خبر فوری:

کد مطلب: ۷۴۵۱۱۰

وام مسکن خانه اولی ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام مسکن خانه اولی ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام مسکن یکی از اهرم‌های کمک کننده به مردم برای خرید خانه است که تحت عناوین و انواع مختلفی به متقاضیان ارائه می‌شود. یکی از انواع این تسهیلات، وام مسکن خانه اولی هاست که شرایط ویژه‌ای دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،تاهل، عدم مالکیت زمین یا واحد مسکونی و توانایی پرداخت اقساط، از جمله شرایط ثبت نام وام مسکن خانه ‌اولی ‌هاست و بر همین اساس مجردها تنها در برخی موارد خاص قادر به ثبت نام برای دریافت این وام هستند. همچنین، مالکیت ملک و یا دریافت تسهیلات مسکن در تاریخ‌های معین، سبب قرمز شدن فرم «ج» و رد درخواست متقاضیان می‌شود.

به این ترتیب افراد بالای 18 سال که تا کنون خانه‌ای خریداری نکرده و از تسهیلات دولتی خرید مسکن نیز استفاده نکرده‌اند، جزو دسته خانه ‌اولی‌ها محسوب می‌شوند. پیش از این خانه‌ اولی ها باید شرط تاهل و توانایی پرداخت اقساط را هم محقق می‌کردند که این دو شرط امسال هم وجود دارد.

شروط دریافت وام مسکن خانه اولی ها

اولین شرط برای ثبت نام خانه اولی ها این است که ثبت نام کننده و افراد تحت تکفل او در 5 سال گذشته، زمين مسكونی يا واحد مسكونی را تحت مالکیت خود نداشته باشند و از تاريخ 22 بهمن 57 بدین سو برای اخذ وام دولتی یا بخش‌های عمومی غیردولتی که اختصاص به خريد و يا ساخت مسکن داشته، استفاده نكرده باشند. علاوه بر این متقاضی وام مسکن خانه اولی ها نباید از ابتدای سال 1384 تا كنون، هیچ‌گونه تسهيلات ساخت يا خريد مسكن را از سيستم بانكی کشور دریافت کرده باشد.

تاهل و یا سرپرستی خانوار نیز شرط دیگری برای دریافت وام خانه اولی هاست. شرط تاهل البته استثنائاتی هم دارد؛ از جمله بانوان مجرد خودسرپرست که حداقل 35 سال سن داشته باشن،. بانوان مطلقه، سایر مجردهای مرد بالای 23 سال (به شرط ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر ازدواج تا تاریخ تحویل مسکن)، نخبگان علمی کشور (مشروط به ارائه معرفی‌نامه بنیاد ملی نخبگان کشور) و معلولان جسمی و حرکتی (مشروط بر داشتن حداقل 20 سال سن و ارائه معرفی‌نامه سازمان بهزیستی کشور) از شرط تاهل مستثنی هستند.

شرط مهم برای ثبت نام خانه اولی ها این است که متقاضی باید در شهر مورد تقاضا، حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر داشته باشد. سپرده‌‌گذاری حداقل 400 ميليون ريال در مرحله اول اجرای طرح و توانایی مالی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی، نیز از جمله مهمترین شروط دریافت این وام است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خاک برسر سردمدارانی که حالیشون نیست تاچشم کار میکنه بیابان دراطراف شهرهاست وتا دلت بخواد کارخونه سیمان وآهن و آجر و…داریم فقط ساز وکاری نیست که این زمین ومصالح روفقط به مستاجران برسانند به خدا که زن وبچه پیر وجوان هجوم میارند دوماهه خونه هاشونو خودشون میسازند سخت ن گیرید دیگه پامون لب گوره وهنوز مستاجریم.

    • ناشناس

      وجدانن
      وقعا همه چی هست اونم از خود کشور، ولی برای آهن سیمان…که مال خود مردمه از خاک این کشوره ی خونه درست نشه