کد مطلب: ۶۱۰۲۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثبت‌نام غیرقانونی وام ازدواج

ثبت‌نام غیرقانونی وام ازدواج

در حالی که هزینه ثبت‌نام وام ازدواج در کافی‌نت‌ها حدود ۵۰ هزار تومان است. سایت‌هایی هستند که از مشتریان خود شش برابر این مبلغ را دریافت می‌کنند. آیا این سایت‌ها مجوز دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از متقاضیان وام ازدواج می‌گویند که برای ثبت‌نام وام با مشکل مواجه شده‌اند و سامانه وام اجازه ثبت نهایی درخواست را نمی‌دهد.

در این شرایط سایت‌هایی هستند که مدعی‌اند درخواست وام ازدواج را با دریافت مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان ثبت می‌کنند. این درحالی است که ثبت‌نام این وام در کافی‌نت‌ها حدود ۵۰ هزار تومان است، یعنی این سایت‌ها شش برابر مبلغی که یک کافی‌نت دریافت می‌کند را از متقاضیان می‌گیرند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بانک مرکزی نشان می‌دهد که هیچ یک از این سایت‌ها مجوز رسمی ندارند، مورد تایید بانک مرکزی نیستند.

همچنین زوجین می‌توانند با هزینه کمتر از ۵۰ هزار تومان با اسکن چند مدرک درخواست خود را ثبت کنند.

ثبت‌نام وام ازدواج از طریق این سایت اینگونه است که ابتدا بانک مورد نظر و استان خود را انتخاب می‌کنید سپس با پرداخت مبلغ مشخص شده به مراحل بعدی مثل تکمیل اطلاعات، دریافت کد رهگیری و تعیین شعبه منتقل می‌شوید و تمامی تغییرات ثبت‌‌‌نام از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

بر خلاف مبلغ بالایی که این سایت‌ها می‌گیرند، ثبت‌نام را به درستی انجام نمی‌دهند. یکی از زوجین به تجارت‌نیوز می‌گوید: پس از گذشت یک ماه هنوز پاسخی به ما نداده‌اند.

ازدواج1

به گفته زوجین ثبت‌نام کننده در این سایت‌ها در زمان پرداخت وجه وعده وام ازدواج یک هفته‌ای داده می‌شود اما وضعیت این‌گونه نیست.

بر اساس گفته متقاضیان این سایت‌ها چند روز از دریافت پول برای ثبت‌نام وام ازدواج کاری انجام نمی‌دهند و مشکل را گردن بانک‌ها می‌اندازند.

اپراتور یکی از این سایت‌ها می‌گوید: ما مجوز رسمی داریم و به راحتی می‌توانیم برای شما درخواست وام ازدواج بدهیم. پس از حدود یک تا دو ماه وام به حساب شما واریز می‌شود.

این سایت‌ها ادعا می‌کنند که یک الی دو ماه پس از ثبت‌نام مبلغ وام به حساب زوجین واریز می‌شود، در حالی که مشکل اصلی نبود نقدینگی در بانک‌هاست. ثبت‌نام نیز به راحتی با چندبار تلاش انجام می‌شود و نیازی به واریز پول به حساب‌ سایت‌های متعدد نیست.

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که سامانه «تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی» تنها مرجع رسمی برای ثبت‌نام متقاضیان است و این سامانه ارتباطی با هیچ‌یک از سایت‌های فعال در این زمینه ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سایت کندو از من 500هزلرتومان گرفت گفت شرایط وی ای پی است هنوز بعد یک سال خبری نیست مملکت صاحب ندارد ک این بلاها را سر مردم میارن

    • ناشناس

      سلام
      دوست عزیز
      اگر خواستید ثبت نام انجام میدهم با قیمت پایین و بعد از کار
      ایمیل

  • ناشناس

    پدرمونو در اوردید از فروردین تا الان من سه بانک ثبت نام کردم هنوز پیامک برام نیومده چرا مردمو سرگردان میکنید اصلا وام ازدواج نمی خواهیم اجناسو ارزون کنید چقدر تا می نیخواهید سر مردم کلاه بذارید خجالت بکشید خودتون به راحتی میبرید و می خورید خجالت هم چیز خوبیه

  • ناشناس

    دهنمونو سرویس کردین ..دوماه ثبت نامه کردم . هنوز تعین شوبع نشود ..معلوم نیست چیکار میکند ..

  • ناشناس

    دوستان توروخدا ب من بگید سایت بانک مهربرای وام ازدواج چهساعتیبازمیشه گفتن شبا48ساعته الان من بیدارم خداروخوش نمیاد