کد مطلب: ۶۳۴۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش بازارها به آتش بس در اوکراین/ طلا در آستانه کانال ۲ هزار دلاری

واکنش بازارها به آتش بس در اوکراین/ طلا در آستانه کانال ۲ هزار دلاری

آغاز آتش‌بس در اوکراین، از جمله مهم‌ترین اخبار برای بازارهای جهانی است. واکنش بازارها به آتش بس در اوکراین چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با دوازدهمین روز جنگ روسیه و اوکراین ، خبر آغاز آتش‌بس در مناطقی از اوکراین از جمله مهم‌ترین اخباری است که می‌تواند روی بازارهای جهانی اثر بگذارد. واکنش بازارها به آتش بس در اوکراین چه بوده است؟

نوسانات قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

اونس در روزهای اخیر در کانال ۱۹۰۰ دلاری در نوسان است. در لحظه تنظیم این خبر، قیمت جهانی طلا همچنان روند افزایشی دارد و در آستانه ورود به کانال دو هزار دلاری است. در این لحظه اونس ۱۹۹۶ دلار معامله می‌شود.

قیمت نفت ، نیز به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت در آستانه کانال ۱۳۰ دلاری است و به قیمت ۱۲۸٫۶ دلار معامله می‌شود.

کاهش قیمت بیت‌کوین

اما در وجهی دیگر از واکنش بازارها به آتش بس در اوکراین، قیمت‌ بیت‌کوین در حال کاهش است.

بر اساس اعلام کوین‌مارکت‌کپ ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر همچنان نزولی است. ببت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر ۳،۵۵ درصد کاهش داشته و به نرخ ۳۸۰۲۷ دلار معامله می‌شود.

جزییاتی درباره کوریدورهای بشردوستانه در اوکراین

رویترز با استناد به نقشه‌هایی که از سوی خبرگزاری «ریانووستی» منتشر شده، ادعاهایی را درباره کوریدورهای بشردوستانه‌ای مطرح کرد که با اعلام آتش بس در اوکراین، باز شده است.

یکی از این کوریدورها از کی‌یف تا بلاروس امتداد دارد حال آنکه شهروندان خارکیف هم فقط می‌توانند از کوریدوری که به خاک روسیه ختم می شود، استفاده کنند. کریدورهای شهرهای «ماریوپل» و «سومی» هم به سایر شهرهای اوکراین و همچنین روسیه ختم می‌شوند.

تا این لحظه، واکنش بازارها به آتش بس در اوکراین شامل افزایش قیمت طلا و نفت و ریزش بیت‌کوین بوده است.

همچنین گفته می‌شود که انتقال هوایی از کی‌یف به روسیه هم میسر است (مهر).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تحریم بشه ، بورس و فرابورس منفی میشه . توافق صورت بگیره و تحریم‌ها حذف بشه ، باز هم بورس و فرابورس منفی و نزولی میشه. جنگ شروع بشه ، بورس و فرابورس منفی و نزولی هست. صلح بشه ، باز هم بورس و فرابورس منفی و نزولی هست. پس این بورس و فرابورس که در حقیقت قمار خونه هستند کی میخواد مثبت ، سبز و صعودی بشه؟؟؟!!!!!!!!!

    • ناشناس

      هر وقت پول بره تو بازارک الان نیس

  • https://instagram.com/stories/maysam_yarbaygi_orginal/2788212566427060941?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet

    نه

  • https://instagram.com/stories/maysam_yarbaygi_orginal/2788212566427060941?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet

    بله این خبر خیلی بد است

  • ناشناس

    آقای ریس جمهور آیا انشالله تحریم ها تا عید برداشته میشود ما خسته شدیم از این گرونی کی میشه خلاص بشیم و همه ایران جشن بگیره چرا فقط ثروتمندان خونه و ماشین شاستی بلند سوار باشن ویلای شمال داشته باشند وحقوق من با ده سال سابقه کاری تامین اجتماعی نهصد هزارتومن باشه مستعجرم و هزار گرفتاری خواهش میکنم حقوق ما مستعمره بگیر ها رو بازنشسته‌ های تامین اجتماعی را زیاد کنید خواهش میکنم ملاحضه بفرمائید جناب ریسی

  • ایرانی بزرگ منش

    تحریم هم برداشته شود تاثیرچندانی برقیمتهاندارد ,,,