کد مطلب: ۶۲۱۳۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انواع وام فوری بدون ضامن/ از وام با کارت یارانه تا وام با سیم‌کارت

انواع وام فوری بدون ضامن/ از وام با کارت یارانه تا وام با سیم‌کارت

دولت قصد دارد که بانک‌ها را ملزم کند تا با به وثیقه گرفتن کارت یارانه خانوارها وام پرداخت کنند. رئیس کل بانک مرکزی هم گفته است که مردم می‌توانند با استفاده از اعتبارسنجی بدون ضامن وام بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از انواع وام فوری بدون ضامن وام با کارت یارانه است. در این روش کارت یارانه خانوار به عنوان ضامن نزد بانک می‌ماند.

موضوع دریافت وام با کارت یارانه در دولت قبل مطرح شد و به تازگی رئیس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم نیز همانند دولت قبل به موضوع وام با سیم‌کارت، سهام عدالت و یارانه برای اشاره کرده است.

صالح آبادی گفت: در راستای وثیقه وام ازدواج سایر وام‌های خرد به سمت اعتبارسنجی حرکت خواهیم کرد که اخیرا موضوع اعتبارسنجی را به بانک‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا افراد بتوانند سیم‌کارت، سهام عدالت و یارانه خود را به عنوان وثیقه قرار دهند.

براساس اظهارات او وثیقه کارت یارانه فقط برای دریافت وام‌های خرد کارایی دارد. در حال حاضر بیشترین یارانه‌ دریافتی برای یک خانوار پنج نفره است که هر دو یارانه را می‌گیرد. مبلغ کل یارانه دریافتی این خانوار ۴۳۲ هزار تومان است.

اگر قرار باشد یارانه فرد به عنوان ضمانت نزد بانک باشد، احتمالا بانک‌ها تا حدی که یارانه قسط وام را پوشش دهد وام می‌دهند. با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه که در بانک معمول است، مبلغ وام دریافتی ۱۲ میلیون تومان است.

وام بدون ضامن یا سهام عدالت و سیم‌کارت

یکی دیگر از طرح‌های دولت برای پرداخت وام بدون ضامن طرحی است که وزیر اقتصاد در توضیح آن گفت: کارمندان ثابت دولت می‌توانند بدون ضامن و با روش اعتبارسنجی از ۱۲ بانک زیرمجموعه وزارت اقتصاد وام بگیرند.

همچنین کسانی که ارزش سیم‌کارتشان بالاست نیز می‌توانند با ضمانت سند سیم کارت وام فوری بدون ضامن دریافت کنند. یکی دیگر از انواع وام که رئیس کل بانک مرکزی نیز به آن اشاره کرده وام با سهام عدالت است.

البته دولت قبل در خرداد پارسال موضوع وام با کارت سهام عدالت را مطرح کرد اما بانک‌ها این نوع ضمانت‌ها را قبول نکرند و تاکنون به پیشتوانه سهام عدالت وامی پرداخت نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تاکی دروغ خودتون تا خرخره می‌خورید ومیخورید ومیخورید پس مونده شمارو باید مردم بخورن؟خدا لعنت کنه شما رو

    • ناشناس

      دمت گرم

    • ناشناس

      دوباره چی رو می خواهین گرون کنید

  • ناشناس

    سلام وجدانم خودتون از این همه دغل و دروغ خسته نشدین

  • ناشناس

    این نشون می ده گرونی در راهه

  • ناشناس

    سلام اگر کارت یارانه قبول میکنن پس دیگه اعتبار سنجی برای چی

  • ناشناس

    سلام پس تکلیف کارگر و قشر ضعیف چی میشه یه فکری هم بحال کارگرها کنید

  • هادی

    من دوسال پیش وام یارانه ۱ملیونی دریافت کردم ایا میتونم دوباره وام یارانه دریافت کنم

  • هادی

    من دوسال پیش وام یارانه دریافت کرد آیا امکان مجدد دریافت وام یارانه وجود دارد

  • ناشناس

    چرا فکر می‌کنید مردم سرکار میزارید دار ندارنو بزار توی بانگ برو بگو هزارتومان وام میخوام آن کارمندهای که آنجا نشستند اینگار ارثی پدرشان توی بانک عکس خانوادگی عکس تک‌ نفره عکس از بچگی تا امروز دوازده ضامن بعد میگه حیف این طرح امروز برداشته شد این پولها برای اومدی مثل خاوری بی همه چیز چند هزار میلیارد دلار و داره بره به مای بدبخت بیچاره برسه اینقدر میدونه آدم شکم درد میگیره

  • ن

    این وامها کمک بیشتر به پولدارهاست برای احتکار وپول اندوزی بیشتر عجب کمکی به فقیرها دارید میکنید وفقر مطلق را چقدر دارید بر میدارید فقط دارید پول مالیات دولت را از نون خالی فقیرا در میارید چون هر مالیاتی که از پول دارها مبگیرید فوری میکشند روی جنسها تا پولش را از ما فقیرها بگیرند واین کمک شما به مردم فقیر است .چرا دولت نمیاد یارانه ی فقیرها را که خوب اونا را میسناسد یعنی آمارشون را دارد بالا ببرد واین وام خرد را به فقیر ها بدهد با کارت یارانهشان ا قساط کم کند یعنی آنقدر یارانه فقیر ها را بالا ببرد که بشود قسط وام خرد بدون ضامن برایشان .پس قصد رسیدگی به فقرا را ندارند میخواهند به پولدارها رسیدگی کنند.

  • ناشناس

    من که سردرنیاوردم. هرجا رو میگن میرم ولی پاس میدن یه جا دیگه. کاری میکنن پشیمون شی🤔😏