کد مطلب: ۶۷۹۱۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان دقیق واریز یارانه تیر اعلام شد/ یارانه جاماندگان قابل برداشت می‌شود؟

زمان دقیق واریز یارانه تیر اعلام شد/ یارانه جاماندگان قابل برداشت می‌شود؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه معیشتی تیرماه در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یاران ه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی سه‌شنبه ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اگرچه یارانه جدید دولت در دو ماه گذشته در تاریخ ۲۰ تیر ماه واریز شده اما امروز این سازمان اعلام کرد که مردم بیستم تیرماه منتظر یارانه معیشتی نباشند. اگنون ابن سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مردم ۲۱ تیر ماه منتظر واریز یارانه باشند.

پرداخت مبالغ نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است. به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز مبلغ نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد. با اقدام دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک مورد با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد. در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است. برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

دولت در هر ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت نقدی جدید هزینه پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت باید به صورت کالابرگ باشد. اما این موضوع هنوز نهایی نشده و فعلا پرداخت نقدی ادامه دارد.

یارانه جاماندگان قابل برداشت می‌شود؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان را اعلام نکرده است. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این سازمان نشان می‌دهد یارانه جاماندگان همزمان با واریز مرحله سوم یارانه‌ها، قابل برداشت می‌شود.

یعنی افرادی که در دو ماه گذشته یارانه نگرفته‌اند و اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند می‌توانند منتظر دریافت کمک معیشتی جدید دولت باشند. البته پیش ار این اعلام شده بود از ۲٫۵ میلیون نفری که در لیست جاماندگان قرار دارند، ۳۰۰ هزار نفر مشمول یارانه نشده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیگیری بیشتر

  • ناشناس

    ۸سال یارانه نمیگیرم اشتباهی رفتم جز انصرافی ها دیگه نشد درست

  • رجب

    سلام من یه شغل آزاد دارم هیچ دارمد دیگه ای ندارم شماهم یارانه رافطع کردید هم معیشتی را تا ثبت اعتراض یارانه میزنم دوتا ماشین به نام من هست ولی یکی ماشین دارم یکی دیگه فقط بنام من هست مال عمویی من است تروخدا یارانه را قطع نکنید

  • ناشناس

    ما که نه حقوق داریم نه ماشین نه خونه یه کارگر ساده هستم چرا برای ما 300 ریختن لطفا پیگیری کنید

  • ناشناس

    خدایش مگه خونه و یا ماشین جزء حق و حقوق اولیه یک انسان نیست چرا بنده بعد کلی تلاش و خون دل خوردن و صاحب فقط یک ماشین باید یارانه ام قط بشه تازه ما یک خانوار سه نفره هستیم ولی یارانه دونفر رو میگیریم و خانمم یکی از جا مانده ها هست و نتونست ثبت نام کنه . حقوق اداره کار میگیرم . هیچکس جوابگو نیست

  • مینا

    برا ما 400تومن بود چرا شد 300تو این گرونی شوهرم بیکاره

  • لیلا

    گرچه پول نقد بهتره ولی کالابرگ هم بد نیس با این حساب که بتونیم درست حسابی وسایل بخریم.حداقل یارانه اب و گاز رو بعد کالا برگ بدین. اونایی هم که میگن پول بدین که بتونیم اجاره بدیم مگه این پولو برای خرید اجناس نمیدن عجیبه بخدا. از این طرف مردم همه چیو با هم قاطی میکنن از اون طرف هم دولت مدیریت نمیکنه که قیمت همه چی بالا رفته.تو این مملکت نه نظم هس نه مدیریت

  • ناشناس

    سلام.
    بنده کارپرداز یک شرکت خصوصی هستم که برای انجام امور شرکت و خرید اقلام مورد نیاز شرکت مبلغی بعنوان تنخواه به حساب من واریز میشه.با توجه به اینکه اینجانب یک حقوق بگیر قراردادی هستم مرا بعنوان دهک دهم به حساب آورده آند و یارانه ام را قطع کرده اند حالا موندم به کجا مراجعه و اعتراضی رو ثبت کنم

  • کامبیزطهماسب زاده

    باسلام. خسته نباشید خداقوت.نظر خاصی ندارم.فقط منتظر آزادشدن مبلغ یارانه ی دوماه قبل هستم.باتشکر .درپناه پروردگارباشید

  • کامبیزطهماسب زاده

    باسلام. خسته نباشید خداقوت..فقط منتظر آزادشدن مبلغ یارانه ی ددماهه قبل هستم.باتشکر .درپناه پروردگارباشید