کد مطلب: ۶۳۹۳۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام نوسازی مسکن ۶۰۰ میلیون شد/ مشمولان چه کسانی هستند؟

وام نوسازی مسکن ۶۰۰ میلیون شد/ مشمولان چه کسانی هستند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام نوسازی مسکن خبر داد و گفت سقف وام نوسازی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان و در چهار شهر، ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. اما مشمولان وام ۶۰۰ میلیونی چه کسانی هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مبلغ وام نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در سایر کلان‌شهرها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان است.

اما مبلغ این وام در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است. اما مشروط به اینکه واحد مسکونی در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) باشد.

شرایط دریافت وام نوسازی چیست؟

وام نوسازی مسکن تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که واحد مسکونی آنها در بافت فرسوده باشد. به گفته معاون وزیر راه، این افراد برای دریافت وام نوسازی مسکن به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بازآفرینی شهری ایران مراجعه کنند و با وارد کردن کدپستی واحد مسکونی خود، برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.

نکته مهم درباره دریافت وام نوسازی مسکن این است که متقاضیان می‌توانند ۱۵۰میلیون تومان از مبلغ وام خود را بدون سود بانکی دریافت کنند.

شرایط دریافت وام ۶۰۰ میلیونی

«محمد آئینی» اعلام کرد این وام به دارندگان واحدهای مسکونی که در بافت فرسوده قرار دارند تعلق می‌گیرد. متقاضیان برای دریافت وام نوسازی بافت فرسوده نیازی به هیچ‌گونه سپرده‌گذاری بانکی ندارند.

همچنین سود وام نوسازی بافت فرسوده در تهران ۱۲ درصد، در کلانشهرهای یگر ۱۱ درصد و در دیگر شهرها ۱۰ درصد است. در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود. این وام به واحدهایی تعلق می‌گیرد که حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

روش دریافت وام بافت فرسوده

دو روش برای دریافت وام نوسازی وجود دارد. یکی از روش‌های دریافت وام نوسازی مسکن بافت فرسوده، این است که افراد به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی مراجعه کنند و با انتخاب گزینه بافت فرسوده ثبت‌نام خود را انجام دهند.

روش دیگر این است که افراد به‌صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir مراجعه کنند و آنجا فرآیند ثبت‌نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پشت سر بگذارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی/کرمانشاهکرمانشاهش

    اینگونه‌وام نوسازی که تقریبا ۳برابر وام خرید مسکن است با چه اقساط و شرایطی پرداخت میشوداصلا مردم توان پرداخت اقساط اینگونه‌وام‌هارادارندیااینکه برای عده‌ای‌خاص اینگونه وامها تصویب میشود وام‌خریدمسکن ۳۰۰میلیونی حدودا ۵میلیون اقساط ماهیانه دارد حالا این وام نوسازی احتمالا بالای ۱۰میلیون قسط ماهیانه دارد بفرمائید مردم چگونه اقساط آنرا پرداخت کنند قطعا اینگونه مصوبات برای جلوگیری از رکود مسکن و ریزش قیمت آن است که رکود باعث ریزش قیمت ملک نشود وبانکها ودلال‌های دپو کننده املاک بتوانند باقیمت‌های بالا املاک دپوشده خودرابفروشربرسانند هیچ کاربردی اینگونه وامها برای مصرف‌کنندگان واقعی مردم ندارد وبیشتر برای‌صنف رانت‌دار تهرانی وکلانشهرها است که ازریزش رکودی قیمت مسکن جلوگیری کنند.با مشارکت وهدایت بانکها.