کد مطلب: ۴۴۴۱۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز وام یک میلیون تومانی تا پایان هفته / چه کسانی وام را دریافت می‌کنند؟

واریز وام یک میلیون تومانی تا پایان هفته / چه کسانی وام را دریافت می‌کنند؟

سرپرستان خانواری که تا ساعت ۲۴ فردا یکشنبه ۳۱ فروردین ماه کد ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند، وام یک میلیون تومانی کرونا را تا پایان هفته دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آخرین اقدامات دولت برای حمایت از اقشار جامعه در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا و تعطیلی که برای مشاغل به وجود آورده است، مقرر شد به ۲۴ میلیون خانواری که یارانه کرونا دریافت می‌کنند وام یک میلیون تومانی پرداخت کند.

ابتدا قرار بود وام کرونا با نرخ سود ۱۲ درصدی به مردم داده شود، اما در جلسه ستاد اقتصادی دولت که در روز سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، این نرخ سود را دولت به عهده گرفت.

همچنین قرار بود اقساط این وام به صورت ۲۷ پرداخت شود که تصمیم در این خصوص نیز عوض شد و رئیس بانک مرکزی در در صفحه ایسناگرامی خود نوشت: وام پرداختی به همه خانوارهای یارانه‌بگیر به صورت قرض‌الحسنه و ۳۰ ماهه باشد.

بنابراین وام یک میلیون تومانی کرونا به صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت ۳۰ ماهه نهایی شد؛ اما دریافت این وام منوط به ثبت درخواست سرپرستان خانوارهاست.

برای دریافت وام کرونا سرپرست خانوار باید کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودش است به شماره ۶۳۶۹ ارسال کند که این فرایند از روز ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ساعات پایانی فردا ۳۱ فروردین ماه ادامه دارد.

اما در چه صورتی وام یک میلیون تومانی پرداخت نخواهد شد؟

مهدی قمصریان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال به تجارت‌نیوز گفت: برای دریافت وام یک میلیون تومانی حتما باید شماره‌ای که از طریق آن متقاضیان کد ملی خود را ارسال می‌کنند به نام سرپرست خانوار باشد. در غیر این صورت چون بار حقوقی پیدا می‌کند، درخواست این افراد تایید نمی‌شود و وام یک میلیونی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

اما بسیاری از یارانه‌بگیران معترض شدند که برخی از سرپرستان خانوار به دلایلی سیم‌کارتی به نامشان نیست.

تعداد قابل توجهی از مخاطبان تجارت‌نیوز در کامنت‌هایی این طور گلایه کرده‌اند که در روزهای شیوع کرونا مجبور شده‌اند پدر یا مادر مسن خود را برای دریافت سیم کارت به محل فروش سیم کارت ببرند.

راه‌حل برای این افراد چیست؟

در این مورد حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: آن دسته از افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت ماه برای تهیه سیم کارت مراجعه کنند.

از آن جایی که طبق تقویم، ماه رمضان از هفته آینده آغاز می‌شود، کسانی که می‌خواهند قبل از ماه رمضان وام کرونا یک میلیون تومانی را دریافت کنند باید تا ساعت ۲۴ فردا یکشنبه ۳۱ فروردین ماه کد ملی خود را ارسال کنند

همچنین کسانی که سیم‌کارتی به نامشان نیست اگر تا فردا نسبت به خرید آن اقدام و کد ملی خود را ارسال کنند، یک میلیون تومان برای آن‌ها تا پایان هفته جاری واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طاهری

    لطفا شماره تلفنی .آدرس سایتی ویا محلی رو اعلام کنند برای پیگیری/اینجوری مردم کلا سرکارن

  • شهروز

    دست تون درد نکنه مقداری بدهی داشتم پرداختشون کردم

  • سمانه

    سلام شوهر من بیکاره ۲ بچه دارم مستاجر هم هستم قبض آب و برق و گاز و کلی بدهی داریم پس چرا یارانه کرونا برامون واریز نشد مگه نه این یارانه مال اقشار کم
    درامده خواهش میکنم‌پیگیری کنید.

  • ناشناس

    سلام من هشت اردیبهشت یارانه امو تفکیک کردم ایا برای من واریز میکنید بایارانه ام بخدا خیلی نیاز دارم درضمن من معلول جسمی هم دارم مچکرم

  • هادی آذرنیوار

    سیم کارتم بنام خودم بود کدملی هم فرستادم ولی برامن واریز نشد چرا

  • اسماعیل

    ببخشید برای من یارانه معشیتیواریز میکنن ولی ما سه نفریم ولی یکنفره واریز میکنن بکجا م اجعه کنم?

  • اکبر

    من۶۴ساله وبیکارشدم وام یک ملیونی راگرفتم اگه ازیارانه کم بشه هیچ درآمدی هم ندارم هیچ شرکتی هم بخاطرمشکل سن بالا ودیسک کمر حاضر به استخام نیست چون توان کار راندارم ایا مشمول کمکهای معیشتی نبودم وچطورسه ملیون راشناسایی کردن خداوکیلی یکی جواب بده نیازمندکیه؟ اهواز اکبر

  • اسماعیل بابازاده از سلماس

    اسماعیل بابازاده از سلماس بنده کارگر نانوایی بربری بودم بخاطر بیماری کرونا بیکار شدم الان وضعیت سختی دارم باید چیکار کنم بیمه هم نیستم خواهش میکنم ج بدید

  • علیرضاهادیان

    من یکی ازمددجویان بهزییستی فلاورجان اصفهانم یارانه ومعشیتی رادریافت نکردم چیکارکنم

  • ر

    خیلی زشته این وام و بخواین از ملت پس بگیرین