کد مطلب: ۵۱۴۱۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام سهام عدالت چه شد؟ / آخرین جزئیات از اقساط کارت اعتباری

وام سهام عدالت چه شد؟ / آخرین جزئیات از اقساط کارت اعتباری

هرچند وعده آزادسازی سومین مرحله از سهام عدالت در ایام دهه فجر عملی نشد اما از روز گذشته معاون وزیر اقتصاد اعلام کرده که امکان واگذاری کارت اعتباری سهام عدالت به سهامداران وجود دارد. با این حال هنوز بخشنامه این اقدام تا دیروز به بانک‌ها نرسیده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند وعده آزادسازی سومین مرحله از سهام عدالت در ایام دهه فجر عملی نشد اما از روز گذشته معاون وزیر اقتصاد اعلام کرده که امکان واگذاری کارت اعتباری سهام عدالت به سهامداران وجود دارد. با این حال هنوز بخشنامه این اقدام تا دیروز به بانک‌ها نرسیده بود.

هفته گذشته اعلام شده بود که قرار است صاحبان سهام عدالت وام ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی بگیرند. اگر سهامداری نتواند ظرف مدت یک ماه این مبلغ را پس بدهد باید ظرف ۳۶ ماه آن را تسویه کند و سود آن را هم بپردازد.

حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز این موضوع را تایید کرده و می‌گوید: با کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده‌ شده تا ۲۹ روز، سود به آن تعلق نخواهد گرفت. در غیر این‌ صورت پول دریافت شده به وام سه ساله تبدیل می‌شود که سود آن هم باید پرداخت شود.

به گفته او برای کسانی که نیازهای فوری و ضروری در حد ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دارند یک کارت اعتباری یا کارت خرید صادر شود.

مبلغ هر قسط کارت اعتباری سهام عدالت

بر این اساس، اگر سهامداران نتوانند ۲۹ روزه پول را برگردانند باید اقساط آن را به صورت ماهانه بپردازند.

در حال حاضر بالاترین نرخ سود بانکی ۱۸ است. در صورت عدم برگشت پول در ماه اول سهامدار باید وام ۱۰ میلیون تومانی را ۱۳ میلیون تومان و طی سه سال پس دهد. وام ۵ میلیون تومانی نیز ۶٫۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

سهامدارانی که وام ۱۰ میلیون تومانی را دریافت می‌کنند باید اقساط ۳۶۲ هزار تومانی بپردازند. مبلغ قسط این وام برای کسانی که پنج میلیون تومان را می‌گیرند ۱۸۱ هزار تومان است.

کدام بانک کارت اعتباری می‌دهد؟

در همین حال روز گذشته، عباس معمار نژاد، معاون وزیر اقتصاد در این خصوص گفته است: «امروز دو بانک ملی و تجارت به صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت کارت اعتباری ارایه می‌دهند.»

اما تا بعد از ظهر دیروز اپراتورهای شعب این دو بانک به تجارت‌نیوز اعلام کردند که هنوز ابلاغیه‌ای برای شروع فرایند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

واحد پشتیبانی کارت اعتباری بانک ملی نیز گفت که هنوز اطلاعی از این موضوع ندارد و بهتر است که سهامداران مراجعه حضوری داشته باشند. این در حالی است که معاون وزیر گفته برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری نیست و درخواست به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و تا سه روز دیگر کارت برای سهامداران صادر خواهد شد.

در سامانه بانک ملی اطلاعیه‌ای برای کارت اعتباری سهام عدالت آمده که به نظر می‌رسد قدیمی است. این در حالی است که ۴۰ درصد از سهامداران(۲۰ میلیون نفر) جزو مشتریان بانک ملی هستند.

آخرین اخبار سهام عدالت را از اینجا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داروین

    اگه ی رئیس جمهور بیاد برا ملت دل بسوزونه کاری کنه رئیس جمهور بعدی سعی میکنه خرابش کنه این که نشد پس بگین صاحاب نداره خلاص دیگه

  • احمد

    هیچ میدونید ملت چقدر گرفتار هستن چرا چشماتونو باز نمیکنید ما رو ببینید خدایا ما رو باش داریم کجا زندگی میکنیم شکرت؟

  • شهریار

    سلام تو این شرایط بد اقتصادی بانک ها و بورس فقط توفکرسودخودشون هستن وام و این چیزا همش کشک هست یه نقشه که مردم سهام بدن بعد بانک به قیمت چند برابر میفروشه بابامن اگه حقوق ده میلیونی داشتم که میدونستم یک‌ماهه بدم که وام نمیگرفتم.خلاصه کلام بی عدالتی تو این مملکت بی دادمیکنه.

  • ناشناس

    من هرچی نظر گذاشتم پست نشد این یعنی خفه شو غیر مستقیم

  • ناشناس

    این سایت که اجازه نمیده حرفمو بزنم

  • ناشناس

    ایران بدبخت

  • امیر

    به خدا چند روزه مغازموبستن به خدا پول ندارم واسه بچم مای بیبی بگیرم اقلن این واموبدید تابتونیم توای وعض کورونا یه خاکی توسرمون بریزیم

  • ناشناس

    نهایت بدبختی ایران تسلیت

  • رضا

    وام چی پشم چی کشک چی در قبال پولت وام میدن ۶ ماه دوندگی داره اینا که جای خود داره

  • ناشناس

    هیچ‌رفتم‌بانک‌میگه‌هنوز‌چیزی‌تسویب‌نشده‌عمشون‌دروغ‌میگن