کد مطلب: ۶۰۰۷۱۱

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به زیان‌دیدگان بورس شایعه بود؟

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به زیان‌دیدگان بورس شایعه بود؟

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس به شایعه اعطای وام ۵۰ تا ١٠٠ میلیون تومانی به سهامداران زیان‌دیده در بورس واکنش نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در واکنش به شایعه اعطای وام ۵۰ تا ١٠٠ میلیون تومانی به سهامداران زیان‌دیده در بورس، گفت: این پیشنهاد بار مالی زیادی دارد و تأمین چنین منابعی در قانون بودجه برای ارائه به سهامداران در نظر گرفته نشده است، بنابراین این پیشنهاد، قابلیت اجرا ندارد.

در روزهای اخیر در خبری به نقل از محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خبری درباره پیشنهاد وام قرض‌الحسنه‌ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به سهامداران خرد زیان دیده در بورس منتشر شده بود که محسن علیزاده به ارائه توضیحاتی در این مورد پرداخت و گفت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس چنین صحبتی را با رئیس سازمان بورس مطرح کرده است اما این صحبت فقط در حد پیشنهاد بوده و اجرای آن غیر ممکن است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه تاکنون ارائه چنین وامی به سهامداران در کمیسیون اقتصادی مجلس، هیأت مدیره سازمان بورس و شورای عالی بورس مورد بحث قرار نگرفته است، گفت: لازمه این اتفاق قرار گرفتن منابع مالی در اختیار مسئولان است، در صورتی که چنین مسأله‌ای غیر ممکن است.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس بازار ریسک پذیری است و کسب سود از چنین بازاری نیاز به مهارت های تکنیکال خاصی است، سهام داران باید با تحلیل بنیادین از عملکرد شرکت ها دست به خرید سهام بزنند زمان ورود و خروج مناسب از سهم را بلد باشند تا سود ببرند که البته نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها تنها ۲۰ درصد حقیقی های تکنیکال دارای چنین علمی هستند و به سود خوبی می رسند، دیمی وار که نمی شود وارد چنین بازاری شد چون نتیجه آن ضرر اندر ضرر است.
    تا قبل از مردادماه پارسال به دلیل صعود شارپی که بخش اعظم این صعود شارپ به گفته کارشناسان ناشی از ورود حجم بالای نقدینگی بود، سهام داران را بدعادت کرد و عده ای فکر می کنند که بورس باید دائما سبز باشد و بدتر از آن ریزش شارپ مردادماه که با خروج حجم بالای نقدینگی با سودهای چندین برابری توسط تکنیکال ها و قدیمی های بازار صورت گرفت باعث ترس در سهام داران شده و تا یک روز بورس رنگ قرمز به خود می گیرد شروع به فروش هیجانی می کنند و با خروج نقدینگی به این رنگ قرمز دوام می بخشند، عده ای هم سهام داری کوتاه مدت را مد نظر قرار داده اند که این دیگر بدتر از فروش هیجانی است، آخر مگر با ده روز سهام داری پول در اختیار شرکت ها قرار می گیرد که از آن استفاده بهینه ببرد که در یازدهمین روز خروج می زنید با این کار فقط پول جیب به جیب می شود و بدتر از آن شرکت ها باید مقداری از سودهای قبلی شان را به سهام داران فست فودی (نوسانگیران) بدهند که اگر این روال ادامه دار شود حتی ممکن است شاخص وارد مسیر نوسانی ریزشی فرسایشی شود.
    پس همان طور که رئیس سازمان بورس گفته اند * بازگشت اعتماد سرمایه داران در گرو ثبات بازار است* با خروج از صف فروش هیجانی و ترک کردن نگاه فست فودی (نوسانگیری) و پیشه کردن دید سهام داری واقعی در اکثریت جامعه سهام داری (حداقل یک سال به بالا) شاخص به ثبات خواهد رسید و از حالت نوسانی خارج می شود و با ورود پول های هوشمند به دوران رشدش برمی گردد (در حال حاضر جامعه سهام داری کشور گسترده شده و چندین میلیون کد سهام داری داریم و رفتار سهام داران در ریزش و صعود شاخص نقش بسزایی دارد).

    • آبی خاکستری

      کاملا با نظر دستمون موافقم.
      من خودم مرداد سال 99 وارد بورس شدم. دقیقاً در سقف شاخص اقدام به خرید سهم کرده بودم و ضرر بسیار زیادی کردم.
      الان با صبر و حوصله و مطالعه اقدام به خرید سهم میکنم. سود اندکی میکنم ولی ضرر زیادی هم نمیکنم.***اینو بدونین که این بازار همیشه برای سود بهتون فرصت می‌ده؛ پس بعد از صعود هر سهمی احساس جاماندگی نکنین***

  • نجیب زاده پارسی?

    الحمدالله که شایعه بود?????وگرنه لیره ترکیه صعودی می‌شد

  • ناشناس

    فقط غارت سهمداران بار مالی نداشت؟!!