کد مطلب: ۶۲۸۳۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی/ عیدی ۱۴۰۰ چه زمان واریز می‌شود؟

زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی/ عیدی ۱۴۰۰ چه زمان واریز می‌شود؟

معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار اعلام مصوبه هیات وزیران است. امروز ۲۷ بهمن ماه معاون اول رئیس جمهور شرایط پرداخت عیدی بازنشستگان را اعلام کرد. بر این اساس عیدی سال ۱۴۰۰ باید به زودی واریز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود اما زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست و هر سال زمان واریز آن متفاوت است.

چند روز قبل، معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد« واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر دریافت مصوبه هیات وزیران است. ما به محض دریافت مصوبه هیات وزیران عیدی مستمری‌بگیران را در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌کنیم.»

امرز معاون اول رئیس جمهور ضوابط و شرایط پرداخت عیدی کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد. بر این اساس انتظار می‌رود که عیدی بازنشستگان ظرف یکی دو روز آینده واریز شود. قبل از آغاز اسفند ماه.

مبلغ عیدی ۱۴۰۰ چقدر است؟

پیش از این اعلام شد که مبلغ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان تامین اجتماعی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. اما این مبلغ عیدی افراد مجرد است. معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به عنوان حق عائله‌مندی و یک فرزند به این مبلغ اضافه می‌شود.

به عبارتی افراد متاهل ۴۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی دریافت می‌کنند و به ازای هر فرزند، ۱۵۰ هزار تومان مبلغ جداگانه. یعنی عیدی یک فرد متاهل دو میلیون تومان می‌شود و مبلغ عیدی افراد متاهل دارای یک فرزند دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان.

عیدی چه کسانی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؟

بر اساس مصوبه هیات وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه دارند به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت کنند.

مبلغ عیدی سال گذشته کارمندان دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و تنها ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مبلغ عیدی بازنشستگان

علاوه بر این، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی هم عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

همچنین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حق عائله‌مندی به مبلغ فوق اضافه می‌شود. مبلغ ۱۵۰ هزار تومان هم به‌ ازای هر فرزند تحت تکفل به حساب افراد واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دلشکسته

    سلام لطفاعیدی روواریزکنید

  • ناشناس

    عیدی بازنشسته ها را کی میخوان بدن اینها عددی بحساب نمیان اونم چندر غاز خودشان تامین است

  • ناشناس

    لطفا عیدی مستمری بگیران رو بریزید.حداقل قرضامونو بدیم

  • ناشناس

    سلام کدام عیدبا ۱۳سال سابقه باهمسر۸۱۰ تومان انقدر نمی دانید راز بودم

  • ناشناس

    سلام دوستان آیا عیدی مستمری بگیران واریز شده

  • ناشناس

    نریختن نمیدونم چرا نمیریزن پس نصف برج گزشته

  • ناشناس

    من یه مستمر بگیرمتا حالابه عیدی ندادن مشکل چیه

  • میرمجید

    سلام برهمنوعان عزیز،عیدی مادربنده ام نریختن،انگارتوقع دارن التماسشون کنیم،الله اکبر

  • ناشناس

    عیدی من هم یک سوم مبلغ مورد نظر واریز شد واقعا با این مبلغ چکار میشه کرد

  • ناشناس

    الان که پایان اسفند هست عیدی پدر من خم واریز نشده