کد مطلب: ۵۰۳۱۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چطور کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی بگیریم؟ / بی‌اعتنایی بانک‌ها به مصوبه ۵ سال قبل

چطور کارت اعتباری 50 میلیون تومانی بگیریم؟ / بی‌اعتنایی بانک‌ها به مصوبه 5 سال قبل

متقاضیان دریافت وام پس از اعلام مدیر بانک مرکزی مبنی بر پرداخت کارت اعتباری 50 میلیون تومانی، به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند. این وام چگونه پرداخت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گفته مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، بخشنامه‌های مربوط به کارت اعتباری از سال ۱۳۹۵ از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ارسال شده و مردم می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

به نظر می‌رسد این اظهارات مدیر بانک مرکزی تازه نیست و بانک‌ها چند سالی هست که باید این خدمات را به مردم ارائه کنند، در واقع متقاضیان طی حدود سه سال گذشته می‌توانستند با مراجعه به بانک‌ها درخواست وام در قالب کارت اعتباری بدهند.

اما با وجود کسری بودجه در برخی از بانک‌ها آنها شرایط پرداخت وام را برای مشتریان خود سخت‌تر کرده‌اند، بانک‌ها حتی پرداخت وام سهام عدالت را نیز پس از گذشت بیش از یک ماه از اعلام آمادگی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آغاز نکرده‌اند و پاسخگو نیستند.

با اظهارات جدید داود محمدبیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص جزئیات کارت‌های اعتباری، مردم از تجربه خود برای دریافت وام از سیستم بانکی گفته‌اند که در ادامه می‌خوانید.

شرایط دریافت کارت اعتباری 50 میلیون تومانی

«پنج میلیون وام خاستم از بانک نداد حالا کارت پنجا میلیونی بده به ما …..»

«والا با شرایطی که این طرح داره اقشار کم درآمد قادر به دریافت کارت اعتباری نمیشن. اونی هم که پول داره 30 تومن 50 تومن الان پولی نیست واسش که بخواد دوتا ضامن معتبر ببره سفته و چک بده با سود سالانه 18 درصد»

«واسه ۳۳ تومن وام سه ماه الافم کردن آخرشم ندادن. از اینا جون بخا وام نخا ،فقط پول ببری بانک پس انداز کنی میگن مشتری بانک»

«مشکل اینجا است که برخی از بانکها این کارت را با بهره ۱۸ درصد در اختیار مشتری می گذارند ولی حدود ۷ یا ۸ میلیون تومان هم گرفته و مسدود می کنند. یهنی هم بهره هم مسدودی»

«من اقدام کردم هر روز یه چیزی میخواستن کپی سند منزل کپی سند ازدواج کپی از ملکول های بدن کپی گوش همسایه بخدا خسته شدم دیگه بی خیال وام شدم به نظر شما من چقدر وام می خواستم ۱۰ ملیون خنده دار نیست بخاطر این مبلغ این همه از آدم مدرک جمع میکنند من ماندم که اونی که میلیاردی وام میگیره بد بخت چه بلائی سرش میاد»

بی‌توجهی بانک‌ها به مصوبه 5 سال قبل

با این که این مصوبه پنج سال قبل به بانک‌ها ابلاغ شده اما افرادی که طی روزهای اخیر به بانک‌ها مراجعه‌اند می‌گویند که بانک‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند هنوز ابلاغ نشده است.

«اعلام میکنین. خیلیا مثل ما خوش حال میشیم که نجات پیدا میکنیم از مشکلاتمون. اما هیچ جا عملی نشده. کی پاسخگو هست؟»

«امروز من رفتم دوتا بانک رفاه وپرسیدم،ولی گفتند به ما بخشنامه ای نرسیده.وبعضا با نوعی بی تفاوتی وکم محلی برخورد میشه.چرا؟ نمیدونم»

«فردا برو بانک میگن خواب دیدی اومدی بانک»

برای اطلاع بیشتر از وضعیت و شرایط بانک‌ها در پرداخت وام، خبر « شرایط دریافت وام 50 میلیون تومانی » را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Reza

    من که رفتم بانک گفتم همین وام میخام یارو گفت برو بیرون وقت مارو نگیر دو بار بهم گفت من اومدم.

  • پیمان

    بنده کارمند بانکم. این کارت های اعتباری چیز جدیدی نیست. سالهاست بانکها دارن وام های مختلف رو در قالب کارت اعتباری به مردم میدن. البته تا جایی که بودجه داشته باشن و البته با شرایط سخت گیرانه ای که خودتون می دونید.
    اما حالا چرا الان این موضوع توی رسانه ها اعلام شده که مردم فکر کنن یه چیز جدیده، جای سوال داره واقعا.

    • ناشناس

      الان کسی واس کسی ضامن نمیشه

  • یعقوب

    این وعده رو ب ملت دادن ولی مردم خبر ندارن 30درصد هزینه کارت به کارت افزایش دادن اینکه میتونی چاپ کنی تجارت نیوز

  • تورج

    من که هیچ وقت ندیدم بانکی بخواد کار یکی راه بندازه،
    تازه کاری میکنن که آدم 10 تا بدبختی هم بهش اضاف میشه،
    این کارت اعتباری هم اگر راست باشه، بانکا جوری شرط میذارن که کاملا آدم ناامید میشه، کلا دنبالش نریم خیلی آدم سنگین تره، خجالت زده هم نمیشه،

  • تاراز

    پول بکاریم تو باغچه زودتر سبز میشه، تا دنبال گرفتن وام باشیم. بانک همش کاغذ بازی، آخرش هم 6ماه تابت میده، بعدش هیچ به هیچ ادم پشیمون میشه.

    • ناشناس

      من موافقم درستشم همینع

  • ناشناس

    هرچی‌خبر‌میاد‌چرا‌خودتون‌روقاطی‌میکنید‌این‌امکانات‌برای‌مسولین‌هست‌پس‌ساکت‌باشید‌شما‌روچه‌به‌رفاه

  • ناشناس

    سلام من رفتم بانک رفاه پرداخت داشتن و شرایط رو گفتن
    تو رو خدا بانکی ها رو الکی متهم نکنید به صورت ندانسته خدا رو خوش نمی آید والا اونها کم از پرستار ها ندارند تو این شرایط کرونا با این همه مردم مراجعه کننده

  • هما ناصری

    من همین چندماه پیش این وام رو گرفتم، قبل از این خبرها هم بود، بعضی از شعب و بانک ها میدن. مخصوصا به کارمندان که راحت میدن.

    • عبدالله

      خوب چطوری گرفتی؟ به ما هم بگو تا بریم بگیریم

    • ناشناس

      بانک ملی واقعا بانک خوبیه من خودم وام اعتباری ۵۰ملیونی دریافت کردم دستشون درد نکنه اصلا هچی کم نکردن همه وامو یکجاه به حسابم واریز کردن باسپاس از زحماتشان

  • ناشناس

    به نظرم این قسمت نظرهارو نزارید وقتی حرفه حق رو نمی خواید بزارید شما ها هم با همین دولت هستین

  • ناشناس

    بانک ملی واقعا بانک خوبیه من خودم وام اعتباری ۵۰ملیونی دریافت کردم دستشون درد نکنه اصلا هچی کم نکردن همه وامو یکجاه به حسابم واریز کردن باسپاس از زحماتشان