مستقیم بر اقتصاد تولیدکننده داخلی تاثیر می‌گذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجتی باید با ترسیم نقشه راه اقتصادی بازار دامداری که نقش بسزایی در سفره شهروندان دارد را به آرامش اقتصادی برساند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد، عمدی در کار است تا بازار گوشت به شرایط ایده‌آل نرسد زیرا زمانی که می‌توان با حمایت از دامداران در چرخه تولید نرخ گوشت را به تعادل رساند، چرا باید با ابزاری همچون واردات بازارگوشت را تنظیم کرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: چرا ما باید در محصولات دامی از جمله گوشت به سمت وابستگی در شرایطی حرکت کنیم که قابلیت تولید محصولات پروتئینی در کشور به نحو شایانی وجود دارد و اگر حجتی تصمیماتی در این خصوص اتخاذ نکند، ما در آینده به طور حتم با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شویم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: ما در فراکسیون مستقلین ولایی با حجتی نیز گفتگو کردیم و به ایشان گفتیم؛ بحث ما در صنعت کشاورزی بیش از هر مقوله خودکفایی است زیرا آمار و ارقام تولید گوشت در کشور نشان از این موضوع دارد که ما توانایی خودکفایی در تمام محصولات پروتئینی را داریم.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.