کد مطلب: ۵۷۲۴۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عملیات بانکی در تعطیلات متوقف می‌شود؟ / وام بازنشستگان کشوری کی واریز می‌شود؟

عملیات بانکی در تعطیلات متوقف می‌شود؟ / وام بازنشستگان کشوری کی واریز می‌شود؟

با تعطیلی کرونایی این روزها، به نظر می‌رسد عملیات بانکی نیز با مشکل روبه‌رو شود، به طور مثال واریز وام‌ بازنشستگان همانند ماه گذشته با چند روز تاخیر انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعطیلی کرونایی از روز گذشته شروع شده و تا شنبه آینده ادامه دارد.

در خصوص بانک‌ها دبیر کل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفته است که طبق ابلاغ ستاد ملی کرونا و غیر فعال شدن سامانه‌های بانک مرکزی (سانتا و چکاوک) بانک‌های سراسر کشور اعم از دولتی، خصوصی و موسسات مالی و اعتباری از دوشنبه (۲۵ مرداد ماه) تا شنبه (۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰) تعطیل هستند.

به گفته علیرضا قیطاسی، در این تعطیلات تمامی بانک‌ها در سایت‌های خود خدمات غیرحضوری را به صورت غیرحضوری و ۲۴ ساعته انجام خواهند داد.

اما با این حال برخی از عملیات‌های بانکی با وجود این تعطیلات به مشکل برمی‌خورد. یعنی واریزی‌هایی که باید از سوی نهادهای دولتی انجام شود، احتمالا با اختلال و تاخیر مواجه شود.

به طور مثال صندوق بازنشستگی لشگری و کشوری باید در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد سومین نوبت وام بازنشستگان را واریز کند، اما به نظر می‌رسد که این واریزی همانند ماه قبل با تاخیر مواجه شود.

با این که قیطاسی در تعطیلات آخر تیر گفت که زمان واریز حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان در تعطیلات شش روزه تغییری نمی‌کند و واریز حقوق طبق روال انجام می‌شود.

اما در همان زمان صندوق بازنشستگی لشگری و کشوری اعلام کرد که با وجود تعطیلی شش روزه کرونایی دومین نوبت وام بازنشستگان با تاخیر چند روزه واریز می‌شود. دومین نوبت وام در روز شش مرداد انجام شد.

سومین نوبت وام بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

با تعطیلاتی که تا روز شنبه آینده ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود سومین نوبت وام نیز با تاخیر چند روز واریز شود، یعنی این احتمال وجود دارد که بازنشستگان مشمول وام خود را آخر هفته بعد(هفته منتهی به پنج مرداد) دریافت کنند.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری، از بین متقاضیان دریافت وام بازنشستگی، حدود ۱۳۰ هزار نفر مشمول شناسایی شدند که قرار شد در شش نوبت پرداخت شود.

اولین نوبت آن در پایان تیر پرداخت شد که بیش از ۲۳ هزار نفر این وام را دریافت کردند. دومین نوبت نیز در پایان هفته اول مرداد به حساب بیش از ۲۴ هزار نفر واریز شد. قرار است سومین نوبت نیز طی دو هفته آینده پرداخت شود. سه نوبت باقی مانده نیز در ماه‌های شهریور، مهر و آبان انجام می‌شود.

بنابراین اگر چه ممکن است همانند تعطیلات شش روزه پایان تیر، در واریز حقوق کارمندان دولت اختلالی انجام نشود، اما در برخی از عملیات‌های بانکی این تاخیر و اختلال وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا اینکارو با مردم میکنید آخه حقوق بازنشسته رو مگه میشه ندین خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    ریختن حقوقارو بالاخره؟

    • شیرین صفوی

      نه نریختن

  • شیرین صفوی

    واقعا که صد رحمت به اقایان روحانی و احمدی نژاد که تو هر شرایطی این حقوق رو لااقل میدادن گل کاشتی اول کار آقای رئیسی! موندم الان میرم اداره تلفن ها زنگ میخوره و بنده خدا ها باز نشستگان سازمان ما سوال از ما میکنن !!!!! آخه عجیبه که از دیروز ۲۵۰۰ کامل قطعه و خود سازمان بازنشستگی پاسخگو نیست بازنشستگان مجموعه ما هم از دستگاه متبوع سوال میکنن !!!!

    • ناشناس

      خدا خیر دنیا و آخرت بده به آقای احمدی نژاد..

  • ناشناس

    جناب آقای رئیسی شما اینجوری می‌خواستین تغییر ایجاد کنین در روند بهبود اوضاع مملکت؟؟ یعنی انقدر سخت و دشوار هست نظارت بر عملکرد ادارات و سازمانهای مختلف کشور بر اساس گفته های شما و عملکردی که در قوه قضائیه داشتین انتظار میرود که نظم و سروسامانی به وضعیت کشور بدهید
    اینکه حقوق بازنشستگان هنوز پرداخت نشده نشان از عملکرد ضعیف مدیران سازمانهای مرتبت است با وجود این تورم و زندگی دشوار کوچکترین حق مردم فکر میکنم گرفتن حقوق سر موقع و منظم است

  • احمد

    امروز دوم شهریور هنوز حقوق بازنشسته ها کشوری واریز نشده ،هیچکسم پاسخگو نیست ،حتی یک عذر خواهی نکردن ،اینم نتیجه ۳۳ سال زحمت صادقانه ،برای همه چی موندیم ،

  • ناشناس

    کو حقوق بازنشستها

  • خسته

    چرا حقوق واریز نشد ؟؟؟؟ قرار بود تا آخر وقت اداری دیروز واریز شه؟؟؟؟؟

  • محمود

    بیشتر سایت ها نگاه کردم الکی زدن از دیروز بر اساس حروف الفبا داره پرداخت میشه در حالی که اصلا واریز نکردن حقوق بازنشسته ها کشوری رو من همه جوره گرفتار شدم خودم بازنشسته هستم صابخانه هم ول کنم نیست ،همین جوریش حقوقی که میرختن زیر خط فقر بود

  • ناشناس

    شما به هر حرفی می گید نامناسب..
    یعنی چی ؟
    خدایی نکرده به کسی فحش که نمی دیم
    چرا حقوق ما با تاخیر اونم هنوز پرداخت نشده؟؟!!!درحالی که به خدای واحد چندین بار یادم هست در دولت محترم دکتر احمدی نژاد حتی ۲۵ ام برج پرداخت می شدن
    خجالت و شرمنده و روسیاه به درگاه خدا باشید

  • ناشناس

    سلام چرا باید اینقدر منتظر حقوق میمانیم آقای ریسی. دولت جدید به فکر اصلاح در پرداختها باشه . فعلا تا حالا هیچ تغییری مشاهده نکردیم