کد مطلب: ۳۵۲۵۵۷

واردات ۳ برابری گوشت نسبت به سال گذشته

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه ۲ تا ۳ برابر سال گذشته گوشت وارد شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۳۵ هزار تن گوشت گرم گوسفندی وارد کشور شده است.

سالمی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۳۵ هزارتن گوشت گرم گوسفندی، ۱۰۰ هزار تن منجمد گوساله و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن گرم گوساله وارد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا سالمی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از واردات ۴۰۰ هزار راس دام زنده تا پایان سال خبر داد و گفت: براساس ۲ قرار داد ۲۰۰ هزار راسی دام زنده، هر هفته ۵۰ هزار راس دام به منظور تنظیم بازار وارد کشور خواهد شد.

سالمی با اشاره به اینکه ۲ تا ۳ برابر سال گذشته گوشت وارد کشور شده است، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۳۵ هزار تن گوشت گرم گوسفندی، ۱۰۰ هزار تن منجمد گوساله و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن گرم گوساله وارد شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: هم اکنون هر کیلو گوساله منجمد وارداتی با نرخ ۲۹ هزار، گوساله گرم وارداتی ۳۶ هزار و ۵۰۰ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰، گرم گوسفندی ۴۰ تا ۴۳ هزار و منجمد گوسفندی ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت گرم وارد می‌شود، بیان کرد: با واردات دام زنده و افزایش واردات گوشت گرم و منجمد پیش بینی می‌شود که بازار به آرامش برسد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: با توجه به آنکه در بحث نقل و انتقال ارز مشکلاتی وجود دارد، از این رو نمی‌توان میزان دقیقی برای واردات تا پایان سال اعلام کرد. اما در هر صورت به میزان کافی گوشت وارد می‌شود و مشکل خاصی در این خصوص نخواهیم داشت.

سالمی در پایان از توزیع گوشت وارداتی در ۲۵۰ نقطه خبر داد و گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، مراکز عرضه گوشت را به ۲۵۰ نقطه برای اعمال نظارت بیشتر محدود کردیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مراکز عرضه و فروشگاه‌ها در مناطق جنوب شهر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای همین دلیل هم هست که گوشت اینقدر ارزان شده ؟