کد مطلب: ۷۶۳۲۰۸

مستمری۳ برابری مددجویان واریز شد

مستمری3 برابری مددجویان واریز شد

مستمری سه برابری مددجویان زلزله زده امروز واریز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ به دنبال زلزله ۵.۹ ریشتری که هشتم بهمن‌ماه شهرستان خوی را لرزاند معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از واریز مستمری تکمیلی به حساب مددجویان زلزله‌زده آذربایجان غربی خبر داده این در حالیست که چندی پیش نیز سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری ۳ برابری به حساب ۴ هزار و ۹۶۵ مددجوی آسیب‌دیده زلزله‌ خوی در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر که هشتم بهمن‌ماه شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند، با آسیب‌ها و خساراتی همراه بود به گونه‌ای که براساس اولین گزارشات سازمان بهزیستی، حدود ۱۷۵۰ مددجو در ۵۰ روستا و همچنین براساس اعلام کمیته امداد ۲۵۶۹ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد درگیر و دچار خسارت شدند.

در همین راستا امروز معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از واریز مستمری تکمیلی به حساب مددجویان زلزله‌زده آذربایجان غربی خبر داده است.

حسین خدرویسی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵,۹ ریشتری در آذربایجان غربی گفته است: به منظور کمک معیشت خانواده‌های آسیب‌دیده از این زلزله، یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

وی ادامه داد: پیش‌تر در پی زمین‌لرزه ۲۸ دی‌ماه در همین منطقه، یک ماه مستمری ویژه به خانواده‌های مددجوی زلزله‌زده در شهرستان خوی و شهرهای اطراف اختصاص یافته بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: در ادامه نیز ۲۵۶۹ نفر از خانواده‌های تحت حمایت که در اثر وقوع زمین‌لرزه دوم دچار خسارت شدند، از مستمری فوق‌العاده برخوردار شدند.

خدرویسی تاکید کرد: برای پرداخت این مرحله از مستمری، ۱۸ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد. مبلغ مستمری فوق‌العاده برای خانوار تک نفره ۵۵۰ هزار تومان، خانوار ۲ نفره به ۷۸۰ هزار تومان، خانوار سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای خانوار پنج نفره و بالاتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان پرداخت شده است.

پیش‌تر نیز سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که رییس این سازمان دستور پرداخت سه برابر مستمری را به حساب مددجویان آسیب‌دیده زلزله‌زده خوی داده‌اند که این موضوع در دست اقدام است. در همین زمینه چند روز گذشته حمیدرضا کاظم‌زاده مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری ۳ برابری به حساب ۴ هزار و ۹۶۵ مددجوی آسیب‌دیده زلزله‌ خوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این موضوع در دست اقدام است و در آینده‌ای نزدیک واریز صورت می‌پذیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.