کد مطلب: ۵۸۰۷۱۳

محسنی بندپی مطرح کرد:

زمان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال

زمان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال

استاندار تهران گفت: اجرای طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از روز سه‌شنبه (۳۰ شهریور) آغاز می‌شود و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران امروز جمعه در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا گفت: ظرف ۲ هفته اخیر آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

وی افزود: در ۲۴ شهریور (چهارشنبه گذشته) معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند و مراکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.

استاندار تهران ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که نهایتا سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد، در این جلسه از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام دهند.

وی تاکید کرد: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند، روز گذشته ۲۵۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دوز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان تزریق کنند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.