کد مطلب: ۲۲۵۵۵۷

مرتضی عزتی، کارشناس اقتصادی پاسخ داد:

وام ۲۰۰ میلیونی مسکن چه تاثیری بر بازار خرید دارد؟

وام 200 میلیونی مسکن چه تاثیری بر بازار خرید دارد؟

مرتضی عزتی، کارشناس اقتصادی پاسخ داد که وام 200 میلیون تومانی مسکن چه تاثیری بر بازار خرید دارد.

وزیر راه و شهرسازی امروز از افزایش سقف وام خرید مسکن به ۲۰۰میلیون تومان خبر داده است، اما آیا این وام می‌تواند منجر به نوسانی در بازار خرید مسکن شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز در حال حاضر سقف وام خرید مسکن 160 میلیون تومان است که امروز عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی از افزایش این سقف سخن گفته است.

وی گفت: پیگیر افزایش سقف وام هم هستیم که بر اساس آن وام 160 میلیون تومانی حداقل به 200 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

آیا این افزایش تاثیری بر بازار مسکن دارد؟ مرتضی عزتی، استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با تجارت نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه مبلغ وام جدید زیاد نیست و به افراد خاص تعلق می‌گیرد و همچنان تعداد بسیاری در صف انتظار دریافت وام باقی می‌مانند و این سهم کوچکی از هزینه خرید مسکن در تهران است، برای واحدهای بسیار کوچک تاثیر بین پنج تا 10 درصد است. این افزایش هم در فصل تابستان و بعد از آن اتفاق خواهد افتاد.

عزتی افزود: در حال حاضر برخلاف توقع عرضه کنندگان، چون متقاضیان هنوز دسترسی به این وام ندارند فعلا تغییری در قدرت خرید دیده نخواهد شد، به ویژه در خصوص مسکن هایی با متراژ بالا رقم پیشنهادی وام تاثیر چندانی بر توان خرید افراد ندارد.

عزتی تصریح کرد: وام مسکن 200 میلیون تومانی می‌تواند بر توان خرید زوج های تازه ازدواج کرده و خانه اولی ها و سکنه شهرهای کوچک سهم مختصری در تامین مالی خریداران مسکن ایفا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • vahid

    ایشان لطف کنند چنین پیشنهادی ندهند چون به همان اندازه قیمت مسکن بالاتر می رود و مردم تا گردن زیر قرض و وام باید بروند. قیمت را کنترل کنند افزایش وام نخواستیم. مالیات فروش مسکن را بجای قیمت اسمی منطقه به قیمت واقعی فروش دریافت کنند. کسانی که بیش از یک خانه در این دوماه برای سوداگری خریدند مثل دلارفروشها پیگیری کنند. اجازه فروش مسکن تازه خریده شده را تا یکسال ندهند تا دلالها خون این مردم بیچاره را بالا نکشند. معلوم نیست دولت هابرای مدیریت چه چیزی انتخاب میشند. جلوی افزایش افسارگسیخته مسکن ارز طلا و….را که نمی گیرند . پس چه چیزی مدیریت می کنند. معلوم است چون افزایش قیمت مسکن به نفعشان است و املاکشان پرارزش می شود. پس چه دلیلی برای مدیریت دارند.چشمشان را روی افزایش بیرویه می بندند بعد پیشنهاد افزایش وام و مسکن اجتماعی و… می دهند. اخه با کدام حقوق قسط اینها را بدهند. بعداز یک مدت بانکها به علت ناتوانی در پرداخت قسط خونه را هم میگیرند و حراج می کنند

  • رضایی

    رفتن به سمت وام مسکن یعنی بیچارگی ملت و افزایش نقدینگی،در تمام دنیا بانکها در جهت جمع آوری نقدینگی در جامعه و هزینه کردن این نقدینگی در پروژه های زیر بنایی کشور اعم از راه آهن و خطوط هوایی و….عمل میکنن،در ایران برعکس در جهت دوشیدن ملت و فقیر کردن بیشتر این مردم،این قضیه الفبای اقتصاد در دنیا هست،من نمیدونم مشاورین به اصطلاح اقتصادی دولت کیا هستن؟