کد مطلب: ۵۲۳۱۷۲

به صورت علی الحساب بابت همسان‌سازی حقوق؛

واریز بیش از یک میلیون به حساب بازنشستگان

واریز بیش از یک میلیون به حساب بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب متناسب سازی حقوق به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر بیات افزود: در صورتی که فردی این مبلغ را دریافت نکرده است با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرد.

وی با بیان اینکه مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۹۹/۵/۱ انجام شده است، تصریح کرد: تا کنون دو مرحله متناسب سازی به مشاغل سخت و زیان آور تعلق گرفته است و برای سایرین یک مرحله واریز شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد: هر عددی که تحت عنوان متناسب سازی به حقوق بازنشستگان اضافه شده است، اعمال ماده ۹۶ و افزایش ماده ۱۱۱ به این عدد تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور گفت: هر عددی که به این گروه تعلق می‌گرفت به همراه معوقه آن در حقوق اسفند پرداخت شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: این یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب پرداخت شده است و با برآوردی که با سایر صندوق‌ها داشتیم، این عدد بیشتر می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه متناسب سازی به بدهی دولت گره خورده است، یادآور شد: دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و بر اساس برنامه ششم توسعه موظف است سالی ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کند و تا پایان برنامه ششم یعنی پایان سال ۱۴۰۰، این بدهی را به صفر برساند.

وی همچنین گفت: در بودجه امسال اتفاق خوبی افتاد، و آن این بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان برای رد دیون سازمان تأمین اجتماعی تعلق گرفت.

بازنشستگان تامین اجتماعی جزو حداقل بگیران هستند

بیات با اشاره به برگزاری دو نشست طی روزهای آینده، تصریح کرد: یکی از این نشست‌ها مربوط به ماده ۹۶ است که طبق آن سازمان تأمین اجتماعی موظف است بر اساس نرخ تورم برای افزایش حقوق بازنشستگان پیشنهادی به دولت بدهد و موضوع نشست دیگر بررسی متناسب سازی مرحله دوم است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی جزو حداقل بگیران هستند، تاکید کرد: ما باید متناسب سازی را جزو احکام دائمی کنیم و دغدغه بودجه‌ای که به ما تعلق می‌گیرد نداشته باشیم و به صورت مستمر همه ساله این موضوع لحاظ شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: انتظار نداریم وقتی دولت برای بازنشستگان خود افزایش حقوق در نظر می‌گیرد، بازنشستگان تأمین اجتماعی را نادیده بگیرد.

وی از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان گفت: امسال وام بازنشستگان تأمین اجتماعی را ۱۰ برابر اضافه کردیم و در بحث بیمارستان‌های دولتی خدمات بدون فرانشیز برای بازنشستگان در نظر گرفتیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام بنده مستمربگیرجزیی تامین اجتماعی هستم چراهیچ گونه واریز به حساب من نیومده

  • ناشناس

    باسلام بنده مستمربگیرتامین اجتماعی هستم فقط حقوق من231هزارتومن هست ایامیشه زندگی کردنه اون مبلغ ی1200به حسابم اومدنه اون مبلغ اضاف شدن این رسم هست لطفاپیگری من باشید

  • حجت

    آقا من تامین اجتماعی نیستم ولی یک سری مرغدار مثلا برا خودشون بیمه ریختن و بازنشستگی می گیرند الان هم سود مرغداری رو دارند البته درواقع کار فرما هستند این دسته ب نظرتون

  • ناشناس

    بازنشتگانی که هزینه درمانی زیاددارندمثل بیماران ام اسی وبیماران خواص بایستیموردحمایت بیشتری باشند

  • رحیم خاوری پور

    سلام.جناب آقای بیات اولاوام ورداختی به اینجانب همان مقدار۵ملیون بوده نه ده برابر،شمارا بوجدان هرچه آدم باشرفه قسم اگه گفته وحرفتان درسته پیگیری گنبد که بقیه آن کجا رفته.(البته نگید برو بابا) چون حرف ازدهان بیرون میاد عزیز.درثانی اگه کارشناس صداوسیمااجازه میدن ماسالی دوبارگوشت بدیم به خانوادمان.

  • ناشناس

    درباره ی همسان سازی بعدی صحبت کنید لطفا.انقدرهم این یک میلیون ودویست رو چماق نکنید ونکوبید تو سر مردم.این تازه یک دهم اون چیزی هست که باید بدید به بازنشستگان تامین اجتماعی.درضمن این چه همسان سازی که دوست من با ۱۳ سال سابقه که ده سال پیش بازنشسته شده یک ودویست براش واریز کردید.من با ۳۰ سال سابقه که ۲ سال پیش بازنشسته شدم هم یک ودویست واریز کردید.لطفا توضیح دهید.

  • کامبیز

    حقوق اینجانب بعد از ۳۰ سال کارگری فقط ۲,۷۰۰,۰۰۰ هست باید حداقل حقوق تامبن اجتماعی ۵ میلیون بشود تا درصد کمی از دردمون دوا شود و‌ لاغیر ، خون لشکری و کشوری ها که از ما رنگینتر نیست

  • ابی تانکی

    سلام دولت چراحقوق کارگررابخوردکه حالابدهکارباشدماکارگرزحمت کش هستیم ازسرماگرمانمی ترسیم اگرحق ماراندهدتوخیابان بزورمی گیریم پوشت هم هستیم دیگرتوانائی کارنامه بهترهست درزندان باشیم درودبرزحمت کشان کهنسال

  • ناشناس

    با سلام وصلوت بر محمدال محمد من یک باز نششته تامین اجتمایی با سابقه سی وسال وهفتادوهفت روز همراه باا سخت وزیان آور در سال نود ونه اردیبهشت ماه باز نشته شدم از ماه ماهانه مبلغ دو میلیون و یکصدوشصت هزار تومان دریافتی دارم و تاکنون بجز یک میلیون ودوسیت هزارتومان هیچ افزایش نه همسان سازی نه متناسب ب
    سازی به تعلق نگرفته با این حداقل حقوق با چهار سر عایله چطوری زندگی کنم لطفآ بنده یاری بفرماید

  • ناشناس

    تشکر میکنم از اخبار خوبتو