کد مطلب: ۵۲۹۰۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبر از واکسن کرونا بخش خصوصی / کمبود واکسن کرونا در بازار جهان

آخرین خبر از واکسن کرونا بخش خصوصی / کمبود واکسن کرونا در بازار جهان

فریال مستوفی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران و ایران می‌گوید: شرکت‌های خصوصی درصدد واردات واکسن کرونا هستند اما به دلیل کمبود واکسن کرونا در دنیا، تهیه آن سخت است. زمانی اجازه دادند بخش خصوصی به این حوزه وارد شود که واکسنی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تاکنون چندین فراخوان بخش خصوصی برای خرید واکسن کرونا صادر شده است. حسن روحانی، رئیس جمهور نیز اسفند ماه سال ۹۹ در این مورد گفته بود: « بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از ارز نیمایی واکسن کووید-۱۹ وارد کند. » اما همچنان خبری از خرید و واردات واکسن کرونا توسط شرکت‌های خصوصی نشده است.

در همین مورد فریال مستوفی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران و ایران به تجارت‌نیوز می‌گوید: شرکت‌های خصوصی درصدد واردات واکسن کرونا هستند اما به دلیل کمبود واکسن کرونا در دنیا، تهیه آن سخت است و متاسفانه ما هیچگاه به موقع خطر را احساس و اقدام نکردیم. زمانی اجازه دادند بخش خصوصی به این حوزه وارد شود که واکسنی وجود ندارد.

او ادامه می‌دهد: تولیدکننده‌های واکسن کرونا در دنیا سفارش‌هایی که گرفتند، نتوانستند تحویل دهند. به طور مثل کانادا چند برابر نیاز خود واکسن کرونا سفارش داده است درحالی که هنوز نیاز خود را هم نتوانسته تحویل بگیرد. از آنجا که تعداد تلفات کرونا در هند بیشتر شد، آنها نیز صادرات واکسن را ممنوع کردند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران و ایران می‌گوید: از سوی دیگر شرکت‌های خصوصی برای اینکه واکسن وارد کنند باید ثبت سفارش، تخصیص ارز و … را انجام دهند. باید تمهیداتی از سوی بانک مرکزی و وزارت صمت صورت گیرد که واردات واکسن را آسان‌تر کند.

مستوفی در پایان می‌گوید: پیشنهاد من این است که بخش خصوصی واکسن کرونا وارد کند. بخشی از این واردات را دولت برای اقشار کم درآمد بخرد و بخش دیگر را هم شرکت‌های خصوصی به اقشاری که توان خرید واکسن را دارند، بفروشد.

پیش از این حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته بود: «تمام واکسن‌های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری و به صورت رایگان به مردم تزریق خواهد شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام
    شماها هم دلتان به واکسن رایگان دولت ما خوش است تنها دولت در جهان که در هر حال به فکر کاسبی از ملتش است ایران است اینها واکسن را نه تنها رایگان به ملت نمیدهند بلکه مثل خودرو چندین برابر سود شرکتهای تولید کننده از واکسن درامد کسب خواهند کرد آن هم از ملت خودشان