کد مطلب: ۶۹۸۴۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه وام ۵میلیون تومانی اربعین بگیریم؟ / آموزش گام به گام دریافت وام اربعین

چگونه وام ۵میلیون تومانی اربعین بگیریم؟ / آموزش گام به گام دریافت وام اربعین

وزیر اقتصاد از پرداخت وام اربعین تا ۵میلیون تومان به زائران خبر داده است. در این گزارش مراحل ثبت نام و دریافت این وام را تشریح می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از تخصیص تسهیلاتی تا سقف ۵ میلیون تومان برای زائران اربعین حسینی خبر داد. زائران سرپرست خانواری که از طریق مرزهای زمینی از کشور خارج می‌شوند، می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

مبلغ این وام برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان است. همچنین سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای تحت پوشش، چهار میلیون تومان و به همراه دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار، ‌پنج میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

طبق گفته‌های خاندوزی، وام اربعین به صورت خودکار به حساب یارانه متقاضیان پرداخت می‌شود و نیازی به مراجعه به بانک برای دریافت آن نیست. اقساط در طی یک سال از یارانه خانوار کسر خواهد شد.

افرادی که می‌خواهند در ایام اربعین به زیارت بروند و متقاضی دریافت این وام هستند، باید در سامانه حج و زیارت (سماح) ثبت نام کنند. در ادامه مراحل ثبت نام در این سایت را به صورت گام به گام بررسی می‌کنیم.

ثبت نام در سامانه سماح

در مرحله اول از طریق این لینک وارد سامانه سماح شوید. در صفحه اول این سامانه شرایط ثبت نام متقاضیان اربعین ۱۴۰۱ نمایش داده شده است. پیشنهاد می‌شود که این صفحه را به دقت مطالعه کنید.

لزوم داشتن گذرنامه، تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا، همراه داشتن کارت واکسن و ممنوعیت حمل هرگونه مواد دارویی، از مهم‌ترین شرایط اعزام هستند. همچنین در این صفحه به برخی افراد با بیماری‌های خاص توصیه شده که از زیارت در این ایام خودداری کنند.

در انتهای این صفحه و در کادر ثبت نام، با تیک زدن موافقت با شرایط، وارد کردن عدد نشان داده شده در کادر و انتخاب گزینه شروع ثبت نام، وارد مرحله بعد شوید.

وام اربعین 1

در مرحله دوم، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. لازم به ذکر است که همه نکات و پیام‌های مهم به این شماره ارسال خواهد شد.

2وام اربعین

پس از وارد کردن شماره، روی ارسال کد کلیک کنید و در مرحله بعد کد پیامک شده را در کادر وارد کرده و وارد مرحله بعد شوید.

در صفحه بعد کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ انقضا آن را وارد کنید. لازم به ذکر است که تاریخ انقضا گذرنامه باید به صورت میلادی وارد شود. همچنین باید اطلاعات محل سکونت مثل استان، شهر، کدپستی و تلفن ثابت را در این مرحله وارد کنید.

پر کردن کادرهایی که با ستاره قرمز مشخص شده‌ند، اجباری است.

4وام اربعین

در صفحه بعد مرز خروج از کشور، تاریخ اعزام و تاریخ بازگشت را مشخص کرده و روی ثبت و ادمه فرآیند کلیک کنید. همچنین اگر مرزهای زمینی را انتخب کرده باشید باید نوع وسیله نقلیه برای رسیدن به مرز را نیز ذکر کنید.

5وام اربعین

در مرحله بعد مبلغ ۱۸هزار تومان را به عنوان بیمه عمر، حوادث و درمان، پرداخت کنید. با واریز این مبلغ و دریافت کدرهگیری، مراحل ثبتنام در سامانه سماح به پایان می‌رسد.

6وام اربعین

ثبت نام وام اربعین

برای دریافت وام اربعین در صفحه اول سامانه سماح، روی زبانه درخواست تسهیلات کلیک کنید. در صفحه بعد پس از مطالعه شرایط و پذیرش آنها، به صفحه بعد بروید. در مرحله بعد بانک مورد نظر خود برای دریافت وام را انتخاب و درخواست خود را ثبت کنید.

ادامه فرآیند تسهیلات متعاقبا از سوی سامانه سماح اطلاع رسانی‌خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    اگر اسم بانک رو اشتباه وارد کنیم چی میشه؟

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر ببخشید چرا درقسمت انتخاب بانک گزینه ویرایش وجود ندارد بنده از بانک سپه یارانه دریافت میکنم ولی بانک دیگری را اشتباه ثبت کردم تکلیف چی میشه لطفا جواب بدید ممنون میشم

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر ببخشید چرا درقسمت انتخاب بانک گزینه ویرایش وجود ندارد

  • سپیده

    سلام اگر دریافت یارانه از بانک ملت باشد و به اشتباه بانک ملی انتخاب شود ایا مشکل ساز خواهد بود؟