کد مطلب: ۴۳۶۷۴۲

اعطای وام برای ساخت مسکن ملی در بافت‌های فرسوده

اعطای وام برای ساخت مسکن ملی در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی با پرداخت تسهیلات نوسازی به سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده ساخته مي‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی عبوری در دومین نشست راهبری و مدیریت تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری (طرح اقدام ملی تولید مسکن)، اظهار داشت: باید به این باور برسیم که می‌توانیم راهبری و مدیریت ساخت و تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکونی را در بافت‌های ناکارآمد شهری برعهده بگیریم تا بتوانیم در آینده نزدیک به موفقیت برسیم.

وی با بیان این‌که از این میزان، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات نوسازی به سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده انجام می‌شود، گفت: باید بستر و شرایط ارائه تسهیلات ساخت، صدور پروانه و هزینه‌های سازمان نظام مهندسی برای سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های ناکارآمد شهری فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی، سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های ناکارآمد شهری تاکید و با بیان اینکه این امر باید به‌صورت جدی و مستمر پیگیری شود، عنوان‌کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران، ضمن فراهم کردن بستر ارائه ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی به متقاضیان ،خود نیز تولید و ساخت ۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری را برعهده می‌گیرد.

عبوری با بیان این‌که این شرکت، اراضی خود را در این رابطه به سازندگان و بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، گفت: ساخت بخش‌هایی که سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به آن ورود نکنند، به‌صورت امانی انجام می‌شود.

وی، از تمام کارکنان شرکت بازآفرینی شهری خواست، در تولید واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد، همکاری کنند و گفت: بسته‌های حمایتی تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده باید کامل باشد و در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری اراضی به سازندگان و بخش خصوصی در بافت‌های ناکارآمد شهری، اظهار داشت: برای جلب سرمایه‌گذار، رونق تولید مسکن و ایجاد اشتغال در راستای ساخت مسکن در حوزه بازآفرینی شهری، باید تلاشی مضاعف انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۵ هزار واحد مسکونی که شرکت بازآفرینی شهری ایران، مکلف به راهبری و مدیریت تولید آن است، تاکنون برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۵ هزار واحد انجام شده است.

عبوری با اشاره به وظایف راهبران تیم عملیاتی ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری، اظهارداشت: مسئولیت پیگیری تهیه طرح، تعریف کاربری اراضی، نحوه واگذاری اراضی، نحوه تعیین سرمایه‌گذار پروژه‌ها و …بر عهده این راهبران خواهد بود. این افراد باید تمامی مشکلات و موانع پروژه‌ها را با همکاری دفترهای شرکت بازآفرینی شهری ایران در کوتاه‌ترین زمان حل کنند و به‌صورت روزانه از اقدامات انجام‌شده، گزارش دهند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به انتظار وزیر راه و شهرسازی، مبنی بر افزایش رقم تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری، گفت: کارکنان شرکت، به‌ویژه تیم عملیاتی راهبری و مدیریت ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن، این امر را باید جدی گیرند و با همکاری با یکدیگر کارها را پیش ببرند.

منبع: ايرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.