کد مطلب: ۴۵۶۹۲۸

بیمه بیکاری کرونا طی ۲ روز آینده واریز می‌شود

بیمه بیکاری کرونا طی ۲ روز آینده واریز می‌شود

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از واریز مبلغ مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در یک یا دو روز آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی شکوری درباره زمان واریز مقرری بیمه بیکاری افراد آسیب دیده از کرونا گفت: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه مبلغ یک هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان برای پرداخت مقرری بیکاری برای اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: همچنین لیست ۳۳۸ هزار نفر از مشمولان دریاففت مقرری بیمه بیکاری فروردین همراه با مشخصات کامل و شماره شبا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، طی یک یا دو روز آینده مبلغ مقرری بیمه بیکاری به حساب این افراد واریز خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با لیست مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری در اردیبهشت ما نیز گفت: در این زمینه هنوز پایشی انجام نشده و باید منتظر لیست کارفرمایان تا آخر خرداد باشیم و براساس این لیست، مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

شکوری درباره رقم پرداخت مقرری بیمه بیکاری در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: دو سوم ۵۵ درصد حداقل دستمزد حقوق پایه که امسال رقم آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مقرری بیمه بیکاری ناشی از شرایط کرونا برای افراد مشمول واریز می‌شود همچنین به ازای هر فرد تحت تکفل، ۵ درصد حق دستمزد نیز به آن‌ها داده خواهد شد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ...

    خواهشا تجارت نیوز جواب بدید اگه اطلاع دارید…بیمه بیکاری کرونا چند ماه میدن من اسفند ۵۵۶تومان دریافت کردم و هنوز بیکارم میخواستم بدونم فروردین هم بهم تعلق میگیره یا فقط یک ماه پرداخت میشه؟؟