کد مطلب: ۷۱۱۳۶۷

جریان وام ۱۰ میلیونی یارانه چیست؟

جریان وام 10 میلیونی یارانه چیست؟

از هفته قبل خبر رسید که مشمولان یارانه می‌توانند وام ۱۰ میلیونی بدون کارمزد دریافت کنند. این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد چنین وامی وجود ندارد و سازمان‌های دولتی از آن بی‌خبرند. پس ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، گویا از هفته قبل برخی از مردم پیامکی دریافت کرده‌اند که می‌توانند با ارسال برخی از اطلاعات خود مانند کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوارها برای دریافت این وام ثبت‌نام کنند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد این سازمان (به‌عنوان متولی پرداخت یارانه نقدی) هیچ برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ندارد. این سازمان نه چنین وامی را پرداخت می‌کند و نه برنامه‌ای برای پرداخت آن دارد.

برخی از گزارش‌ها حاکی است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک‌ها با واکنش مقامات این دو استان مواجه شده و آنها جریان وام ۱۰ میلیونی را کلاهبرداری می‌دانند.

وام ۱۰ میلیونی یارانه کلاهبرداری است؟

از آن جمله رئیس پلیس فتای استان قم از کلاهبرداری بودن پیامک وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه خبرداده و گفته چند روزی است که پیامک‌هایی به صورت انبوه‌ برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود که واقعی نیست و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هم به ماجرای وام ۱۰ میلیونی یارانه واکنش نشان داد و گفت: مدتی است پیامک‌هایی برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود و یا کد ملی و شماره تماس سرپرست از سوی شهروندان به شماره‌ای ارسال می‌شود که از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای سرپرستان خبر می‌دهد. این وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه ۱۰۰ درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و… در اختیار افراد ناشناس قرار دهید.

اما جدای از این برخی از خبرها حاکی از این است که یک موسسه اعتباری قرض‌الحسنه اقدام به پرداخت وام فوری ۱۰ میلیونی به مردم کرده است. این موسسه مالی و اعتباری اعلام کرده که یک روزه به متقاضیان وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه می‌دهد. وامی که کارمزد آن صفر است و یک روزه پرداخت می‌شود.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی را ندارد. اگرچه این موسسه هنوز پرداخت چنین وامی را تایید نکرده اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این موسسه باید وام بدون کارمزد به متقاضیان بدهد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • jafar bagheri

    والا منم به این شماره زنگ زدم وکدملی وشماره تماس دادم فقط میدونم که دولت دست داره وخبرداره وگرنه چطورنمیتونن بفهمن که این شماره تماس منبعش ازکجاست دولت بایدپاسخ گوباشه .این ملت بیچاره.بدبختیم بخدا

  • ناشناس

    من فقط میگم که این دولت دلش برای مردم نمیسوزه بقران فقط جیب خودشونو پرکنن همین اون های که زیر خط فقر قراردارند باید بمیرند درحالی که میتونن از ذخایر نفتی که مال مردمه بهشون بدن اما افسوس که فقط فقط به فکر خودشون هستن براهمین شورش میشه بابامردم درک دارن میفهمن این دلته که باسیاستش میخوادشرمردموکلا بزاره

  • ناشناس

    من اصلا برا این وام اقدام نکردم اما یارانه این ماه مهر ماه نریختن برام

  • ناشناس

    من با هر شماره ای به جز سرپرست خانوار زنگ زدم کدملی دادم قبول نکردن اگه کلاهبرداری هست چجوری فهمیدن کی سرپرسته کی نیس

  • ناشناس

    سلام من کد ملی فرستادم

  • ناشناس

    وای من شماره کارت ملی وتلفن رو فرستادم حالا میگن کلاهبرداریه تورو خدا بگید با این شماره ها میتونن حساب رو خالی کنن

  • ناشناس

    برای این وام به بانکی که یارانه من واریز میشود مراجعه کردم ولی درجواب من گفتن که ما اصلأ خبر نداریم واین یک شایعه است. ولی دربعضی خبرگزاریها خوانده ام که بااین شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹هدفمندیهای یارانه ای تماس بگیر و کد ملی وشماره موبایل سرپرست خانوار ارسال کنید ودرخواست وام ۱۰میلیونی کنید که ظرف ۲۴ساعت واریرز میشود ولی در بعضی از خبرها آمده است که این کلاه برداری است چرا دولت چندین کاری میکند

  • خخ

    خیلی خیلی لازم دارم شش بچه دارم فقط یارانه را دارم

  • ناشناس

    یجوری میگین دولت خبر داره انگار اونا از طریق خبر گزاری ها اعلام کردن و یه شماره خط دائمی با پیش شماره رایتل اعلام کردن بابا عقل دارید قبل از هرکاری به عقلتون رجوع کنید نه این که اول انجام میدید بعد میخواید این و اون رو مقصر بدونید کلاهبرداری هرجای دنیاهم که بری هست اینجور باشه کل دولت ها تو کل دنیا رو مقصر بدونید.از بی عقلی ئ جوزدگی خودتونه نه دولت.من خودم چند روزه هز همه جا میگن وام میدن میگم صبر کنید من ببینم داستانش چیه بعد بهتون میگم

  • مهران

    گفتیم دولت همچین کاری نمیکند