کد مطلب: ۵۶۸۲۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توقف واکسیناسیون بیماران دیابتی/ واکسیناسیون خبرنگاران شروع شد!

توقف واکسیناسیون بیماران دیابتی/ واکسیناسیون خبرنگاران شروع شد!

وزیر بهداشت وعده داده بود واکسیناسیون بیماران دیابتی از این هفته آغاز شود. اما واکسیناسیون این گروه شروع نشده متوقف شده و بسیاری از بیماران دیابتی می‌گویند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند اما واکسنی در کار نبوده. این در حالی است که واکسیناسیون خبرنگاران شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر بهداشت وعده داده بود که بیماران دیابتی واکسینه شوند آنهم یک هفته‌ای! اما حالا برخی از بیماران دیابتی می‌گویند واکسیناسیون آنها انجام نشده. البته در همین حال گروه دیگری در کشور در حال واکسیناسیون هستند، خبرنگاران!

حدود ۵٫۵ نیم میلیون بیمار دیابتی بالای ۲۵ سال در کشور داریم. برای این تعداد با احتساب دو دز واکسن، ۱۱ میلیون دز واکسن نیاز است. اما در همین ابتدای کار برخی از بیماران مبتلا به دیابت می‌گویند واکسیناسیون آنها انجام نشده است.

برخی از بیماران می‌گویند بعد از مراجعه به مراکز به آنها گفته شده، واکسیناسیون افراد دیابتی متوقف شده و فقط سالمندان را واکسینه می‌کنند. این در حالی است که به گفته محققان آمریکایی چهار بیماری زمینه‌ای چاقی، فشار خون بالا، دیابت و نارسایی قلبی دشوار شدن روند درمان کووید۱۹ را به همراه دارند.

از سوی دیگر به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هنوز ۲۳۰ هزار نفر از بیماران خاص واکسینه نشده‌اند. این در حالی است که در حال حاضر واکسیناسیون ۳۲ هزار خبرنگار در کشور از روز شنبه ۹ مردادماه شروع شده است. واکسیناسیون گروهی که سوالات و ابهامات زیادی دارد. همچنین در کنار اینها گروه‌های جدید دیگری نیز توسط وزیر بهداشت برای واکسیناسیون اعلام شده است.

IMG 20210803 025256 550 1

واکسیناسیون گزینشی خبرنگاران؟

برخی از خبرنگاران می‌گویند تنها خبرنگاران چند رسانه جریان اصلی از جمله ایسنا، فارس، تسنیم و ایرنا واکسینه می‌شوند و به آنها واکسن تعلق نگرفته است. در مقابل برخی هم می‌گویند ادمین‌های تلگرامی برخی رسانه‌های ناشناخته نیز واکسن دریافت کردند! به نظر می‌رسد اینجا نیز برخی از ارتباطات خود استفاده کرده و واکسینه شدند.

اگرچه قرار بود تنها خبرنگارانی که کارت خبرنگاری دارند، واکسینه شوند اما حالا برخی می‌گویند بدون داشتن کارت خبرنگاری به آنها واکسن تزریق کردند. برخی می‌گویند واکسن خبرنگاران۷ سینوفارم بوده و برخی دیگر می‌گویند واکسن ایرانی بوده است.

واکسیناسیون خبرنگاران رانت به آنهاست

نکته دیگر اینکه رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود ۳۲ هزار خبرنگار میدانی واکسینه می‌شوند اما این سوال برای بسیاری مطرح شده که آیا ۳۲ هزار خبرنگار میدانی داریم؟

البته در این میان برخی از خبرنگاران نیز در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند واکسیناسیون خبرنگاران رانت به آنهاست و از این رانت استفاده نمی‌کنند. آنها می‌گویند خبرنگارانی که واکسینه شدند آیا دیگر می‌توانند روند واکسیناسیون در کشور را نقد کنند؟ برخی نیز می‌گویند تنها خبرنگاران حوزه سلامت که با بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت سر و کار دارند باید واکسینه شوند.

به هرحال این سوال به قوت خوت باقیست که وقتی هنوز بیماران دیابتی و بیماران خاص واکسینه نشدند واکسیناسیون خبرنگاران اولویت دارد؟ پیش‌تر هم در حالی که سالمندان ساعت‌ها در صف انتطار برای دریافت واکسن بودند، ۳ هزار نفر از کارکنان صداوسیما واکسینه شدند!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای تزریق دوز دو سالمندان بالای 80 هیچ خبری نیست! نه پیامک و نه مراکز یکی در میان یا تعطیلند یا تا اطلاع ثانوی یا کنکور ارشد است یا استرا زنکا ندارند … . رشت

  • حسین

    سلام واقعا علت این بی نظمی و بی عدالتی در واکسیناسیون برای چیه؟من بیماری ریوی لاعلاج دارم 35 ساله بارها مراجعه کردم ولی خبری از واکسن نبود .احتمالا مسوولان میخواهند بیماران در جامعه کرونا بگیرند و فوت کنند تا از شرشان برای همیشه خلاص شوند وگرنه چرا اینقد اصرار بر نزدن واکسن بیماران دارند