کد مطلب: ۴۷۹۵۲۳

مدیرعامل شرکت بهستان‌پخش در گفتگو با تجارت‌نیوز:

توزیع واکسن آنفلوانزا در مجلس صحت دارد

توزیع واکسن آنفلوانزا در مجلس صحت دارد

بعد از انتشار تصویری مبنی بر توزیع واکسن آنفلوانزا در مجلس، مدیر شرکت بهستان‌پخش هم این خبر را تایید کرد و گفت به ما دستور داده شده که ۱۵۰۰ عدد واکسن آنفلوانزا به داروخانه مجلس ارسال کنیم. ما سرخود این کار را نکرده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تصویری که از روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است، شرکتی با عنوان «بهستان‌پخش» تعدادی واکسن آنفلوانزا به داروخانه مجلس ارسال کرده است. خبری که حالا مدیر این شرکت هم آن را تایید می‌کند و می‌گوید با نامه مستقیم وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو این واکسن به این نهاد ارسال شده است.

آمارهای وزارت بهداشت می‌گوید حدود ۱.۵ میلیون دوز (عدد) واکسن آنفلوانزا وارد کشور شده است. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز در چند روز گذشته نشان‌دهنده آن است که این واکسن‌ها در هیچ داروخانه‌ای توزیع نشده است.

آنگونه که مقامات وزارت بهداشت خبر داده بودند امسال حداقل به ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا نیاز است و تا کنون تنها ۱.۵ میلیون دوز از این واکسن وارد شده و در دسترس است. به گفته مقامات این وزارتخانه، قرار بود این تعداد محدود واکسن موجود مستقیم به مراکز بهداشت برود تا در اختیار افراد و گروه‌های آسیب‌‌پذیر، زنان باردار و کودکان قرار بگیرد.

نهادها در اولویت واکسن؟

اما حالا خبر رسیده که بخشی از این دارو به جای ارسال به داروخانه یا مراکز درمانی، به مجلس داده شده است. این مساله‌ای است که مدیر یکی دیگر از شرکت‌های توزیع‌کننده دارو هم در گفتگو با تجارت‌نیوز آن را تایید کرد.

این فرد که نخواسته نامش منتشر شود در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: سیستم نشان می‌دهد که واکسن وارد کشور شده است. این دارو مدام در سیستم می‌نشیند و مدام خالی می‌شود. یعنی واکنس وارد شده و مدام توزیع می‌شود. اما ما به‌عنوان یکی از شرکت‌های پخش عمده و اصلی هنوز نمی‌دانیم این واکسن‌ها کجا رفته و می‌رود.

پیش از انتشار تصویر توزیع واکسن در مجلس، این فرد از توزیع دارو در میان نهادهای مختلف خبر داده و گفته بود که این شایعه در میان شرکت‌های پخش وجود دارد اما ما هنوز نمی‌توانیم مستندی برای آن ارائه کنیم.

مستندی که امروز منتشر شد و مدیر شرکت توزیع‌کننده هم آن را تایید کرد.

چه مقدار واکسن وارد شده است؟

مقامات وزارت بهداشت مقدار واکسن وارد شده را حدود ۱.۵ میلیون دوز اعلام کرده‌اند. مدیرعامل شرکت بهستان پخش می‌گوید حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفولانزا در اختیار شرکت بهستان پخش قرار گرفته و تا الان وزارت بهداشت دستور توزیع ۱۵۰۰ دوز آن برای مجلس را صادر کرده و بقیه موارد را هنوز اعلام نکرده‌اند.

اما آنچه مشخص است این است که معاونت غذا و دارو تا کنون هیچ دستوری برای توزیع واکسن در داروخانه‌ها صادر نکرده است و به همین دلیل می‌توان گفت فعلا هیچ واکسنی در داروخانه‌ها توزیع نخواهد شد. اما توزیع به مراکز بهداشت شهرستان‌ها در دستور است.

تاخیر در توزیع واکسن در حالی است که به گفته پزشکان بهترین زمان توزیع واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر است. ما اکنون در آغاز مهر ماه هستیم اما دارو هنوز جز در نهادهای خاص در جای دیگری توزیع نشده است و مردم سرگردان داروخانه‌ها هستند که بتوانند این واکسن را پیدا کنند.

چه کسی دستور توزیع داد؟

اما چه کسی دستور توزیع واکسن آنفلوانزا در مراکز متعدد را صادر می‌کند؟ به گفته عبدالله‌زاده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تعیین می‌کنند که واکسن‌های آنفولانزای وارد شده به کشور در کجا توزیع شود و کجا نشود.

او تاکید کرد که نامه مکتوب مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر کشور وجود دارد که در آن به ما دستور داده شده است که این مقدار واکسن را تحویل داروخانه مجلس بدهیم. شما به عنوان اصحاب رسانه باید بدانید که به من نامه زده شده و من سر خود این کار را نکرده‌ام.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داود

    وقتی دنا پلاس به نمایندگان دادید دیگه واکسن چیه که بخواهید منت سر این بندگان خدا بزارید یه چرتکه بندازیم ۱۶میلیون واکسن گفتید ثبت سفارش کردید ۱۵۰۰دوز رفت مجلس میمونه چندتا جناب وزیر بهداشت به مادر پیر بنده که ناراحتی قلبی هم داره آیا یک دوز واکسن میرسه باکارت ملی یا نکنه از۱۶میلیون دوز همین ۱۵۰۰واکسن مونده بود اینم دادید مجلس ملت موند با آنفولانزا و کرونا

  • ناشناس

    قرار بود واکسن به گروه های حساس داده شود. آیا خون نمایندگان از خون مردم رنگین تر است؟ ظاهرا رنگین تر است! واکسن، اتومبیل دنا، حقوق های نجومی و …..

  • ناشناس

    مجلس ده درصدی!

  • ناشناس

    اگر به مردم واکسن میدادن باید شک میکردید
    اینجا یک کشور جهان سومی عقب افتاده هست

  • ناشناس

    مملکت گل وبلبل همین است که هم میشنوید وهم هر روز می بینید جان نمایندگانمان باید سالم باشد وماشین شاسی بلند هم داشته باشندوگر نه به محل انتخابیه نمی روند

  • هموطن دل شکسته

    اولین کیت های وارداتی تست کرونا تقدیم نمایندگان مجلس و آقازاده ها شد اولین واکسن های آنفولانزا نصیب همون ها شد چندصد میلیون ودیعه مسکن و حقوق نجومی پیش پیش میگیرن! دنا پلاس مردم بالای 600میلیون باید بخرن ولی نمایندگان مجلس قیمت کارخانه یعنی مفت! ما مردم عادی که ژن خوب نیستیم اصلا آدم نیستیم!

  • ایرانی دل ازرده

    الهی خانه ظلم بسوزد،
    اگر به حقانیت خداوند ایمان دارید
    مطمعن باشید،خانه ظالم خواهد سوخت

  • ناشناس

    فردای قیامت چطور می خواهین جواب خدارو بدین، هر چند شما ها اصلا به خدا اعتقادی ندارین، امیدوارم رب جهانیان یک جایه خوب تو جهنم بهتون بده، که آدم های مثل من تواین کشور دربه در دنبال واکسن برای مادرم می گردم، که عزیزدلم مثل، بقیه عزیزانم از دست ندم.لعنت خدا به شما در این دنیا، آخرت.

  • ناشناس

    خواهش می کنم واکسن به داروخانه ها بدین، ما عزیزانم مونو، به خاطره کرونا از دست دادیم، از خدا بترسین نخواهین بیشتر از این داغدار بشیم‌ .

  • ناشناس

    خانومم باردار هست چند وقته منتظر واکسن هستم اگر همسرم مریض بشه مجلس را روی سرشون خراب میکنم