کد مطلب: ۵۵۶۵۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام ۷ میلیون تومانی صرفه دارد؟

وام ۷ میلیون تومانی صرفه دارد؟

بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید وام هفت میلیون تومانی با سود ۱۸ درصدی می‌دهد. آیا این وام به معیشت مردم کمک می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی دستور داده که پنج بانک وام هفت میلیون تومانی پرداخت کنند. این وام پول نقد نیست، بلکه یک کارت اعتباری است که دریافت کننده باید از فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد بانک هستند کالا خریداری کند.

این موضوع که مردم نمی‌توانند از این وام برای دیگر هزینه‌های زندگی خود استفاده کنند مورد اعتراض مردم است. نرخ سود این وام ۱۸ درصد و بازپرداخت آن ۱۸ ماهه است یعنی هر قسط این وام ۴۴۶ هزار تومانی است.

بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید این وام را می‌دهد اما به چه قیمتی؟

بانک مرکزی از جیب مردم و قیمت گران فروختن کالاهای مصرفی به زنجیره تولید کمک می‌کند. بنابراین این کمک به مردم نیست، بلکه برداشت از جیب مردم است.

«پول که نمیدن یه کارت میدن برای خرید کالاهای اساسی یعنی شما میری برنج وروغن و چیزای دیگه با این کارت اعتباری میخری بعد ماهی ۴۵۰ تومن قسط میدی با سود ۱۸ درصد رئیس بانک کلی منت سرت میزاره به چشم گداها نگات میکنه کارتو را نمیدازه»

«هم سود میگیرن هم وسیله خودشون میفروشن بدبخت مردم اینها فقط به فکر خودشون هستن»

«ازین وام چ فایده ای میرسه ب ما این چ وامیه ک اصلا اخیتاری نداریم ک نقد باشه یا ن»

«من تا حالا وام بدون پول ندیدم حالا مسئولین محترم بفرمایند مردم را بدهکار بانک میکنن با سود ۱۸ درصد و بجای پول حلوا ارده یا پفک نفکی ب مردم میدن بابا گلی ب جمالتان ک این همه بفکر مردم هستید»

«اجبار در خرید و خرج کردن زوری وام!? هفت میلیون وام رو با بهرە هجدە %برم فروشگاە برنج و روغن و تی تاپ بگیرم!!!! وام و واسە خرید گوشی میخوام»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خجالت بکشید!!!!!

  • ابوالفضل

    وقتی قراره خواروبار بخری ۱۸%سود شم بدی خوب چه کاریه میری از بقال سر کوچه خرید میکنی

  • ناشناس

    سودوام بدیم اقلام هم گرون توپاچه مون کنن بعدشم کلی منت سرمون بزارن .هی هی هی .ملتوچی چی فرض کردید .خدا شرتونو ازسر ملت رفع کنه الهی

  • اسماعیل

    عده ای جزکوچکی ازسهامشون فروختن جزی قراربودهمش بفروشن ولی کارگزاریها شرکتهای سود ده را خودشون برداشتن باهزارمصیبت ۳۵۰هزارپرداخت کردن کناه ما چیه تعلق نمیگیره ازادش کنیدبتونیم کلی بفروشیم یا به همه وام بدیدحرف پولدارها راگوش نکنید نوشتن۷ملیون بدردنمیخوره بله پول خورداونهانیست ولی برای من ۷۰ملیون ارزش داره

    • ناشناس

      هیچ فکر کردی ماهی ۴۵۰ هزار تومان باید برگردونی خب همون ۴۵۰ تومان بده ی چیزایی میشه نمیگم کامل میخری حداقل بدهکار ۷ ملیونی نمیشی لعنت به این دولتیا منم مثل خودتم

  • ناشناس

    اینم یک خدمت بزرگ دولت به مردمه .ملت خادم دولت.چشم دولتیابازم گوش میکنیم تاشما خوشحال وپولدارباشید

  • ناشناس

    این وام نیست این یک ظلم بزرگ در حق این مردم بدبخت ست به فکر مردم نیستند به فکر جیب خودشون هستند

    • ناشناس

      منم موافق درددل مردمم اینچجوروام 7 میلیون پفکی بهتذه اگه مریض شدیم و بردنمون بیمارستان پفک و روغن جای پول میپذیرند

  • پوریا

    خجالت هم خوب چیزیه بازهم دزدی ازجیب مردم متاسفانه

  • بنده ای شکم خالی

    آقا تو به خدای که بهش سوگند یاد میکنید ما وام نمیخوایم همین سهام خودم بفروش برسانید دیگه بیشتر از این بدبخت و بدهکارمون نکنید بانکها که هیچ وجدان ندارند و نه رحم این وام فقط قشر ظعیف دامن گیر میکنه و بدهکار نمیخوایم نمیخوایم تو به قرآن قسم سهام خودمون تسویه کنیم حداقل برای یکماه خجالت زده نشیم داخل صورت زن و بچه هامون خدا خدا خدا را در نظر بگیرید بس

  • سود

    این وام نیست یک روشی است که عمده فروشان زوتر اجناسشان را بفروشند و پولدارها پولدارتر بشن و فقرا فقیرتر اقشار کم درآمد حالا 7میلیون هم بدهکار بانک می شوند و شاید اگر نتوانستند باز پرداخت به موقع داشته باشند سهام عدالت آنها هم در خطر است در واقع ما اگر یک گونی 10کیلویی برنج می خریم 200هزارتومان با این وامی که دارند می دن قیمت همان برنج 200هزار تومانی با محاسبه سود بانکی می شود 236هزار تومان یعنی 36هزار تومان گرانتر این کمک که نیست بلکه ضررهم است در این بین بانک و عمده فروش سود می کند مردم شما هرچی می خرید 18%گرانتر از قیمت واقعی است .حالا خودتان قضاوت کنید درست میگم یا اشتباه

  • ناشناس

    جالبه من فقط یک محاسبه سر انگشتی کردم تهمت و افترا کدوم ا؟