کد مطلب: ۶۳۲۶۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعلیق فعالیت ۱۵ هزار راننده تاکسی / رصد رانندگان در سامانه ایران من

تعلیق فعالیت ۱۵ هزار راننده تاکسی / رصد رانندگان در سامانه ایران من

اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با استفاده از اطلاعات سامانه ایران من، پروانه فعالیت ۱۵ هزار راننده تاکسی واکسن‌نزده را تعلیق کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محدودیت‌ها برای واکسن‌نزده‌ها بیشتر شد. این محدودیت‌ها به صورت هوشمند برای اصناف، رانندگان تاکسی، صاحبان پلاک خودرو و… اجرا می‌شود. اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با استفاده از اطلاعات سامانه ایران من، پروانه فعالیت ۱۵ هزار راننده تاکسی واکسن‌نزده را تعلیق کرد.

رصد واکسیناسیون رانندگان در سامانه ایران

سامانه ایران من در اجرای محدودیت‌های کرونایی به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها کمک می‌کند. این سامانه به وزارت بهداشت متصل است و وضعیت واکسیناسیون و سلامتی افراد از نظر ابتلا به کرونا را نشان می‌دهد. بر این اساس رانندگان تاکسی هم باید برای ادامه فعالیت خود واکسیناسیون را جدی بگیرند در غیر این صورت تعلیق می‌شوند.

وزارت کشور با استعلام از سامانه ایران من اطلاعات رانندگان تاکسی را برای اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور می‌فرستند و از این طریق واکسن‌نزده‌ها شناسایی می‌شوند. اتحادیه تاکسیرانی هم پروانه فعالیت کسانی که واکسن کرونا نزده‌اند را تعلیق می‌کند.

تعلیق فعالیت ۱۵ هزار راننده واکسن‌نزده

حالا هم مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از تعلیق پروانه فعالیت ۱۵ هزار راننده تاکسی خبر داد. مرتضی ضامنی به ایسنا گفت که در شروع طرح محدویت هوشمند ۲۴ هزار راننده تاکسی واکسن‌نزده بودند. در گام نخست این تعداد راننده به ۱۸ هزار نفر رسید. یعنی رانندگانی که نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند پروانه فعالیتشان از حالت تعلیق خارج شد. در گام دوم بر اساس آخرین آمار این تعداد به ۱۵ هزار راننده رسید.

ضامنی گفت کاهش تعداد رانندگان واکسن‌نزده نشان می‌دهد محدودیت‌‌ها اثرگذار بود. تعلیق پروانه فعالیت واکسن‌نزده‌ها ادامه دارد تا زمانی که واکسیناسیون را انجام دهند.
پیش از این دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد کرونا گفت سامانه ما دیگر مانند قبل ممنوعیت‌های تردد نداریم. در واقع ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها کرونایی به واکسن و بیمار نبودن افراد مشروط شد.

شش تا هشت میلیون نفر در کشور واکسینه نشدند که از این میان حدود دو میلیون نفر از آنها صاحب پلاک خودرو هستند. به جز تعلیق فعالیت رانندگان تاکسی، صاحبان پلاک خودرو هم اگر قصد سفر دارند باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند. اگر کسی صاحب پلاک خودرو باشد و واکسینه هم نباشد، در صورت تردد در جاده‌ها یک میلیون تومان جریمه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.